Geweldig hè, als het weer goed is afgesteld? Dan weet je weer waarom je een half-automaat rijdt!
En met een 123 is het helemaal feest.
PB.
Rijden als een Godin in Nederland.
Ja prachtige techniek zo’n halfautomaat. Het is een gemak dat je niet meer kunt missen. En je kunt redelijk scherp afstellen, echt bangelijk!
Die 123 ontsteking kan ik iedereen aandraden. Weg met de puntjes stellen en nokje smeren.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ik heb met een stroboscooplamp ontstekingstijdstip en vervroeging gecontroleerd. Ontstekingstijdstip staat enkele graden te vroeg, kan dit kwaad ?
De vervroeging werkt : bij gas geven, zie ik de poeli markering zo’n 8 nokkenasgraden achteruit gaan.
Dit klopt met de stand ‘9’ ( C9 curve ).
Up naar de volgend job : ik wil mijn lichtbakken verfrissen, lampen schoonmaken en vooral - hoogte regeling voor de koplamplen in bedrijf kunnen zetten. De kabelgeleiders staan nog gemonteerd op de wagen, en zij lijken niet beschadigd. Naar waar lopen die kabels en wat moet ik losmaken ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ontsteking te vroeg? Let erop dat de motor niet pingelt. Tegenwoordig (modern motormanagement) wordt de ontsteking maximaal vervroegd, en steeds iets verlaat als de pingelsensor kloppen detecteert.
Jij bent dus de pingelsensor in dit geval! (Je kan alleen niet zo snel bijregelen als het management).
Citroen!
DriverD schreef:Ontsteking te vroeg? Let erop dat de motor niet pingelt. Tegenwoordig (modern motormanagement) wordt de ontsteking maximaal vervroegd, en steeds iets verlaat als de pingelsensor kloppen detecteert.
Jij bent dus de pingelsensor in dit geval! (Je kan alleen niet zo snel bijregelen als het management).
Bedoel je dat ik hem maximaal moet vervroegen tot ie pingelt ? En dan terug later zetten tot ie niet meer pingelt ? Hij staat nu enkele graden te vroeg en pingelt niet.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een tuner zal de ontsteking ook zo veel mogelijk vervroegen om zo veel mogelijk vermogen uit de motor te krijgen. Het gevaar is dat je te veel vervroegt waardoor de motor gaat pingelen. Als ie nu niet pingelt zou ik hem zo laten staan.
Citroen!
OK Thanks DriverD
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Check wel even of hij bij warme motor en bij volle belasting (belading) ook niet gaat pingelen. Als dat wel zo is zou ik hem toch even netjes op tijd zetten. Sowieso, je hebt de stroboscooplamp erbij. Kleine moeite om hem even af te stellen zoals het hoort.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mr. Smith schreef:
Up naar de volgend job : ik wil mijn lichtbakken verfrissen, lampen schoonmaken en vooral - hoogte regeling voor de koplamplen in bedrijf kunnen zetten. De kabelgeleiders staan nog gemonteerd op de wagen, en zij lijken niet beschadigd. Naar waar lopen die kabels en wat moet ik losmaken ?
Vanuit de achteras naar voren en daar komt ie omhoog langs het gat van je rechter as. aan de voorkant zit ie op de stabilisatorstang aan de rechterkant achter het schildje.
[edit beungaard] rechts….[/edit]
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij mijn DS-en zitten die kabels voor hoogteregeling rechts. Volgens mij orgineel.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
rechts! bedoel ik!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
GW-tje schreef:Check wel even of hij bij warme motor en bij volle belasting (belading) ook niet gaat pingelen. Als dat wel zo is zou ik hem toch even netjes op tijd zetten. Sowieso, je hebt de stroboscooplamp erbij. Kleine moeite om hem even af te stellen zoals het hoort.
Thx. Heb vant weekend 200km getest, vollegas doortrekken in 4de versnelling. Geen gepingel, alleen ma het geluid van een lekker brommende en dorstige motor
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Toppie!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Zoals eerder vermeld, heb ik de afstelling zoals in der WPHB nauwkeurig uitgevoerd voor de koppelinsgregelaar en centrifugaal regelaar. Wagen kruipt en shakelt goed. Toch 1 vreemd verschijnsel - als ik optrek, doortrek en nadien gas loslaat, dan kan ik niet meer ‘hermenen’ met de gasacceleratie, als ik op de gas duuw, dan doet ie nix. De koppelingsrgegelaar lijkt tegen te werken. Ik moet schakelen - hoger of lager - zodat mijn gascommando antwoordt. Het lijkt alsof mijn gascommando tegenwerkt. Bij stilstaan of in neutraal, werkt mijn gascommando goed. Moet ik de koppelingsregelaar verdenken? Die is onlangs nieuw vervangen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige