De hogedruk regelaar werkt naar behoren, tafel afkloppen
De hogedruk regelaar van de BX heeft een kunstof mondstuk, waar de treiterdarm aangesloten wordt.
Ik heb deze vervangen door de alumunium stuk ( O-ring NIET vergeten!!! ). Nu had ik het volgende gedacht ; zou het niet beter zijn, dit mondstuk 180° om te draaien zodat je plaats van de omgekeerde ‘J’ aansluiting hebt, waarmee druk opgebouwd wordt in de korte bocht, gewoon geen bocht hebt met ‘J’ aansluiting ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat kan prima. Hoe minder bochten in de retourslang, hoe beter. Overigens heb ik heel vaak BX-HD regelaars op ds’en en sm’s geschroefd. Gewoon omdat die dingen bijna altijd goed zijn, iets wat van die revi-verf-meuk niet gezegd kan worden.
Mede-mod bogaard77 verving laatst zijn HD-regelaar op z’n sm. Motor starten, sloeg de regelaar niet af… 250 bar druk op z’n systeem, drukmeter natuurlijk meteen stuk leuk hoor, die revisiezooi…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Ja, dat kan prima. Hoe minder bochten in de retourslang, hoe beter. Overigens heb ik heel vaak BX-HD regelaars op ds’en en sm’s geschroefd. Gewoon omdat die dingen bijna altijd goed zijn, iets wat van die revi-verf-meuk niet gezegd kan worden.
Mede-mod bogaard77 verving laatst zijn HD-regelaar op z’n sm. Motor starten, sloeg de regelaar niet af… 250 bar druk op z’n systeem, drukmeter natuurlijk meteen stuk leuk hoor, die revisiezooi…
thanks Waterman.
Momenteel heb ik niet al te goed ervaringen met revisies.
heb nu een CX pomp die heel goed werkt en een BX-HD.
Ik ga da ding er terug afgooien en inmiddels de bocht omdraaien en nieuwe lak erop.
de CX remaccu staat ook op mijn to-do lijstje.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Heb je een foto van de BX HD op zijn plek voor me? Ik zit ook aan zo een BX ding te denken maar wil even inschatten hoe het past (heb al een cx pomp en dat past prima!)
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Bram-id19B schreef:Heb je een foto van de BX HD op zijn plek voor me? Ik zit ook aan zo een BX ding te denken maar wil even inschatten hoe het past (heb al een cx pomp en dat past prima!)
Ik begrijp je vraag niet zo goed.
De BX pomp is identiek als de DS HD.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Hoe kan een BX-pomp er nou net zo uit zien als de hogedrukregelaar van een DS?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Hoe kan een BX-pomp er nou net zo uit zien als de hogedrukregelaar van een DS?
Oeps sorry.. ik bedoel dat de BX HD hetzelfde eruit ziet als de DS HD!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Maar heeft die BX HD dezelfde in- en uitslagwaarden of moet je dit nog aanpassen?
Groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
In -en uitslagwaarden zullen gelijk zijn omdat de bedrijfsdruk in het systeem door de jaren heen niet veranderd is. De druk van de voorraadbol is ook gelijk. Alleen de druk van de diverse veerbollen bij de wielen is anders door gewijzigde veerconstructie en verschillende asdrukken.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Hoe kan een BX-pomp er nou net zo uit zien als de hogedrukregelaar van een DS?
MIjn vraag ging over de HD regelaar, en om aan te geven dat ik ook goed kan leven met niet ds componenten gaf ik aan dat ik al een cx pomp heb. Ik had niet door dat jullie allemaal van die taal puristen zijn, sorry ik zal me voortaan beter proberen uit te drukken
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Als je het topic gevolgd hebt begrijp je prima waar jij het over hebt. Het taalpurisme gaat volgens mij over de verschrijving van Mr. Smith.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dat zou ik ook denken Bram…...wij begrijpen je volkomen!
Het was maar een geintje hoor, kwisniedajekwoadwerd!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Bram-id19B schreef:GW-tje schreef:Hoe kan een BX-pomp er nou net zo uit zien als de hogedrukregelaar van een DS?
MIjn vraag ging over de HD regelaar, en om aan te geven dat ik ook goed kan leven met niet ds componenten gaf ik aan dat ik al een cx pomp heb. Ik had niet door dat jullie allemaal van die taal puristen zijn, sorry ik zal me voortaan beter proberen uit te drukken
Ik moet soms ook mijn woorden zoeken hoor, maar we geraken er altijd wel uit hé
Mss kan dit je helpen ; mijn BX HD komt uit een BX1.4 van 1981
De aansluitingen zijn volledig hetzelfde.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gewoon overgebouwd,of heb je de druk ook moeten aanpassen?
Blooper1963 schreef:Gewoon overgebouwd,of heb je de druk ook moeten aanpassen?
Gewoon overgebouwd, zoals iemand eerder aangaf, de drukken zijn hetzelfde gebleven.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige