2 van de 36
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Goofblikscha’s DIGIT Update.
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 26 juli 2007 01:54 AM
  [ # 16 ]

Re: Goofblikscha’s DIGIT!

GoofBlikscha schreef:

De linkervoorstoel moet vervangen worden (is uit het lood)

Als je de rugleuning bedoelt: dat is op zich geen enkel probleem; de leuning buig je zo weer bij door erachter te gaan zitten en dan de leuning met je hele lijf in de goede richting te duwen. Ik heb ook ooit wel eens een leuning vervangen maar vond dat achteraf erg stom toen ik dit ontdekte…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 26 juli 2007 01:55 AM
  [ # 17 ]
XBXG schreef:

Het was ook meer uit voorzorgsmaatregel.  Laughing
Niet iedereen vindt ze mooi namelijk. Ik zou het zonde vinden als ze zomaar in de prullenbak belanden.  Surprisedops:

ze zijn ook niet mooi…  Surprisedops:  maar wel erg “BX”...  Cool

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15827

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juli 2007 02:00 AM
  [ # 18 ]
ieksEmmu schreef:
XBXG schreef:

Niet iedereen vindt ze mooi namelijk. Ik zou het zonde vinden als ze zomaar in de prullenbak belanden.  Surprisedops:

En ze komen van een C25.  Razz

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 26 juli 2007 02:01 AM
  [ # 19 ]
XBXG schreef:
ieksEmmu schreef:
XBXG schreef:

En ze komen van een C25.  Razz

Laughing

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 26 juli 2007 02:05 AM
  [ # 20 ]

Ik vind de spatlappen wel mooi Cool
Dus weggooien doen we ze niet!

Ik ben net even wezen stoeien met de boordcomputer… Ik snap er echt helemaal niets van…. Piepen als een grote, maar dat instellen is een ramp…

Ik ben eindelijk zo ver dat ik nou weet hoe ik de klok kan laten zien Laughing \
Het gekke is, als je de auto uit zet, blijft het laatst ingedrukte knopje branden…. (zachtjes) moet je hem dan altijd handmatig uitzetten (knopje rechts boven) als je hem wegzet?

Oja de verlichting doet nog steeds niets…

@ xbxg: de huidige kmstand is geloof ik 255.XXX

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 juli 2007 02:08 AM
  [ # 21 ]
mssl schreef:

Had XBXG net een (digitale) handleiding van die boardcomputer? Laughing

Ik heb al een handleiding, maar kan der nog niets mee Laughing
Als een apparaat zo moeilijk te bedienen is, is voor mij de lol er al gauw af trouwens.. Oja de af te leggen afstand kan ik ook al invoeren Cool  we leren wel…

Ben wel benieuwd eigelijk of de verbruiksmeters het nog doen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juli 2007 02:09 AM
  [ # 22 ]

Klopt. Bedenk wel dat die boardcomputer is ontworpen in 1984, toen boardcomputers helemaal niet standaard waren. De bediening ervan is ook even wennen, maar als je het doorhebt is het wel leuk. Overigens doet die boardcomputer het helemaal niet, zoals jij eerder schreef. Enkel het klokje werkt en de afgelegde afstand en gemiddelde snelheid. De verbruiksgegevens zijn niet te krijgen wegens de defecte flowmeter.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten

Gepost: 26 juli 2007 02:13 AM
  [ # 23 ]
XBXG schreef:

Klopt. Bedenk wel dat die boardcomputer is ontworpen in 1984, toen boardcomputers helemaal niet standaard waren. De bediening ervan is ook even wennen, maar als je het doorhebt is het wel leuk. Overigens doet die boardcomputer het helemaal niet, zoals jij eerder schreef. Enkel het klokje werkt en de afgelegde afstand en gemiddelde snelheid. De verbruiksgegevens zijn niet te krijgen wegens de defecte flowmeter.

En die flowmeter is niet te vervangen door een modern exemplaar?
Ik kan me herinneren dat we er een in de acadiane hadden zitten om het verbruik bij te houden…

Oja; enig idee wat er stuk is aan zo’n flowmeter?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 juli 2007 03:07 AM
  [ # 24 ]

Gaaf hoor, Lars! Jammer hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, maar nu die weer in goede handen is gaat het vast goedkomen! Zit er nou een vouw in het rechterachterportier?

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten

Gepost: 26 juli 2007 03:09 AM
  [ # 25 ]

Ja, jammergenoeg is de achterdeur en het achterspatbord een beejte deukig..
Ook is er bij het linkerachterlicht schaafschade (volgens mij al oud, want het roest al goed)

Ik ga morgen eens lekker met een lakstift aan de gang Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 juli 2007 03:37 AM
  [ # 26 ]
GoofBlikscha schreef:
XBXG schreef:

Ik kan me herinneren dat we er een in de acadiane hadden zitten om het verbruik bij te houden…

Je kunt misschien beter vragen: wat er mis mee is.

Het zijn gevaarlijke dingen omdat ze lek kunnen gaan; er lopen teveel slangen naartoe (en dat is een verbinding tussen de bewegende motor en de stilstaande radiatorbalk) waardoor je meer kansen op slangbreuk hebt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 26 juli 2007 03:41 AM
  [ # 27 ]

heel mooi zo’n DIGIT !!!!
zou ook nog wel eens willen zien hoe dat nu is Cool

Maar over dat water, weet 99% zeker dat je een roestgat hebt precies op de naad bij het schutbord. hier heb ik ook aan beide kanten een stuk n moeten lassen. Het water loopt dan zo boven op de zekeringkast en water en stroom gaan niet samen Wink

Haal dus even het wiel er aan beide kanten af, modderkuip eruit en voel dan in de hoek langs het schutbord. geheid dat je een gat vind Exclamation

hier een foto ter illustratie :

ik hoop je hiermee geholpen te hebben Idea

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 26 juli 2007 03:42 AM
  [ # 28 ]
GoofBlikscha schreef:
XBXG schreef:

Een flowmeter is een simpel stuk mechaniek. Citroën vond het nodig om deze apparaatjes enkel op de BX 19 GT en de technisch identieke BX 19 Digit te plaatsen, en dan wel bovenop de radiateur. Dat is natuurlijk vragen om problemen.
In de flowmeter zit een klein wieltje dat ronddraait met de aanstromende benzine. Een simpel ledje meet hoevaak dat wieltje ronddraait en zit verbonden met bedrading aan de rest van de kabelboom van de Digit.
Intern zijn 99% van alle flowmeters gewoon stuk.

Ik heb in 2003 ooit de mazzel gehad op Citromobile een nieuwe flowmeter te vinden ( klik! ). Hij zat verpakt in een onherkenbaar doosje en de eigenaar wist niet wat het was. Vandaar de prijs van slechts € 10.
Deze nieuwe flowmeter zit nog steeds in mijn ex-BX 19 GT (NN-12-GV).

Ik ken iemand die eens op zoek is gegaan naar zulke nieuwe flowmeters. Hij kwam ergens terecht in de USA waar zulke flowmeters nieuw te bestellen waren voor $ 700. Shocked  Shocked

Ik zou dus zeggen: succes met zoeken….  Rolling Eyes

GoofBlikscha schreef:

Ja, jammergenoeg is de achterdeur en het achterspatbord een beejte deukig..
Ook is er bij het linkerachterlicht schaafschade (volgens mij al oud, want het roest al goed)

Ik ga morgen eens lekker met een lakstift aan de gang Cool

Die schade zat inderdaad al op de Digit toen ik ‘m kocht in augustus 2005.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten

Gepost: 26 juli 2007 03:46 AM
  [ # 29 ]

Het moet toch niet onmogelijk zijn om een standaard flowmeter (conrad oid) aan te passen, zodat deze het juiste signaal geeft aan de boordcomputer?
Maargoed ik heb geen electronica gestudeerd Laughing  Mijn paps wel, dus ik zal hem er eens over aanvallen. (hij had zelf dat systeem in zijn acadiane gemaakt, inclusief 2 digitale tellers voor het verbruik. (en twee benzine tanks, schakelsysteem, en 2 orginele tankmeters Laughing en dan ging er in de ene tank ook nog petroleum…)

@ vortex: ik duik er morgen wel eens onder, grote kans dat dat het probleem is inderdaad. Oja en volgens mij woon jij zo dichtbij, als je het wil zien moet je maar es langsrijden Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 26 juli 2007 03:51 AM
  [ # 30 ]
vortex schreef:

Maar over dat water, weet 99% zeker dat je een roestgat hebt precies op de naad bij het schutbord. hier heb ik ook aan beide kanten een stuk n moeten lassen. Het water loopt dan zo boven op de zekeringkast en water en stroom gaan niet samen Wink

Het _zou_ natuurlijk ook een slecht gekitte voorruit kunnen zijn, dat komt vaak voor. Van dit probleem (specifiek type 1?) heb ik nog nooit gehoord, ik zal mijn trs-je er eens op doorlichten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

2 van de 36
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook