2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
CX temperatuursklok aansluiten
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juli 2007 02:50 PM
  [ # 16 ]
Blooper1963 schreef:

Dit is de enige temperatuursensor die ik klaar en duidelijk kan zien,maar deze zit niet op het waterpomphuis,maar net er onder op de kop!
Op mijn waterpomphuis,is zelfs geen enkel gat te bespeuren!!

 

Sorry Bloop, maar dat is weldegelijk het waterpomphuis hoor op je foto! en de sensor is dus voor de stoplamp, of voor een meter die ooit in je auto zat. De luchtschuif kun je vinden aan de linkerkant van je blok, net boven de oliekoeler, en onder de inlaatbuizen van de cilinderkop. Kan haast niet missen, het is een grijs aluminium buisje, met 2 waterslangen en 2 luchtslangen erop!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 27 juli 2007 05:30 PM
  [ # 17 ]
GeraldDSuper schreef:

Sensor van DS en CX zijn hetzelfde en passen/horen in het waterpomphuis. Daar zit nu aan de voorkant (rechtsboven) een blinde messing dop. Het eruitschroeven van die dop eindigt negen van de tien keer met een gebroken waterpomphuis. Dus voorzichtig proberen een een reservewaterpomphuis bij de hand houden.

Succes,

Waarom geen sensor met kleinere fitting nemen en bestaande stop doorboren en draad in tappen ?

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 juli 2007 07:52 PM
  [ # 18 ]

Eureka!! koudestart luchtschuif gevonden, met je raad ‘t nooit, een sensor in,waarop een draadje zit aangesloten!!
Ik heb dat draadje gevolgd en zit 40 cm verder loshangend met een stekkertje!
Wat moet je meer hebben om de meter aan te sluiten?? Very Happy
Ik heb nu nog één enkele vraag, er zitten 4 aansluitingen op mijn metertje: 1 massa, 1 lampje en nog 2 anderen,waarvan 1 de geschakelde +12V zal zijn en de overblijvende die naar de sensor moet!! maar rara,dewelke is wat??? Shocked

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 juli 2007 08:16 PM
  [ # 19 ]

zo ziet er mijn meterje uit

helemaal bovenaan de massa
de draad met de rode sok is het lampje
en dan heb ik nog 2 aansluitingen met
een GEEl ringetje op het klokhuis en een met een GROEN ringetje!
Geel is volgens mij de +12V geschakeld en de groene moet naar de sensor!
Wie kan mij dit bevestigen?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 juli 2007 09:39 PM
  [ # 20 ]

Dit is toch eenvoudig door te meten lijkt me?!

Ik heb dus dezelfde klok,alleen nog geen sensor.
Bij de automaterialenzaak gepoogd deze te verkrijgen,maar nul op het request gekregen: niet meer leverbaar.
Dus zat ook ik aan een andere oplossing te denken: een modernere sensor (kleiner) te monteren door een gaatje te boren en te tappen in de dop/plug (zodoende hoeft deze er niet uit).
Zit ik natuurlijk alleen met de waarde/weerstand…: is dit een ‘gewone’ P100 sensor?
Wie kan/wil me dit even doormeten/verifiëren met de originele DS/CX sensor?
Oh,bij de weg: welk model CX (daar de meeste onderdelen hiervoor nog wèl te bestellen zijn) is gelijk wat deze sensor betreft; alleen de 2000/2200?
Merci bien.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 juli 2007 10:16 PM
  [ # 21 ]
Pascal schreef:

Dit is toch eenvoudig door te meten lijkt me?!

Ik heb dus dezelfde klok,alleen nog geen sensor.
Bij de automaterialenzaak gepoogd deze te verkrijgen,maar nul op het request gekregen: niet meer leverbaar.
Dus zat ook ik aan een andere oplossing te denken: een modernere sensor (kleiner) te monteren door een gaatje te boren en te tappen in de dop/plug (zodoende hoeft deze er niet uit).
Zit ik natuurlijk alleen met de waarde/weerstand…: is dit een ‘gewone’ P100 sensor?
Wie kan/wil me dit even doormeten/verifiëren met de originele DS/CX sensor?
Oh,bij de weg: welk model CX (daar de meeste onderdelen hiervoor nog wèl te bestellen zijn) is gelijk wat deze sensor betreft; alleen de 2000/2200?
Merci bien.

Ik heb er een sensor bij gekocht op de beurs, waar ik die temperatuurmeter heb gekocht!! en ik heb een sensor zitten in de koude luchtstartschuif! als deze werkend is , kan je deze welke ik bijgekocht heb overnemen van mij als je wil, maandag aanstaande ga ik de andere sensor, welke gemonteerd zit uitmeten, en dan herriner je er mij nog maar eens aan! Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 juli 2007 10:28 PM
  [ # 22 ]

Top!  Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 juli 2007 11:06 PM
  [ # 23 ]

Zo ziet er de zender uit!
Ik hoop dat het de juiste is,let wel, het is dezelfde,welke gemonteerd zit bij mij! voor ik hem opstuur,Pascal,meet ik em wel ff uit in kokend water!
Zo weet ik of em werkt Wink


Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 juli 2007 01:52 PM
  [ # 24 ]
Marten schreef:

Van sensor (min)  naar klok.
Of anders gezegd: de 2 draden die normaal naar de gewone meter gaan in je dashboard, moeten nu naar de CX meter.
Plus de verlichting natuurlijk.
Ik heb deze meter ook, werkt en past prima.
m

Hey Marten,
Als jij die meter ook hebt,kan je dan ff chekken,welke van de 2 overblijvende aansluitingen (zie mijn foto) de +12V geschakeld is
en welke de sensor please??
Let wel,ik had geen temp.meter voorheen,dus ook geen bedrading veronderstel ik?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juli 2007 01:05 PM
  [ # 25 ]
Pascal schreef:

Dit is toch eenvoudig door te meten lijkt me?!

Ik heb dus dezelfde klok,alleen nog geen sensor.
Bij de automaterialenzaak gepoogd deze te verkrijgen,maar nul op het request gekregen: niet meer leverbaar.
Dus zat ook ik aan een andere oplossing te denken: een modernere sensor (kleiner) te monteren door een gaatje te boren en te tappen in de dop/plug (zodoende hoeft deze er niet uit).
Zit ik natuurlijk alleen met de waarde/weerstand…: is dit een ‘gewone’ P100 sensor?
Wie kan/wil me dit even doormeten/verifiëren met de originele DS/CX sensor?
Oh,bij de weg: welk model CX (daar de meeste onderdelen hiervoor nog wèl te bestellen zijn) is gelijk wat deze sensor betreft; alleen de 2000/2200?
Merci bien.

Te koop bij chyparse. Ik dacht dat alle CXen de zelfde hadden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 30 juli 2007 01:51 PM
  [ # 26 ]
Blooper1963 schreef:

Hey Marten,
Als jij die meter ook hebt,kan je dan ff chekken,welke van de 2 overblijvende aansluitingen (zie mijn foto) de +12V geschakeld is
en welke de sensor please??
Let wel,ik had geen temp.meter voorheen,dus ook geen bedrading veronderstel ik?

Net even voor je gekeken:

Aansluiting voor plat schuif stekkertje is (via contactslot geschakelde) +

Aansluiting voor geisoleerd dik rond schuif stekkertje het dichtst bij het lampje is de sensor

Lampje spreekt voor zich (+) evenals de massadraad.

Bedrading naar de sensor moet je uiteraard zelf trekken

Staat het contact uit dan staat de meter in het midden. Zet je het contact aan met koude motor dan slaat de meter links uit.
Succes

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 juli 2007 04:24 PM
  [ # 27 ]
Marten schreef:
Blooper1963 schreef:

Hey Marten,
Als jij die meter ook hebt,kan je dan ff chekken,welke van de 2 overblijvende aansluitingen (zie mijn foto) de +12V geschakeld is
en welke de sensor please??
Let wel,ik had geen temp.meter voorheen,dus ook geen bedrading veronderstel ik?

Net even voor je gekeken:

Aansluiting voor plat schuif stekkertje is (via contactslot geschakelde) +

Aansluiting voor geisoleerd dik rond schuif stekkertje het dichtst bij het lampje is de sensor

Lampje spreekt voor zich (+) evenals de massadraad.

Bedrading naar de sensor moet je uiteraard zelf trekken

Staat het contact uit dan staat de meter in het midden. Zet je het contact aan met koude motor dan slaat de meter links uit.
Succes


Bedankt marten!! nu kan ik hem provisorisch eens in de motorruimte aansluiten!! om te zien of de meter werkt,en de sensor,en dan definitief plaatsen!!

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 31 juli 2007 12:50 AM
  [ # 28 ]

@ Blooper,
laat maar weten of het gelukt is,
M

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 31 juli 2007 01:16 AM
  [ # 29 ]
Marten schreef:

@ Blooper,
laat maar weten of het gelukt is,
M

Morgen voor middag!!
Namiddag naar de kliniek Crying or Very sad

Profiel  
 
makman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006

- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Gepost: 02 augustus 2007 11:32 PM
  [ # 30 ]

hallo

ik heb ook een keer van een sloop cx zo’n watermetertje kunnen bemachtigen en bij Ton uit Finsterwolde een nieuwe watertemperatuursensor, die met veel moeite nog door Ton netjes in het waterpompgat is aangebracht.

Ik heb net voor de zoveelste keer de meter even aangesloten, ook volgens bovenstaand schema. De meter blijft echter zo dood als een pier (slaat niet naar rechts). Heel in het begin (maanden geleden) deed de meter het af en toe even om er daarna defintief mee op te houden. Ik kon hier geen logica in ontdekken.

Weet iemand hoe ik nu de meter of de sensor kan doormeten of deze stuk is. (de sensor draai ik natuurlijk liever niet meer eruit).

gr.Peter Surprisedops:

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook