JanSr schreef:Waar heb je dat laten doen en wat kost dat?
Dat is moeilijk te zeggen.
Er zijn verschillende soorten zinkerijen.
Ik heb 2 zinkerij boeren ; 1 die alles aan een haak hangt en alles onderdompelt en andere die met trommels werkt
Bij het onderdompelen, dien je alles aan een draadje te hangen. De boer hangt dit dan vervolgens aan haak en legt het in bad. Deze manier van werken is arbeidsintensief, maar geen enkel onderdeel loopt verloren. Zij rekenen per bak gauw 50eur aan. Hoe meer je aanbrengt, hoe goedkoper.
trommels is goed voor grote stukken, kleine stukken kunnen door kiertjes verloren geraken.
ook hier zijn de prijzen erg flexibel.
ik heb mijn budget nagetrokken en ik ben zo’n 200euro kwijt om te verzinken. Het kan nog iets goedkoper als je alles in 1 x aanbrengt.
Ik denk dat je voor 350eur voor een compleet restauratie project, alle kleine onderdelen kunt verzinken. Beugels, bouten, moeren, rondelle,, stangen, geleiders etc..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ik kom net van de spuiter ;
Motorkap en kofferklep nog in de spuitcabine te drogen
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ziet er strak uit, alles goed afgehangen, mooi.
Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zeer fraai.
Vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dank heren!
De wagen is inmiddels terug afgeleverd. Het resultaat mag er zijn, lekker strak
In het weekend kan ik wat detail fotos trekken.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat wordt echt genieten zo’n vers gespoten dame.
Veel plezier deze dagen!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
het is weer tijd om wat te posten, zeker met de eerste zonneschijn in het land
Ik kan nu de (kleinere ) onderdelen zelf stralen en laten verzinken.
Voor het verzinken, laat ik heel opnieuw geel verzinken. Zoals vroeger het geval was.
Cr6 mag niet meer, maar je kunt nog verznken met Cr3.
Ook een polijstmachine gekocht om de RVS delen proper te zetten voor montage.
En nog een leuke ontdekking gedaan ; ik heb de laatste type inleg klinken die geleverd zijn geweest op modellen van 74 en 75 zoals vermeld op de site van Dr Danche - RVS klinken ipv zamac verchroomd ;
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mooi mooi mooi…
Is al het plaatwerk gewoon op de wagen gespoten?
Ik dacht dat alle plaatwerkdelen apart gespoten werden en dan pas op de wagen gemonteerd.
Maar op deze manier krijg je wel een veel mooier eindresultaat.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
plaatdelen zijn eerst op de wagen opgehangen en uitgelijnd. Zo behoud je je lijnen en kan er strak geschuurd worden. Plaatdelen zijn dan apart gespoten.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
wat detail foto’s
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ziet er goed uit !
Ik zie ook carburateur onderdelen bij de nieuw verzonken spullen. Heb je toevallig ook detail-foto’s van welke spullen in de grote en kleine poort thuis horen ? Dit omdat ik recent alles uit elkaar heb gehad, de auto nu niet lekker op benzine rijdt en ik graag wil uitsluiten dat er iets verkeerd gemonteerd is.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
erg gaaf. bedankt voor het posten
bartjes schreef:Ziet er goed uit !
Ik zie ook carburateur onderdelen bij de nieuw verzonken spullen. Heb je toevallig ook detail-foto’s van welke spullen in de grote en kleine poort thuis horen ? Dit omdat ik recent alles uit elkaar heb gehad, de auto nu niet lekker op benzine rijdt en ik graag wil uitsluiten dat er iets verkeerd gemonteerd is.
Ja dat heb je goed gezien. Ik heb 2 carbu’s gesloopt om 1 goede carburateur van te maken. De carbu is nog niet gemonteerd en de voet wordt gevlakt. Ik heb geen detail foto’s maar ik heb nog wel een carbu op de auto die als voorbeeld dient.
Er zijn ook nog details in soort van exploded view van de carbu, heb je die ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Klopt, die exploded view heb ik ook. Er is echter subtiel verschil in de onderdelen van de grote en kleine poort, met name de remluchtsproeiers, pijpje daaronder en de sproeiers onderin de vlotterkamer. Dit is niet duidelijk in de exploded view te zien.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.