Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee, die om je inlaat heen. Die je nu met een schroevendraaier moet aantrekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Nee, die om je inlaat heen. Die je nu met een schroevendraaier moet aantrekken.
wellicht piece de origine….... ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ja dat waren de originele nog en dus hebben we die maar laten zitten…. of ik zou ze kunnen laten paciviseren dat ze weer geel zien…
Trouwens vandaag heb ik mijn inlaat bussen van de injectie weggedaan om te laten stralen en poederlakken… zodat deze ook weer mooi zijn.
Morgen is het de beurt aan de zijspiegel…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die originele slangenklemmen zijn mooi en werken prima. Die klemmen waar je een sleuteltje 7mm op kunt zetten zijn vies en lelijk…..
Ik zou zo veel mogelijk klemmen gebruiken die er uit zien als origineel. Staat mooi en werkt prima!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:Die originele slangenklemmen zijn mooi en werken prima.
Ja , kan je lekker in je vingers steken
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:waterman771 schreef:Die originele slangenklemmen zijn mooi en werken prima.
Ja , kan je lekker in je vingers steken
Walter
Ja , kan je lekker in je vingers steken
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
wbogaerts schreef:waterman771 schreef:Die originele slangenklemmen zijn mooi en werken prima.
Ja , kan je lekker in je vingers steken
Walter
En hier is een ervaringsdeskundige aan het woord
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het ziet er niet uit, die vieze imitatieklemmen. Ze horen op een OPEL. je hebt ze zeker bij Raymond gehaald???
Zonder gekheid, ik gebruik altijd zo veel mogelijk de klemmen die op origineel lijken. het ziet er netjes uit, en ik haal mijn handen en vingers er helaas voor jullie niet aan open…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet er een platte schroevendraaier in gebruiken die er altijd uitloopt en ze breken. Fuck origineel. Je rijdt toch ook op nieuwe benzine.
Hou toch op man. Origineel… LPG in je GS… lekker origineel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Je moet er een platte schroevendraaier in gebruiken die er altijd uitloopt en ze breken. Fuck origineel. Je rijdt toch ook op nieuwe benzine.
Hou toch op man. Origineel… LPG in je GS… lekker origineel…
Wat ik met die gare GS doe is natuurlijk niet te vergelijken met de SM. Jij zal toch niet 4 kleuren plaatwerk op je SM schroeven zoals op je Ami??
Wat ik bedoel te zeggen is het volgende: Walter en Kalifa zijn “the long and hard way” gegaan om die wagen als nieuw te maken onder de motorkap. Injectiebuizen poedercoaten, stralen, etc etc etc… dan zou IK dus ook voor mooie originele klemmen kiezen. Die dingen hoef je helemaal niet knal vast te draaien met een ratel, en hoe vaak draai je de klemmen nou los?????????
Daarom dus. Natuurlijk werken die nieuwe klemmen makkelijker omdat er een ratel op kan. Maar ‘t ziet er niet uit als ze in het zicht zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het gaat erom dat ze vaak in een onmogelijke hoek zitten en daarmee niet zijn aan te draaien. Die inlaatrubbers zijn oorzaak nummer 1 van vacuumlekken wat funest is voor de injectie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Het gaat erom dat ze vaak in een onmogelijke hoek zitten en daarmee niet zijn aan te draaien. Die inlaatrubbers zijn oorzaak nummer 1 van vacuumlekken wat funest is voor de injectie.
Helaas. Niet mee eens. Aandraaien gaat prima, mits de juiste tools voorhanden zijn
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Het gaat erom dat ze vaak in een onmogelijke hoek zitten en daarmee niet zijn aan te draaien. Die inlaatrubbers zijn oorzaak nummer 1 van vacuumlekken wat funest is voor de injectie.
Helaas. Niet mee eens. Aandraaien gaat prima, mits de juiste tools voorhanden zijn
ja.
Groink.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
waterman771 schreef:Het ziet er niet uit, die vieze imitatieklemmen. Ze horen op een OPEL. Zonder gekheid, ik gebruik altijd zo veel mogelijk de klemmen die op origineel lijken. het ziet er netjes uit, en ik haal mijn handen en vingers er helaas voor jullie niet aan open…..
idem (kort maar krachtig)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja origineel is mooi maar kan soms echt wel klote zijn… vandaag ga ik mijn spadborden halen want de wagen was origineel in bruin scarabee maar is dus in 1978 herspoten, nu de binnenkanten waren niet mee gedaan en heb iuk nu laten spuiten in de huidige kleur voor .....40 euro hahahaan en door een professionele spuiter gedaan in spuitcabine
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!