Gisteravond is na een vrij lange en zeker zeer snelle proefrit de beslissing genomen, de BX TZD TURBO (bijgenaamd de YZ), gaat weer in gebruik genomen worden, er is wel wat werk aan zoals, draagarmlagers, remmen, veerbollen, banden, distributieriem, olie en filters EN APK.
Maar na een goeie 565dkm mag ie ook wel eens een opfrissertje hebben.
O, ja en het interieur wordt ook zeer grondig gereinigd, want dat is nu ietwat muf ten gevolge van anderhalf jaar stilstaan.
Ga in ieder geval de 6 ton proberen te halen, en zo mogelijk door naar het miljoen, reken er op dat ie niet ontzien of gespaard wordt, want zware karren trekken en af en toe een circuitdag heeft ie altijd al moeten doen.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Maar na een goeie 565dkm mag ie ook wel eens een opfrissertje hebben.
Jeetje, jij hebt zeker de hoogste kilometerstand van iedereen?
Klasse!!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt goed
Vergeet geen foto van de 000000 te maken
Dat kan nog een paar jaar duren voor het zover is, ik reken erop om zo’n 25.000 per jaar te gaan maken….............
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Keesjr schreef:Dat kan nog een paar jaar duren voor het zover is, ik reken erop om zo’n 25.000 per jaar te gaan maken….............
8 jaar, dat duurt dan nog wel even ja
Ach nog 8 jaar plezier dan
Goede zaak Kees. Dat mag ik graag zien, BXen met hoge km standen die gewoon weer de weg op geholpen worden. Ik heb met de ARMY net de 4 ton gehaald, en met mijn 60.000+ km per jaar zal dat niet zo heel lang duren voor ik over de 5 ton ga. Dan onderweg naar het miljoen uiteraard.
Test
Bij 385.000 is ie al een keer opgefrist met een nieuwe cilinderkop, lhm en waterslangenset plus een nieuwe drukgroep. Nu dus tijd voor wat ander onderhoud.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Ben ook nog op zoek naar extra vermogen voor de BX, dus de bekende turbodiesel opvoerkunsten maar uitvoeren, meer turbodruk en meer brandstof erin zonder dat ie gaat roken.
K&N filter zit er al in, en de Scorpion sportdemper hangt er al onder, dit levert al merkbaar meer trekkracht op en geen extra herrie.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Keesjr schreef:Ben ook nog op zoek naar extra vermogen voor de BX, dus de bekende turbodiesel opvoerkunsten maar uitvoeren, meer turbodruk en meer brandstof erin zonder dat ie gaat roken.
K&N filter zit er al in, en de Scorpion sportdemper hangt er al onder, dit levert al merkbaar meer trekkracht op en geen extra herrie.
Wat scheelde het meest, het filter of de demper? Ik vond zo´n filter nogal duur, 60 euro. Maar dat is de moeite waard?
Enneeh heb jij zo´n stelschroef op je turbo of ga je het stangetje wat de wastegate bedient verstellen? Ik wil ook nog wel een pk´tje hier of daar erbij schroeven
Eveneens ben ik tevens ook.
Weet ik niet, heb ze tegelijk gemonteerd en toen was er direct verschil merkbaar, turbo pakte wat vlugger op, meer trekkracht en iets fanatieker doorgaan naar het rode gebied.
De turbo heb ik nog niets aan gedaan, komt later nog wel.
bent u ook zo’n fan van de politie??
En de turbo is toch een must als je verder wil Kees.
Ajeto!!!
Dan maar es een wastegate met een hogere openingsdruk er op gaan zetten.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Keesjr schreef:Weet ik niet, heb ze tegelijk gemonteerd en toen was er direct verschil merkbaar, turbo pakte wat vlugger op, meer trekkracht en iets fanatieker doorgaan naar het rode gebied.
De turbo heb ik nog niets aan gedaan, komt later nog wel.
Ik ben benieuwd. Ik heb bij mij de turbo al versteld, maar ik durfde niet te ver te verstellen, veel verschil merkte ik dus ook niet. Daarbij vond ik het überhaupt maar eng om die stang die de wastegate bedient te veranderen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Aan de VNT turbo wellicht?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Thijsvandebles schreef:Goede zaak Kees. Dat mag ik graag zien, BXen met hoge km standen die gewoon weer de weg op geholpen worden. Ik heb met de ARMY net de 4 ton gehaald, en met mijn 60.000+ km per jaar zal dat niet zo heel lang duren voor ik over de 5 ton ga. Dan onderweg naar het miljoen uiteraard.
Dan ben je dus in 10 jaar miljonair
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Thijsvandebles schreef:Goede zaak Kees. Dat mag ik graag zien, BXen met hoge km standen die gewoon weer de weg op geholpen worden. Ik heb met de ARMY net de 4 ton gehaald, en met mijn 60.000+ km per jaar zal dat niet zo heel lang duren voor ik over de 5 ton ga. Dan onderweg naar het miljoen uiteraard.
Dan ben je dus in 10 jaar miljonair
Dan hoop ik die wagen nog wel te hebben ja.
Test