We hebben weer wat kunnen verder doen ;
Plaats voor benzinetank lekker in dinitrol gezet en tank geplaatst
Dash verder afgewerkt, bedrading aangesloten en nieuw stuur
Kofferklep scharnieren voorzien van nieuwe tapeinden M5 en M7
en begonnen met plaatwerk af te hangen.. eigenlijk is dit een boeiende klus.
eerst de deuren goed in de rubbers hangen/afsluiten en dan de naden gelijkzetten.
Deze job doe je best met 2
elk onderdeel is verzinkt, ziehier ophangrubbers voor de schermen voor
afhangen plaatwerk wordt vervolgd..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Het is weer al een tijdje geleden. Er is al heel wat gebeurd maar jammer genoeg, ook wat dingens op zich hebben moeten wachten.
Maar goed, het plaatwerk is afgehangen. De meeste correcties dienen onderaan het plaatwerk te worden aangebracht. Het oplassen van plaatwerk zonder auto is dus geen succes.
De lijn bovenaan loopt goed. De deuren zijn eerst aangebracht ; goed in te deurrubbers aanbrengen, hoogte regelen, naden laten gelijk lopen en aansluiten op vervolg plaatwerk.
Zeker 1,5 dag werk!
Dan is het dak in gereedheid gebracht. Deze was al gespoten. De wagen komt dus terug in origineel brun scarabé ( AC427 denk ik ).
Dakhemel voorsnijden en aanbrengen met 3M lijm
Er is ook speciale hemelbekledinglijm van 3M verkrijgbaar in spuitbus. Aanrader!
Deze kan je gebruiken op de hemel, dan zuigt de lijm minder sterk in :
Het stuur bekleed met nappa leer ;
De dakvoorbereidingen aangebracht ( zie WPHB! ) en gelijmd met zwarte MS Polymeer met zijdeglans afwerking.
Ik heb besloten om de rubber voor een gelijmd dak terug aan te brengen, geeft identieke originele look. 1 week laten uitharden en overtollige kit wegsnijden.
And last but not least ; de auto is weg naar de spuiter
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
stuur heb ik ook zo bekleed met het setje van Rene Schoone! Dan wordt ook eventueel los rubber (los van inwendig staal) aangedrukt, een hele verbetering! Kostte toen in 2011 zo’n 50 Euro
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Yep stuurhoes van Rene Schoone. Best wel elegant zo’n leder stuurhoes!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
ik kom net van de spuiter :
het schiet eindelijk een beetje op
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
Hoi, ik las dat je plaatwerk verzinkt is.
Is dat thermisch verzinkt of elektrolytisch?
(btw: een heleboel mensen praten over gegalvaniseerd, maar dat is een Anglicisme - Hot Dip Galvanising,
of Vuurverzinkt - ook zo’n lekkere term - komt vanuit het Duits: Feuerverzinken)
Ben benieuwd , want voor de levensduur maakt dat nogal uit….
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....
Goedemorge!
Waar hebt u dat gelezen ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
als je even naar boven scrollt, lees je het volgende:
“elk onderdeel is verzinkt, ziehier ophangrubbers voor de schermen voor ”
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alle boutje en moertjes ,steuntjes en dergelijke maar het plaatwerk niet.
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja dat klopt, dank u wel Frank.
Plaatwerk kan perfect verzinkt worden denk ik. Perfect na het lassen, dan hoef je geen tijdelijke roestwerende spuitbus verf aan te brengen, naden en moeilijk bereikbare plaatsen heb je dan voorzien van zink. Strak maken moet je toch nadien.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Deux-Chevrons schreef:Hoi, ik las dat je plaatwerk verzinkt is.
Is dat thermisch verzinkt of elektrolytisch?(btw: een heleboel mensen praten over gegalvaniseerd, maar dat is een Anglicisme - Hot Dip Galvanising,
of Vuurverzinkt - ook zo’n lekkere term - komt vanuit het Duits: Feuerverzinken)Ben benieuwd , want voor de levensduur maakt dat nogal uit….
Galvanisch verzinken betekent per definitie electrolytisch.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Galvanisch_element
Maar de term kan natuurlijk fout gebruikt worden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mijn delen zijn electrolytisch verzinkt, werkt super.
Lhm vat van de laatste jaren was ook verzinkt meen ik.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Waar heb je dat laten doen en wat kost dat?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Mr. Smith, ik kan dat eerste onderdeel dat bij de spuiter ligt niet thuisbrengen. Wat is dat voor plaatdeel?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
rechter voorspatbord
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>