Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Blooper1963 schreef:Wat die koplampen betrefd,ik zie dat er 2 soorten te koop zijn voor het type I,ik veronderstel gewone,en dan heb je nog zelregelende?? welke zitten er nou op een V6-type 1 exclusive???
Type 1 en type 2 zijn het zelfde, alleen het koplampglas is anders.
De lampunit is af te stellen met de twee zwarte plastic knoppen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
zijn ze ook uit te wisselen dan ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
ronaldeponald schreef:zijn ze ook uit te wisselen dan ?
Ja, je kan de gehele unit over zetten, of alleen het glas.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
eXpelliarMus schreef:ronaldeponald schreef:zijn ze ook uit te wisselen dan ?
Ja, je kan de gehele unit over zetten, of alleen het glas.
en hoe zit het glas op de unit? want op H-base staan werkelijk 2 types van koplampen: gewone en zelfregelende hoogte!! verschil in prijs is +/- 300 €!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hieruit blijkt weer dat H-base er vaak naast zit… op een XM zijn namelijke NOOIT zelfregelende koplampen geleverd! En op je type 1 lampen kun je in een uurtje type 2 lampglazen zetten, en heb je 50% meer licht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Hieruit blijkt weer dat H-base er vaak naast zit… op een XM zijn namelijke NOOIT zelfregelende koplampen geleverd! En op je type 1 lampen kun je in een uurtje type 2 lampglazen zetten, en heb je 50% meer licht.
ja maar dat vroeg ik net,hoe vervang je de glazen?? is dat gelijmd,of kan je dat scheiden van elkaar,dus gewoon demonteren?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Hieruit blijkt weer dat H-base er vaak naast zit… op een XM zijn namelijke NOOIT zelfregelende koplampen geleverd! En op je type 1 lampen kun je in een uurtje type 2 lampglazen zetten, en heb je 50% meer licht.
ja maar dat vroeg ik net,hoe vervang je de glazen?? is dat gelijmd,of kan je dat scheiden van elkaar,dus gewoon demonteren?
Je kan de glazen er met een plamuurmes voorzichig af steeken/snijden en de type 2 glazen er weer met kit op zetten of met klemmetjes?
Type 2 unit’s er op zetten is makkelijker.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ok! type 2 units kosten iets van een 100 € ‘t stuk geloof ik.Of was het type 1? hoe zie je het grootste verschil tussen type 1 en type 2 units??
Serie 1 glazen hebben alleen maar rechte verticale lijnen in het glas. Bij serie 2 zie je tussen de lijnen een soort Renault logo ter hoogte van het dimlicht. Dit geeft een andere lichtbreking waardoor je het doffe lichtbrekingsglaasje weg kunt laten. Schijnt veel te schelen.
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
hier 150 eurie voor een set serie 2 koplampen…..beetje afdingen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
JanO schreef:Serie 1 glazen hebben alleen maar rechte verticale lijnen in het glas. Bij serie 2 zie je tussen de lijnen een soort Renault logo ter hoogte van het dimlicht. Dit geeft een andere lichtbreking waardoor je het doffe lichtbrekingsglaasje weg kunt laten. Schijnt veel te schelen.
groet, Jan
Ja, scheelt nogal veel - het doffe lichtbrekingsglaasje verkleurt niet alleen na verloop van tijd, de serie 1 reflector is ook verkeerd ontworpen waardoor het meeste licht op de verkeerde plek terecht komt - zo’n beetje achter de motorkap, vanaf bestuurdersoogpunt gezien. Heb met type 1 gereden, en rijd nu type 2: Op donkere N-wegen viel er bijna niets te zien zonder grootlicht, dat is nu wel even anders. Ik kan ook al bij schemering zien dat m’n lampen het doen ipv bij volle duisternis.
Groetjes Erik!