Alcyone was (is?) volgens mij ook van plan om een Conradachtig apparaat om te bouwen voor de BX. Vraag eens aan hem in hoe verre hij daarmee is gevorderd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooie digit hoor
Stoelen gewoon recht trappen dat heb ik ook gedaan bij de gt, gewoon op de achterbank gaan zitten en schoppen maar (heerlijk de beuk methode)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
XBXG schreef:Alcyone was (is?) volgens mij ook van plan om een Conradachtig apparaat om te bouwen voor de BX. Vraag eens aan hem in hoe verre hij daarmee is gevorderd.
en chevron is er ook ééntje aan het ontleden. er wordt dus aan gewerkt.
verder wil ik eerdaags ook een poging gaan wagen als ik aan het GT-digit projekt ga beginnen. wil graag weten wat er nu stuk is aan die dingen. we moeten dat toch weer aan de praat kunnen krijgen?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
oh ja, en gefeliciteerd met je aankoop!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
en chevron is er ook ééntje aan het ontleden. er wordt dus aan gewerkt
Ik heb het ding uit elkaar zien liggen, en volgens mij was de conclusie “kun je niks meer aan fixen”
Zo, vannochtend hard aan het werk geweest. De verlichting doet het weer, het bleek dat de lichtschakelaar weggesmolten was ops: (gebeurt wel vaker bij een type 1…) ik heb nou maar even een schakelaar van mijn 14RE geleend.
Toen begonnen met het strippen van het interieur:
En na een half uur goed stofzuigen en soppen:
Alle plasticdelen die ik er uit gehaald heb zijn ouder de hogedrukspuit door geweest, en ga ik straks met dashboardspray weer tot leven wekken.
Nou moet ik de voorstoellen nog proberen te doen, de achterbank moet eigelijk ook nog uit elkaar.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Alle plasticdelen zitten er weer in, alles glimt weer, en ruikt niet meer naar hond
Nou de voorstoellen nog even proberen te verbouwen, en de achterbank er uit slopen, zodat ik ook met de kofferbak kan beginnen.
Ik heb direct de lampjes van de kachel ed vervangen, kon er nou toch bij. Het vloerkleed aan de bestuurders kant komt even uit een Cannix eh Cannes, ik heb nou even geen TZI achtige vloerkleden liggen.
Wat me trouwens opvalt is de kabelboom van de digit; wat verschrikkelijk veel kabels! en dan zijn ze nog allemaal erg dik ook
De plip die er bij zat deed het weer nadat ik de batterijtjes omgedraaid had, maar reageerde niet op de auto. Ik heb de boel uit elkaar gehaald, en ze horen niet bij elkaar Op het forum was ergens een beschrijving te lezen hoe je de codering kon kopiëren, dit heb ik gedaan, maar nou doet ie nog niets… Toch maar op zoek naar een complete plip, die het gewoon doet.
(en nee ik wil géén RF)
Straks weer wat foto’s van het interieur.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Toch maar op zoek naar een complete plip, die het gewoon doet.
(en nee ik wil géén RF)
Dat zou dan ook heiligschennis zijn. Groot gelijk dus
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mm… bij mijn GT hebben ze ook al relais tussen het grootlicht gezet, idee?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gefeliciteerd. Goed bezig met de Digit. Zo te horen is ie nog goed te redden
Bijna klaar:
De voorstoelen staan nou uit elkaar, de bestuurdersstoel was niet verbogen, maar het gaaswerk in de rugleuning was er tussenweggescheurd, waardoor je bijna door de stoel heenzakte. Alles weer vastgelast, en het zit weer prima. Ook heb ik de gaten in de zitting dicht genaaid (niet geweldig, maar dat is de stoel ook echt niet meer waard) nou hopen dat het even houdt.
De stof van de stoel is zeer dun, en scheurt waarschijnlijk zo op een andere plek verder… Maargoed, voor nu ziet het er weer even leuk uit, en het zit ook nog goed.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
potverdorie,
dat ziet er alweer heel netjes uit!
Ik denk dat ik met de mijne ook even langskom
GoofBlikscha schreef:Alle plasticdelen zitten er weer in, alles glimt weer, en ruikt niet meer naar hond
Nou de voorstoellen nog even proberen te verbouwen, en de achterbank er uit slopen, zodat ik ook met de kofferbak kan beginnen.
Ik heb direct de lampjes van de kachel ed vervangen, kon er nou toch bij. Het vloerkleed aan de bestuurders kant komt even uit een Cannix eh Cannes, ik heb nou even geen TZI achtige vloerkleden liggen.Wat me trouwens opvalt is de kabelboom van de digit; wat verschrikkelijk veel kabels! en dan zijn ze nog allemaal erg dik ook
De plip die er bij zat deed het weer nadat ik de batterijtjes omgedraaid had, maar reageerde niet op de auto. Ik heb de boel uit elkaar gehaald, en ze horen niet bij elkaar Op het forum was ergens een beschrijving te lezen hoe je de codering kon kopiëren, dit heb ik gedaan, maar nou doet ie nog niets… Toch maar op zoek naar een complete plip, die het gewoon doet.
(en nee ik wil géén RF)Straks weer wat foto’s van het interieur.
Mocht je nog een plip (1x zender en ontvanger) nodig hebben, ik heb nog een goed setje liggen.
Alleen…................vanaf morgenavond ben ik 2 weken op vakantie.
Laat maar horen of je interesse hebt.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Sjeminee!
Goed bezig, Lars. Ik ben je grootste fan want je hebt m’n Digit gered.
Wel balen zeg, van die lichtschakelaar. Ik heb het met de GT eens meegemaakt, maar daar brandde enkel het grootlicht door, tijdens een zeer donkere nachtelijke rit op een bosweggetje in Frankrijk. Gelukkig had ik toen nog mistlichten om extra schijnsel te hebben.
Het is een door Citroën toegegeven productiefout. De BX type 1 heeft totaal geen relais tussen de schakelaar en de koplampen. Bij vele BX’en werd daarom ook de linker satelliet loeiheet. Bij mijn GT heb ik zelfs een brandplek op mijn wijsvinger gekregen toen ik even wilde voelen hoe warm de schakelaar was geworden. ops:
Maar het blijft natuurlijk balen dat je juist nu, net na de aankoop, dit euvel hebt.
Oja, ik heb nog even gekeken naar wat extra onderdelen die ik zo hier en daar heb liggen (lees: in mijn TZI in de stalling), en daar vond ik nog 2 identieke lichtmetalen velgen. Daar is mooi te zien waarom jij nog trots mag zijn op de jouwe. Meestal zien die velgen er tegenwoordig zo uit:
PS: Ik zie dat er in het dashboardkastje nog steeds dezelfde spullen liggen als toen ik ‘m verkocht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Je bent wel een echt liefhebber, meteen zo met het interieur aan de slag zeg!