4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Stuurbekrachtiging Mysterie?????
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 augustus 2007 12:06 AM
  [ # 46 ]

Blooper,
info over kleppenstellen vind je hier:
http://dsclub55.free.fr/newrub/index.php?rub=T&tfile=culbu&ttitre=Réglage culbuteurs
Wel in ‘t Frans. Heel interessante site, veel foto’s van hoe je tewerk moet gaan voor verschillende reparaties.
Is wel voor carburateurmotor maar de techniek is dezelfde. Verschil is dat je het koud moet doen en dat je een heleboel moet wegslopen.


Ik ga het over een week of twee proberen (zie mijn topic)

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 augustus 2007 02:27 AM
  [ # 47 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:
lopezdijkstra schreef:
bogaard77 schreef:

Die hogere opbrengst heeft er niks mee te maken. Het verhoogd stationair bij inschakelen stel je op de carbu of de injectie. niet op de centri regelaar.

Het gaat inderdaad om een verhoogd toerental bij het inschakelen. Waar en hoe kun je dit instellen?  Razz

Ergens waar remdruk en inlaat lucht bij elkaar komen. Een groen hydraulisch blokje met een remleiding eraan en een slang naar je inlaatspruitstuk.

Het is te vinden onder het inlaatspruitstuk, net boven de oliekoeler. Het gaat om een grote, koperkleurige, schroef. Uitdraaien is sneller lopen, indraaien is langzamer lopen, wanneer je de rem intrapt.

Is dit hetzelfde systeem bij carbu semi automaat ? ik heb me altijd afgevraagd wat ‘stationair’ en ‘versneld’ toerental moet betekenen..
Mijn toerental is +/- 900rpm, trap ik mijn rem in, dan zakt die nog verder, maar valt niet stil. Is dit normaal ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2007 02:30 AM
  [ # 48 ]

@mr smith: ja dit is normaal. Toerental met rem moet zo rond de 800 zijn, zonder rem zo rond de 900-950.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 augustus 2007 02:35 AM
  [ # 49 ]
waterman771 schreef:

@mr smith: ja dit is normaal. Toerental met rem moet zo rond de 800 zijn, zonder rem zo rond de 900-950.

thanks waterman,
alsk in eerste of achteruit schakel, heeft dit invloed op mijn toerental ?
waarom duikt het toerental bij het remmen een stuk lager ? huh

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2007 02:36 AM
  [ # 50 ]
Mr. Smith schreef:
waterman771 schreef:

@mr smith: ja dit is normaal. Toerental met rem moet zo rond de 800 zijn, zonder rem zo rond de 900-950.

thanks waterman,
alsk in eerste of achteruit schakel, heeft dit invloed op mijn toerental ?
waarom duikt het toerental bij het remmen een stuk lager ? huh

Dat is gedaan om de koppeling te ontkoppelen. Als je toerental daalt, geeft de centrifugaal-regelaar de koppeling vrij. Het eerst schakelen heeft geen invloed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 augustus 2007 12:20 PM
  [ # 51 ]
waterman771 schreef:
Mr. Smith schreef:
waterman771 schreef:

@mr smith: ja dit is normaal. Toerental met rem moet zo rond de 800 zijn, zonder rem zo rond de 900-950.

thanks waterman,
alsk in eerste of achteruit schakel, heeft dit invloed op mijn toerental ?
waarom duikt het toerental bij het remmen een stuk lager ? huh

Dat is gedaan om de koppeling te ontkoppelen. Als je toerental daalt, geeft de centrifugaal-regelaar de koppeling vrij. Het eerst schakelen heeft geen invloed.

Zodat de auto gaat kruipen als je de rem loslaat! rijdt lekkerder weg!  Veel LPG auto’s hebben dit niet meer omdat er niet goed gas is ingebouwd.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 augustus 2007 03:03 PM
  [ # 52 ]
bogaard77 schreef:
waterman771 schreef:
Mr. Smith schreef:
waterman771 schreef:

@mr smith: ja dit is normaal. Toerental met rem moet zo rond de 800 zijn, zonder rem zo rond de 900-950.

thanks waterman,
alsk in eerste of achteruit schakel, heeft dit invloed op mijn toerental ?
waarom duikt het toerental bij het remmen een stuk lager ? huh

Dat is gedaan om de koppeling te ontkoppelen. Als je toerental daalt, geeft de centrifugaal-regelaar de koppeling vrij. Het eerst schakelen heeft geen invloed.

Zodat de auto gaat kruipen als je de rem loslaat! rijdt lekkerder weg!  Veel LPG auto’s hebben dit niet meer omdat er niet goed gas is ingebouwd.

wat bedoel je met kruipen ? hoe werkt dit ? is dit wel goed voor de koppeling ?
als ik in eerste zet, dan kruipt die niet, de koppeling pakt zo bij +/- 1100rpm .

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 augustus 2007 03:21 PM
  [ # 53 ]

Met je voet op de rem: 750-800 RPM: auto ontkoppelt volledig.
Rem los: 850-900 rpm: auto koppelt. Doordat het toerental langzaam stijgt rijdt je zonder schokken weg. ( auto kruipt: rijdt stapvoets)
Gasgeven: auto versnelt.
Dit moet je instellen met de schroef die je gevonden hebt icm de centrifugaalregelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 augustus 2007 03:36 PM
  [ # 54 ]
bogaard77 schreef:

Met je voet op de rem: 750-800 RPM: auto ontkoppelt volledig.
Rem los: 850-900 rpm: auto koppelt. Doordat het toerental langzaam stijgt rijdt je zonder schokken weg. ( auto kruipt: rijdt stapvoets)
Gasgeven: auto versnelt.
Dit moet je instellen met de schroef die je gevonden hebt icm de centrifugaalregelaar.

thanks bogaard, dan moet ik dit nog instellen.
staat dit in de werkplaatshandboeken beschreven ?
is dit de middelste schroef op de poelie van de centrifugaal regelaar ?
in of uit draaien ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 augustus 2007 04:53 PM
  [ # 55 ]

Ja
Ja
indraaien is later aangrijpen( dacht ik) RTFM!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 augustus 2007 04:56 PM
  [ # 56 ]
bogaard77 schreef:

Ja
Ja
indraaien is later aangrijpen( dacht ik) RTFM!

Yep! de mijne kruipt ook weg als ik de rem los, zoals bij een automaat!en heel miniem beginnen met verdraaien,want dat werkt nogal uiterst precies Very Happy

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 september 2007 06:52 PM
  [ # 57 ]

Nee nee…. geen problem dit keer! Ik wil iederéén bedanken die in deze topic energie heeft gestoken en misschien leveren deze plaatjes daar ook een bijdrage aan.
De Godin heeft overigens 4000 km gereden afgelopen vakantie. Eerst naar Beaune (france), Vervolgens in de buurt Vallence rondgereden. En dagelijks uitstapjes gemaakt naar bijv. marsseille en de alpen etc.  Ze heeft me alleen op de heenweg laten staan met een kapotte hogedrukleiding. Ik had hier een koppeling voor meegenomen maar dit heeft niet geholpen. Verders zijn we een wieldop verloren die we ‘s avonds op de terugweg weer terug zagen in het weiland.  De auto heeft de nodige bekijks gehad en voor mij begon de vakantie zoals jullie kunnen begriijpen op het moment dat ik instapte!

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 september 2007 07:03 PM
  [ # 58 ]

Nee nee…. geen problem dit keer! Ik wil iederéén bedanken die in deze topic energie heeft gestoken en misschien leveren deze plaatjes daar ook een bijdrage aan.
De Godin heeft overigens 4000 km gereden afgelopen vakantie. Eerst naar Beaune (france), Vervolgens in de buurt Vallence rondgereden. En dagelijks uitstapjes gemaakt naar bijv. marsseille en de alpen etc.  Ze heeft me alleen op de heenweg laten staan met een kapotte hogedrukleiding. Ik had hier een koppeling voor meegenomen maar dit heeft niet geholpen. Verders zijn we een wieldop verloren die we ‘s avonds op de terugweg weer terug zagen in het weiland.  De auto heeft de nodige bekijks gehad en voor mij begon de vakantie zoals jullie kunnen begriijpen op het moment dat ik instapte!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2007 08:16 PM
  [ # 59 ]

Lopez, Doe ons een lol en post eens een paar verkleine versies van je foto’s! Dit is niet te bekijken en vertraagd het forum!
cheers
Bogaard

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 13 september 2007 10:19 PM
  [ # 60 ]
bogaard77 schreef:

Lopez, Doe ons een lol en post eens een paar verkleine versies van je foto’s! Dit is niet te bekijken en vertraagd het forum!
cheers
Bogaard

Beste Bogie, Ik was me van geen kwaad bewust maar heb je nu en lol gedaan… toch?

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook