bogaard77 schreef:Aan de andere kant de stuurbuis losgemaakt? Waardan? Onder je veerbol? Als die buis er eerst wel oppaste en ddaarna niet zit het stuurhuis zelf niet goed.
Even terminologie:
De stuurbuis loopt van je stuur naar het stuurhuis en zit op de pen die uit het ronsel komt geschoven. Het stuurhuis zit dwars in je auto. Aan je stuurhuis zitten de stuurstangen die naar de hulpstuurhuisjes lopen die in de balken zitten.
Inderdaad de STUURBUIS paste niet meer en heb deze aan de anderkant losgemaakt de klemring onder de veerbol. Maar of het stuurhuis dan niet goed zit? Het scheelde een 2 mm en ik dacht dit valt binen de toleranties. En dat je daarna minder bekrachtiging hebt is toch onlogisch?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sja.. Als het stuurhuis verkeerd zit uitgelijnd en er staat 1 van de 2 klepjes continu open doet ie het idd niet helemaal lekker meer..
Er staat op t forum een aantal draadjes over stuurhuis uitlijnen inclusief plaatjes…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat ik me tevens afvroeg (voor dat ik de ds weer uitelkaar haal) Kan het ook zo zijn dat er wat lucht in het stuurhuis zit?
lopezdijkstra schreef:Wat ik me tevens afvroeg (voor dat ik de ds weer uitelkaar haal) Kan het ook zo zijn dat er wat lucht in het stuurhuis zit?
zo goed als uitgesloten: als je het stuur maar vaak genoeg van links naar rechts draaid en andersom verdwijnt de lucht vanzelf. (anders hadden ze er wel een ontluchtingsnippeltje opgezet).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
wat zou het fijn zijn als er hiervoor deelbare stofhoezen zouden bestaan,misschien past iets uit de deelbarestofhoezenwereld, zal eens proberen te zoeken
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als ie de links rechts uitlijning niet goed heeft gaat dat niet helpen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Als ie de links rechts uitlijning niet goed heeft gaat dat niet helpen…
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van stuurhuizen, maar stel hier toch ff een vraagje,met betrekking tot het monteren van nieuwe stofhoezen:
die centrale pen die de wielen bedient,op het stuurhuis,zit die vast op het glijdende deel,of kan je die er uit schroeven??
Zo niet, kan je deze dan niet afzagen op een deftige lengte en op het overgebleven eind,een schroefdraad tappen en op het afgezaagde deel een mof met dezelfde binnendraad lassen,zodat deze pen demontabel is,om er de stofhoes overheen te schuiven??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:Als ie de links rechts uitlijning niet goed heeft gaat dat niet helpen…
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van stuurhuizen, maar stel hier toch ff een vraagje,met betrekking tot het monteren van nieuwe stofhoezen:
die centrale pen die de wielen bedient,op het stuurhuis,zit die vast op het glijdende deel,of kan je die er uit schroeven??
Zo niet, kan je deze dan niet afzagen op een deftige lengte en op het overgebleven eind,een schroefdraad tappen en op het afgezaagde deel een mof met dezelfde binnendraad lassen,zodat deze pen demontabel is,om er de stofhoes overheen te schuiven??
Die is niet demontabel en schuift idd. Waarom zou je tobben? met een glijbaantje gat die hoes er zo overheen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:Als ie de links rechts uitlijning niet goed heeft gaat dat niet helpen…
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van stuurhuizen, maar stel hier toch ff een vraagje,met betrekking tot het monteren van nieuwe stofhoezen:
die centrale pen die de wielen bedient,op het stuurhuis,zit die vast op het glijdende deel,of kan je die er uit schroeven??
Zo niet, kan je deze dan niet afzagen op een deftige lengte en op het overgebleven eind,een schroefdraad tappen en op het afgezaagde deel een mof met dezelfde binnendraad lassen,zodat deze pen demontabel is,om er de stofhoes overheen te schuiven??Die is niet demontabel en schuift idd. Waarom zou je tobben? met een glijbaantje gat die hoes er zo overheen…
Ja! julie hebben daar al ervaring mee,maar moet je dan die hoes niet danig uitrekken zodat ze kan scheuren??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:Ja! julie hebben daar al ervaring mee
Je weet het. Het zal dus wel goed gaan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo Mannen,
Stuurhuis probleem opgelost! De hoek t.o.v. de stuurbuis stond verkeerd. Ondanks dat ik het 3D had afgetekend! HMMMM… Ik heb het nu de afstelling op zicht gedaan en heb bekrachtiging.
Het volgende probleem dient zich al weer aan. Mijn hydroliek pomp stopt er zo nu en mee alsof hij blijft haken door dat er lucht in het systeem zit. Ik heb de ontluchtings schroef van de voorraad bol nal 5 min los gehad e de ontluchtings schroef van van de centrifugaal regelaar. Het rare is de lucht blijft maar komen alsof het systeem valse lucht trekt kan dit? Bij mijn vorige D-speciaal. Deed ik het via de remklauwen. effe stevig pompen en klaar! Kan iemand mij wat handvatten bieden? Zou leuk zijn als de mensen online reageren want dan kan ik verder en misschien kan ik dan nog wel met het mooie weer rijden…..... ...
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
lopezdijkstra schreef:Hallo Mannen,
Stuurhuis probleem opgelost! De hoek t.o.v. de stuurbuis stond verkeerd. Ondanks dat ik het 3D had afgetekend! HMMMM… Ik heb het nu de afstelling op zicht gedaan en heb bekrachtiging.
Het volgende probleem dient zich al weer aan. Mijn hydroliek pomp stopt er zo nu en mee alsof hij blijft haken door dat er lucht in het systeem zit. Ik heb de ontluchtings schroef van de voorraad bol nal 5 min los gehad e de ontluchtings schroef van van de centrifugaal regelaar. Het rare is de lucht blijft maar komen alsof het systeem valse lucht trekt kan dit? Bij mijn vorige D-speciaal. Deed ik het via de remklauwen. effe stevig pompen en klaar! Kan iemand mij wat handvatten bieden? Zou leuk zijn als de mensen online reageren want dan kan ik verder en misschien kan ik dan nog wel met het mooie weer rijden…..... ...
Check de aanzuigslang op scheurtjes/gaatjes, en check of de snaren van de pomp vetvrij zijn en retestrak zijn gespannen!! De snaren moeten duidelijk strakker gespannen zijn dan die van de dynamo en waterpomp, anders staat je pomp stil. Nogmaal, kijk ook of ze goed vetvrij zijn! succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:lopezdijkstra schreef:Hallo Mannen,
Stuurhuis probleem opgelost! De hoek t.o.v. de stuurbuis stond verkeerd. Ondanks dat ik het 3D had afgetekend! HMMMM… Ik heb het nu de afstelling op zicht gedaan en heb bekrachtiging.
Het volgende probleem dient zich al weer aan. Mijn hydroliek pomp stopt er zo nu en mee alsof hij blijft haken door dat er lucht in het systeem zit. Ik heb de ontluchtings schroef van de voorraad bol nal 5 min los gehad e de ontluchtings schroef van van de centrifugaal regelaar. Het rare is de lucht blijft maar komen alsof het systeem valse lucht trekt kan dit? Bij mijn vorige D-speciaal. Deed ik het via de remklauwen. effe stevig pompen en klaar! Kan iemand mij wat handvatten bieden? Zou leuk zijn als de mensen online reageren want dan kan ik verder en misschien kan ik dan nog wel met het mooie weer rijden…..... ...
Check de aanzuigslang op scheurtjes/gaatjes, en check of de snaren van de pomp vetvrij zijn en retestrak zijn gespannen!! De snaren moeten duidelijk strakker gespannen zijn dan die van de dynamo en waterpomp, anders staat je pomp stil. Nogmaal, kijk ook of ze goed vetvrij zijn! succes![/quot
Bedankt voor je snelle reactie! De snaren zijn nieuw en daarmee vetvrij. Ik zal ze nog een checken.
Maar daar ligt het probleem toch niet? Want een slechte snaar verbinding zorgt niet voor een continue aan voer van lucht. +als ik de ontluchtings nippel vastdraai dan begint het slippen weer. Ik zal nu even de aanvoer slang checken op scheurtjes.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
een membraan van een bol kapot?dan ontsnapt het stikstof in je oliecircuit
Ten eerste! ik heb mijn vorige antwoord uitgeprint en opgegeten in het kader eigenwijs zijn is niet altijd oké! de riem van de pomp stond inderdaad te slap. Het onluchten gaat nu ook beter! Ik heb nog het idee dat er een fractie lucht door de hydroliek zit maar het is al een stuk beter! misschien straks nog een beetje ontluchten…Qua bollen is alles getest ook de rem accu.
Suggesties zijn nog altijd welkom!