Bestuurdersstoel zit los
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463

Gepost: 02 augustus 2007 12:21 AM

Hoi allemaal,

Sinds vandaag gaat mijn bestuurdersstoel tijdens bochten nemen heen en weer. Hij zit los, zit behoorlijk wat speling in.

Naar de dealer of weet iemand waar en wat je vast moet draaien?

Groet,

Bob

Profiel  

Daniel2565
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 01 april 2008 03:10 PM
  [ # 1 ]

Gaat de stoel op en neer of schuift hij over de rails? Bij mijn Xsara was laatst de hoogteverstelling stuk, het bleek te liggen aan 2 kleine boutjes die losgetrild waren. Naast de stoel aan de deurkant zit de hendel waar je de stoel mee op en neer kan bewegen. Daarachter (onder de stoel) zit een constructie die met boutjes vastzit. Die bestaat uit 2 of 3 plaatjes die met de boutjes aan elkaar zitten. Als je de hendel op en neer beweegt (je moet dan ff op de stoel drukken of er wat zwaars op leggen, dan gaat het makkelijker), komen de gaten waar de boutjes in zaten tegenover elkaar te liggen. Het is dan zaak om de boutjes er weer doorheen de krijgen en dat is echt een gepruts.. Ik denk dat je de kap aan de zijkant van de stoel er wel vanaf kan halen, maar ik weet niet hoe. Het is in ieder geval misschien een oplossing. Succes in ieder geval!

Greetz,

Daniël

Profiel  

markil
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

Gepost: 01 april 2008 06:03 PM
  [ # 2 ]

Heb ik bij mijn oude picasso ook 2 maal gehad. Bij bij was het 1 van de kantelmechanimen. Achter zit links en rechts een “stop” met een veer en een veiligheidspen. Bij bij was tot 2 maal toe de veer (om de stop) niet helemaal goed meer. Vervangen en probleem opgelost. Het defect cq verschil is niet te zien, maar als je door de bocht gaat heb je het gevoel dat de stoel aan eenkant centimeters los komt. Als de monteur er mee gaat rijden weet ie gelijk wat het probleem is.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook