Ik kan weer 25 maanden vooruit!!
APK bij Leen APK. Had van te voren toch 2 dingen over het hoofd gezien: motorsteun en hoesje stuurkogel. Samen ter plekke gerepareerd en afgemeld.
Na mijn verhuizing naar Beekbergen binnekort maar zien of ik daar ook zo’n prettig APK adres kan vinden.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De Ami 6 is een beetje een ondergeschoven kindje bij mij. Gebruik hem wel af en toe. Laatste tijd steeds meer lawaai van de uitlaat. Paar weken terug de tussen pijp vervangen (gekocht bij CTA).
Maar het uitlaatspruitstuk was ook lek en er waren 2 spruitstuk pakkingen door geblazen.
Gisteren voor het eerst naar het magazijn van de Ami club, uiteraard met de Ami. Wat hebben ze daar veel spullen zeg. Na wat zoeken een heel net spruitstuk voor de 25 PK Ami gevonden. Een eerste demper nw old stock. Een keurig gebr Re a scherm gekocht. En nog wat onderhouds delen.
Vandaag het spruitstuk gemonteerd. De 1e demper goed bekeken, laat hem lekker nog even zitten. Ontsteking opnieuw gesteld, punten waren nog goed. Nwe olie er in en een goede was beurt.
Zo kan ik met fatsoen over een paar weken naar L’Amiversaire komen.
Twijfel of ik de motor aan ga pakken de komende tijd: Hoor als hij goed heet is het big end lager iets. Daarom 20W50 in gedaan, benieuwd of ik hem nu nog hoor.
Ben op dit moment niet toe aan een groot Ami project, want zit midden in een groot DS break project en zal daar een groot deel van dit jaar nog mee zoet zijn.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hmmm bigend.. shitty. het lager kan er niet af en krukassen zijn zeldzaam aan het worden…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zaterdag met de Ami naar L’Amiversaire geweest. Was een erg leuk evenement en een sterrit vol met avonturen.
Warm weer waardoor meerdere Amis nadat ze kort stilgestaan hadden niet meer wilden starten. De eerste stop kreeg ik hem net weer aan.
Op de terugweg wou ze niet meer lopen na een korte stop. We reden terug met 3 Ami’s naar Apeldoorn. Op een gegeven moment deed geen van de 3 het nog. Half uur af laten koelen en we konden weer met z’n drieën op weg. In Apeldoorn startte de mijne weer niet na een korte stop, gelukkig waren wij bij Gerard thuis en had hij een andere bobine liggen: wroem lopen.
Meevaller: met de 20W50 olie hoor ik geen drijfstang lager meer, ook niet als de motor goed heet is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Weer eens een ritje in de Ami.
Schiet er tijdens het rijden een schattig klein veldmuisje langs mijn voeten en verdwijnt in de kachel. Bij inspectie overal wat muizen poep.
Erger: een klein gaatje in de voorheen nog puntgave originele bekleding van de achterbank.
Motorkap open: De vilten kachelsalngen zijn helemaal weggegeten.
Dus muizen korrels strooien en zondag 2 kachelslangen op Citromobile scoren.
De les:
een auto lang stil laten staan is geen goede zaak.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik had vandaag zin in een lasklus, dus maar eens met het ReA scherm aan de gang gegaan. De onderrand was kuis verrot. Had al eens een ander scherm bij de club gekocht, maar repareren is natuurlijk leuker.
Zeker nu ik sinds een paar maanden een TIG las apparaat heb.
Daarmee kan je echt perfect het dunne plaat kops tegen elkaar lassen.
Nieuwe onderrand gemaakt roestige deel er uit geslepen en stuik tegen elkaar gelast.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Mooi werk. Is dat net zo’n dun blik als bij de eend? Ik heb laatst een voorscherm gelast bij het oog aan de A-stijl. Da’s ècht oppassen. Je brandt er zo doorheen. Maar met lage stroomsterkte gaat dat goed.
Ami is ook van dat heerlijke 0,6 mm plaat.
Mooie van TIG is dat je echt met heel lage stroom ( heb het met 28 amp gedaan) kan lassen en het toevoegmateriaal met de hand doseert. Zodra je een gat dreigt te branden voeg je wat toevoeg toe en daardoor koelt het smeltbad weer zo dat de dreiging over is. Heb wel 1 uur over deze las gedaan, maar nu zitten de delen mooi continue gelast stuik tegen ekaar aan.
Ook kan je tijdens het lassen de stroom nog wat varieren door met de fade inn en uit te spelen: je stelt een start en eind stroom in ( bv 20 A) en een tijd dat hij er over doet om naar max ( in mijn geval 28 A) te gaan. Door met de aan/uit knop te spelen kan je steeds een beejte inn en uit faden, zodat je in feite tussen de 20 en 28 A werkt. Duurdere TIG aparaten hebben een voetpedaal waarmee je de stroom kan bepalen, maar zo’n versie heb ik niet.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Na een paar dagen rijden met de Ami was de accu leeg.
Dynamo was defect. Ik had geluk: alleen het zekeringsplaatje van de Ducelier dynamo was doorgebrand. Meestal betekent doorgeslagen wikkelingen. Maar er was geen sluiting. 3 vezeltjes van een stukje snoer er op gesoldeerd als zekering en hij doet het weer prima. ( Het is op dit moment mijn enige auto en kan daarom niet een paar dagen wachten op een nw zekering plaatje)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert,
Hoezoo “enige auto” dat moet je met zo´n wagenpark eens nader verklaren. Daar hoef ik thuis niet mee aan te komen.
De DS cabriolet ligt de motor uit ivm een versleten axiaal lager.
De DS break heb ik uitgeleend aan Joris Bogaard, omdat ik zijn oude DS heb overgenomen om die goede motor in de DS cabriolet te zetten.
De Peugeot 306 staat boven op de brug en daaronder liggen 2 motorblokken, 4 spatborden etc. Dus de brug kan niet naar beneden ( tja dit is een dom plannings foutje geweest)
Dus dan blijft echt de Ami6 als enige auto over.
Maar dat is zeker geen straf hoor. Ik rij veel te zelden in deze auto, terwijl het zo’n ontzettend leuke auto is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Bij het aanhoren van jouw antwoord zegt Cynthia dat ze grote bewondering heeft voor Hennie. Wat ik daarvan moet denken weet ik niet.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zaterdag krijg je de break weer terug EN 2 spatborden voor onder je brug!! hahaha
En cynthia moet ziet zeuren!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Egbert schreef:Weer eens een ritje in de Ami.
Schiet er tijdens het rijden een schattig klein veldmuisje langs mijn voeten en verdwijnt in de kachel. Bij inspectie overal wat muizen poep.
Erger: een klein gaatje in de voorheen nog puntgave originele bekleding van de achterbank.
Motorkap open: De vilten kachelsalngen zijn helemaal weggegeten.Dus muizen korrels strooien en zondag 2 kachelslangen op Citromobile scoren.
De les:
een auto lang stil laten staan is geen goede zaak.
AAh shit! Heb een klant gehad waar de complete draadboom uit zn GS was weggegeten. Verder een rat in mn SM motorruimte gehad…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Zaterdag krijg je de break weer terug
Zeker weten???
Want Pieter,
De Ds break is niet alleen uitgeleend, maar staat nu ook nog defect in Bussum. Henny wordt hiermee een nog grotere held. Maar ze heeft wel een KogaMyata E-bike.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper