hoiwessy schreef:Eindelijk de lekkage opgelost.
Van 3 verschillende bedrijven nu een kapotte olievulpijp ontvangen.
martijn
Gefeliciteerd dat het opgelost is.
Wat is er kapot aan de vulpijp, uitwendige lekkage of de klep die er in zit en zorgt dat je carter vacuüm krijgt?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Geen idee wat er precies aan die vulpijpen mankeert. Maar 2X een goede gebruikte en 1X een nieuwe gekocht. Ze hadden allen het probleem dat ze voor teveel overdruk zorgden. Ook het luchtfilter bevatte flink wat olie wat uiteindelijk zorgde dat m’n carburateur ook weer vervuild raakte met olie..
Ik heb nu in Zutphen een nieuwe gekocht, erop gezet en direct ter plaatse laten controleren. Deze zuigt duidelijk een beetje terwijl de anderen blaasten.
Ik heb me nu laten vertellen dat er voor die nieuwe mooie glimmende koperkleurige pijpen twee verschillende fabrikanten zijn.
Weet iemand of dat klopt ?
martijn
niets moet, alles moet kunnen