Ik houd me aanbevolen voor wat adressen. Stuur maar een pm dan weet ik dat ik het juiste kan aanschaffen.
teveel citroenen
Je hebt een pm Wim!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Hartelijk bedankt. Ik ga daar m’n geluk beproeven.
teveel citroenen
4de dag geworstel met draagarmen. Alles is proper en we kunnen met goede droge temperaturen, lakken.
Nieuw vet en veertjes voorzien voor de - hoe heet dit ding nu weer ?
Rubbers in de diepvries en je kunt ze er makkelijk(er) inproppen
Stabilisator stang is ook onder handen genomen maar daar heb ik geen foto’s van..
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat ziet er netjes uit!!!!
Vandaag hetzelfde gedaan maar dan bij mijn cx achter,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mooi, keep up the good work! Tis toch best veel werk, alles wat je onderweg tegenkomt moet je best meepakken. En zo ligt de garage helemaal vol
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Wow, ziet er goed uit!
Ook met de nieuwe rubbers, erg fraai.
Ik vroeg me af, werd de houder van de draagarmen origineel ook gelakt?
Het leek bij het schoonmaken dat er geen lak op zat, of alleen een dunne niet dekkende laag.
Als je het ALU huis bedoelt voor de draagarmen, dan waren ze - in mijn geval - héél duidelijk gelakt. Ik durf bijna met enige zekerheid stellen dat ze vanuit fabriek een laklaag werd voorzien. Maar mogelijks misschien niet op alle modellen en bouwjaren.. Interessante vraag!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Vandaag had ik maar enkele uurtjes vrij, dan maar de hoogteregelaar aangepakt en de draagarmen gepolijst ( loopvlak lager )
Oude regelaar heeft altijd goed gewerkt maar is best goed vervuild :
Die vliegt in Ultrasoonboad en heb nog een NOS regelaar liggen en die wordt klaar gezet voro montage
Dan de loopvlakken polijsten van alle draagarmen :
Oude en gepolijst naast elkaar :
Na polijsten geeft het dit :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Vandaag eerste draagarm afmonteren, begonnen met de linkse kant. je mag niet echt veel gedronken hebben want fouten zijn snel gemaakt. De lagerkooien zijn 1 voor 1 in de behuizing getrokken. Alle lagers zijn vernieuwd alsook de keeringen en moeren.
Lagertrekker :
De schijf gaat er net in
Soms wat improviseren : nieuwe lagerkooien kun je ook met oude lagerkooi als drukkooi erin trekken, dit heb ik gedaan voor de kleinste lager
Het werkt eigenlijk best goed, alle lagerkooien op hun plaats.
Ik heb alles netjes opgeschreven en de afstandsring is bij mij 4.82mm
Die wordt gemonteerd en dan zien waar we uitkomen :
Alles goed invetten en ik denk dak dubbel meer vet heb voorzien in de draagarm dan voorgeschreven ( 50g)
Wel een beetje sukkelen voor de bovenste draagarm met drukring en hoe heet dat ding ook weer - maar met priemelen is het vrij snel gelukt.
Aantrekken op 9mkg en 1/12 of 1/24 trg draaien.
Onderste draagarm ging iets sneller.
Ik meet een wielvlucht van 25.85mm ipv 25.00mm
Die afstandsring is dus te dik en moet aangepast worden.
Morgen ander kan doen en dan op zoek gaan naar iemand die de afstandsringen kan afdraaien.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Wellicht heeft garage Jansen ze in hun ringen collectie.
OK dank je wel. Ik neem contact met hem op.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ook de RE kant is geassembleerd, deze keer met wat minder vet omdat ik de boel toch nog uit elkaar moet halen voor onderste draagarm
Concreet :
Rechts : afstandsring 5.05mm meet ik een offset van 26.00mm
Links : afstandsring 4.82mm meet ik een offset van 25.80mm
Ik ga dus op zoek moeten gaan voor 2 afstandsringen met 4.00mm dikte
De onderste draagarmen draaien weer zoals het hoort, weliswaar met zéér licht gevoel in zware punten. Je voelt het nog wel als je erop focust. De onderste draagarmen heb ik minuten lang onder hoek van 270° gedraaid zodat al het vet goed rond het lager wordt geslingerd.
Uiteraard zonder speling
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Er zit een fout in mijn laatste redenering over de dikte van de afstandsring, wie vindt ze ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
De twins zijn klaar, netjes binnen specs en ben erg tevreden over resultaat. De onderste draagarmen draaien ongelooflijk soepel. Dit gaat een feest worden bij het rijden.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige