Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Een collega van mij heeft een Xantia 1.8i X, zonder CV. Nu kan zijn kofferbak niet op slot, lijkt het. Je kan de sleutel in elke stand eruit halen en je kan de kofferbak ook openen ongeacht in welke postitie het slot staat.
Doen we nou gewoon iets verkeerd, of is dit een vaker voorkomend probleem?
Eveneens ben ik tevens ook.
Xantia’s staan bekend om problemen te hebben met de sloten.
Met name de types voor 98.
Ik heb met m’n oude ook al een rondje slot gedaan.
en de achterklep is het meeste werk
ff op de sloop setje halen.
koste mij 35 euro maar dat kwam omdat het contactslot al kapot was..
want meestal willen ze dat je de hele set koopt en dan kost het je meer.
C4 Cactus 1.2
Grote kans dat je slot achterin het niet meer doet door roest. In dat geval moet je eerst het plastic schot dichtkitten. Zie lekkage problemen elders in dit forum.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
bxleek schreef:Grote kans dat je slot achterin het niet meer doet door roest. In dat geval moet je eerst het plastic schot dichtkitten. Zie lekkage problemen elders in dit forum.
dit is alleen bij een break
Zeer waarschijnlijk is de houder waar het slot inzit de veroorzaker van het probleem.
Heb het zelf eens gehad en de veer die in de houder zit om hem “op slot” te krijgen was te slap geworden.
Andere houder van de sloop gehaald, slot overgezet en het werkte weer prima
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Vaarn, kijk eens bij Kempers autorecycling in Meppen-Versen (aan de A31) die heeft nog wel een paar Xants staan en doet niet zo moeilijk.