Hoi…, Daar ben ik (aanstichter van deze “story” 45-00-RF gezocht) nog weer even… Ik zal nog eens een keer kijken bij die garage Helbers (Weipad Rotterdam), want ik woon er maar 20 km vandaan… Ik ben daar misschien 15 jaar geleden ook al eens een keertje geweest maar werd er niet veel wijzer van.
Ik geloof dat de kleine garage in Klaaswaal oid van ene Louis Helbers was.
Als ik het ooit oplos dan verschijnt het wel weer hier!
Bye!
Zo, ik hoop dat ik inmiddels niet tegen me zelf aan het kletsen ben..
Ik ben eens even langs het “onzichtbare” Weipad gereden en heb ook even met deze garagist gebeld.
(Slechte gsm-verbinding). Ik meen echter een jaar of 15 geleden ook eens bij een grotere “garage Helbers” geweest te zijn, (ook Rotterdam) waar ik toen een ontwijkend antwoord kreeg.
De “Weipad-man” vertelde mij dat de kleine Citroen garage van L.P.Helbers (Louis) destijds gevestigd was te Mijnsheerenland en dat dat een broer van zijn vader was. (Als ik het goed begreep).
Er is ook een een zoon (van LP Helbers) die Simon heet.
L.P.Helbers zou nog een tijd gewoond hebben te Spijkenisse/Hekelingen en/of in Hellevoetsluis/DenBriel.
Het huis was echter een paar jaar geleden verkocht en hij
dacht echter dat hij misschien naar Azie was vertrokken.
Wat de SM betrof, dacht hij dat hij misschien was overgespoten en/of een oldtimer-kenteken had gekregen.
Tot zover mijn laatste speurwerkje…
Piet.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Loopt het dan echt dood ?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Dan hoop ik dat hij ergens in een museum staat zonder kenteken..
Of een liefhebber die hem heeft laten schorsen en de auto beetje bij beetje opknapt, je weet het maar nooit!
Maar ik hoop ik niet dat het hier dood loopt!
Zo.. vijf jaar later vervolg ik weer een stukje van de 45-00-RF story..
De kleine Citroen garage waar de SM ongeveer in 1980 aan werd verkocht
was dus van Louis Helbers en deze kleine garage was gevestigd op de
Westdijk +_ 9b te Westmaas, vlak bij de A29 onder Rotterdam.
De kleine garage is een paar jaar later verkocht aan ene Jan Wolf
alias Jonny zonder stress (..) en tegenwoordig is er Veka Kozijnen in gevestigd.
Louis Helbers (+_66) is “gaan zwerven” cq geëmigreerd en verblijft volgens
Badoo nu in Jakarta in Indonesië.
Er is nog een broer (Loet) die in Klaaswaal woon(de) en een zoon (Stanley)
die woon(de) in Spijkenisse-Geervliet.
Misschien kunnen zij mij nog iets vertellen
want ik heb nog geen e-mail adres van Lous Helbers kunnen achterhalen..
Hopelijk kan hij het zich nog herinneren na ruim 30 jaar…
P
Jonny zonder stress heeft hier nog een tijdje in de buurt rond gezworven.
Is het wel zo zeker dat de cijfers van het kenteken 45-00 ? Er zijn in het digitale register 2 andere witte SM-s geregistreerd met RF op het einde, waarvan één in de buurt van Rotterdam. Dat is die ene die Martijn destijds op de vorige pagina heeft vermeld, met in het archief als kleur Blanc de Meije. Het register is overigens niet bijgehouden. Ik vraag me trouwens af wat de reden voor de nieuwsgierigheid naar deze SM is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik snap de reden ook niet helemaal.
Mogelijke chassisnummes zijn SB 0195, SB 0201 of SB 0274
De reden voor de nieuwsgierigheid zit zo:
Ik was ooit de (2e) eigenaar van deze auto maar omdat ik er ‘ietsje mee gebotst’ had
werd de reparatie te duur en moest ik hem verkopen aan Louis Helbers..
In de latere jaren werd ik nieuwsgierig wie er nu mee zou rond rijden
maar ik wist niet eens meer waar de kleine garage stond etc..
Maar zo af en toe komt er wat boven water dus dan is het wel
weer leuk om het te achterhalen…
P
Hoewel het digitale register niet volledig is, staan veruit de meeste SM’s er wel op. Mijn indruk is dat zeker de auto’s uit de beginperiode er veelal op staan. Latere import auto’s zijn niet bijgehouden. Het zou zo maar kunnen, dat de auto is opgegaan in andere auto’s. Dat is het lot van veel SM’s die niet zijn bijgehouden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
U-Niek..! Ik heb het chassisnummer gevonden en het is dus inderdaad SB 0274.
Ik vond een keuringsrapport terug in een stapeltje oude “copie-deel-3-papieren, benzinebonnen (..) etc..
Zou er dan toch nog iets bekend zijn van de witte Citroen SM waar ik in 1976 en 1977 veel mee heb beleefd…?
Omdat U-Niek anderhalfjaar geleden, hierboven dit nummer noemde lijkt er dus nog hoop ipv sloop !
Ik ben niet in het bezit van de lijst van de Franse club.
Dus.. ben benieuwd wie er iets weet ! ?
Het chassisnummer kan ik niet vinden in het digitale archief. Net even teruggelezen. Jaren geleden heeft Yuri dat ook al nagekeken. Oud nieuws dus van mij. Ik heb een mailtje gestuurd aan SM-chroniqueur Theo met de vraag of hij wat weet. Het antwoord komt vanzelf.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ai.. Omdat U-Niek de 3 nummers genoemd had dacht ik een spoortje gevonden te hebben..
Dan maar even wachten op Theo…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Weet je zeker dat 45-00-RF het kenteken is/was? Als ik dat intoets bij de VWE krijg ik niks terug, wat je bijv. wel krijgt als de auto gedemonteerd/geschorst/gekeurd/etc. is.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
VWE gaat maar een beperkt aantal jaren terug. Dus wat in de jaren 80 en 90 gesloopt is, daar weten ze vaak niets van.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste