Hallo allemaal,
wie kan mij helpen, ik heb namelijk een groot probleem….
... nou ja, lijkt makkelijk opgelost te zijn, maar dat weet ik nog niet zeker natuurlijk.
Mijn injectoren doen het niet meer zoals het hoort… ze zijn dus nodig toe aan een vervanging (of revisie indien mogelijk) Wie weet hoe dit in zijn werk gaat, en wat ik eventueel kan doen om deze weer een beetje op te kallefateren zodat ze het weer wel goed doen (overigens maar eentje die het echt slecht doet).
Groetjes
Orvan
P.S. iemand een idee wat nieuwe kosten
ERuit halen en ultrasoon laten reinigen. Even googelen.
Jos van der Voort
Goed, even gegoogeld, maar kan nergens vinden wat dat dan moet gaan kosten.
Want misschien is het wel goedkoper om een paar andere injectoren op de sloop te halen (al loop ik dan het risico dat ik hetzelfde probleem al weer snel heb).
Dus, als iemand weet wat dat ultrasoon reinigen kost (of als iemand een mannier weet om het zelf te doen, mag ook) dan hoor ik het ook weer graag.
In ieder geval al weer bedankt voor deze tip, sowieso weer wat geleerd nu.
Groeten
Orvan
Re: vervangen of reviseren van de injectoren
Orvan schreef:P.S. iemand een idee wat nieuwe kosten
Duur, heel duur, begin daar dus maar niet aan, gewoon een setje op de sloop halen, er zijn zat Citroen’s en Peugeot’s met deze motor of dezelfde soort injectoren, en ander Utrasoon reinigen.
Is de injector vastgelopen of zit er gewoon vuil in?
Het vastlopen van de injector(en) komt steeds vaker voor, komt door de zwavelarme/vrije bezine, zwavel smeert de injectoren.
Ik weet niet of je Excellium, V-power of BP-Ultimate tankt?
Tank dan ook af en toe “normale” benzine of indien mogelijk in Belgie, daar zit in vergelijking met NL, meer Zwavel in.
neem je injectoren mee naar de Pearl opticien. Kijk heel lief naar de dame achter de balie en vraag of ze ze ff in het mandje wil leggen
opticiens hebben toch zo’n ultrasoon reinigings ding…
Of je komt effe langs met je ZX op me werk, de Ultrasoonbak daar is groot genoeg om de hele ZX in onder te dompelen
Ik weet niet of de opticien dat graag wil doen, dan is de vloeistof en het apparaat meteen vervuild met olie en benzine. Een diesel specialist kan ook Ultrasoon reinigen, op me werk gooien we ze namelijk ook in het Ultrasoon.
80 euro voor 4 stuks is geen geld, die 8 stuks O-Ringen (2/injector) kosten alleen al 30 euro.
Net naar de sloop geweest, daar even vier injectoren uit een 18i gehaald (voor de belachelijk lage prijs van 5 euro per stuk). De zx waar ze uit kwamen had nog maar 134000 gelopen en stond daar vanwege een lekker koppakking (duidelijk te zien omdat ik de carterontluchtingsslangen losgehaald had om beter bij de injectoren te kunnen, allemaal mayonaise in die slangen).
Nu deze alle vier in mijn zx gemonteerd en wat denk je….. als een zonnetje, geen stotterende motor meer als ik wat meer gas geef, geen moeilijke start meer (slaat eindelijk weer in een keer aan). Nu was er maar een injector echt slecht (duidelijk te zien, zwaar geroest) een andere was matig, maar de rest zag er netjes uit, dus ik heb nu nog twee reserve injectoren, ook altijd makkelijk (al denk ik niet ze ooit nog nodig te hebben).
Wel heb ik voordat ik mijn nieuwe injectoren gemoteerd heb het injectiehuis helemaal schoongeblazen met de compressor (het zekere voor het onzekere nemen). Dus als het goed is blijft hij nu eens lekker lopen.
Nu nog eens mijn kleppen laten stellen, wie weet of dat nog iets doet aan het vermogen of verbruik van mijn 18i
Jullie horen nog van me
Groetjes
Orvan
Nou das niet verkeerd zal ik maar zeggen. Een gelukkie dus!
Jos van der Voort
Orvan schreef:Net naar de sloop geweest, daar even vier injectoren uit een 18i gehaald (voor de belachelijk lage prijs van 5 euro per stuk).
Toch maar op de sloop gehaald
Je wil niet weten wat die dingen nieuw kosten, iets van 2 a 300 pleuro /stuk
zeg nu die injectoren toch onderwerp van gesprek zijn…
vraag me niet hoe het komt maar die van mijn zx, ook een 1800 motor, lijken wel steeds harder te gaan tikken Moet ik me hier iets van aan trekkken ?
nu rijd ik niet zo vaak meer in de zx maar die komt toch nog steeds prima aan haar kilometertjes.
ZX1.8T schreef:gompy58 schreef:zeg nu die injectoren toch onderwerp van gesprek zijn…
vraag me niet hoe het komt maar die van mijn zx, ook een 1800 motor, lijken wel steeds harder te gaan tikken Moet ik me hier iets van aan trekkken ?
nu rijd ik niet zo vaak meer in de zx maar die komt toch nog steeds prima aan haar kilometertjes.
bij warme motor is /wordt het minder????
uhm… euh daar heb ik eigelijk niet eens op gelet.
Ik hoorde het van de week , reed even zonder radio . Laten we zeggen dat ik ze na een ritje in de cabine hoorde tikken….
gompy58 schreef:vraag me niet hoe het komt maar die van mijn zx, ook een 1800 motor, lijken wel steeds harder te gaan tikken
Je verbeeld je dit niet hoor, komt door de zwavelvrije/arme benzine, op den duur zullen ze ook vastlopen, daar ontkom je niet aan. Tank eens een keer over de grens en dan geen Excellium ofzo, maar de normale euro 95, daar zit nog relatief veel zwavel in, ze zullen een stuk minder hard tikken.
Ik merkte dit ook met mijn ZX, met V-Power tikte de injector er aardig op los, één keer de tank in Belgie volgegooid en het was een stuk stiller.
Kunnen ook je kleppen zijn die tikken (bij mij tikt er ook iets in mijn motot, dat bleek na wat navraag vanaf mijn kleppen te komen).
Vandaag ga ik een afspraak maken met een hobbie monteur die ik ken. Deze gaat mijn linker homokineer vervangen en dan zal ik hem gelijk vragen of hij mijn kleppen kan stellen voor mij (heb eens ergens gelezen dat je die het beste regelmatig kan laten stellen, dat voorkomt vermogenverlies). Ik hoop dan in ieder geval dat het tikken er dan ook uit is.