1 van de 2
 1 2 Volgende > 

olievlekken op de stoep
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 augustus 2007 05:18 PM

De veerpootwissel heeft erg goed geholpen voor mijn bx, maar wat minder voor de stoep Laughing

heeft er iemand nog een truukje om de vlekken weg te halen?

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 06 augustus 2007 05:23 PM
  [ # 1 ]

Re: olievlekken op de stoep

MaartenH schreef:

De veerpootwissel heeft erg goed geholpen voor mijn bx, maar wat minder voor de stoep Laughing

heeft er iemand nog een truukje om de vlekken weg te halen?

Ik heb dus van de week de hele sierbestrating van m’n ouders mogen doen vanwege lekkage. Ze waren op vakantie, dus zette ik de broem daar neer om de inbrekers weg te houden hahaha!
Ik heb het geprobeerd met “HG”, een reinigingsmiddel om olievlekken van gesteente af te halen.
Het is niet helemaal gelukt, omdat het rode klinkertjes zijn en die lijken dus veel te absorberen!! Balen dus! Maar van normale straatstenen moet het lukken. Waar je het haalt weet ik niet, mutti had nog in de kast Rolling Eyes

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 augustus 2007 05:25 PM
  [ # 2 ]

we hebben van die ouderwetse straatstenen onder de carpoort, wat op zich een aardige sleutelplek is Laughing.
Afwasmiddel heb ik al geprobeerd, maar dat werkte niet.
jij bedoeld dit?

HG olievlekkenreiniger verwijdert olie en vetten van vervuilde oppervlakken zoals beton, cement, baksteen, grindtegels, sierklinkers en plavuizen. De reiniger is zeer geschikt voor het schoonmaken van opritten en garagevloeren e.d. Giet HG olievlekkenreiniger op het vervuilde oppervlak. Bij matige vervuiling tot maximaal 1:5 met water verdunnen. Goed schrobben en 3 tot 5 minuten laten inwerken en dan met veel water naspoelen.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 augustus 2007 05:40 PM
  [ # 3 ]

kattebakkorrels, de kleivariant weltevertstaan. Gewoon een dagje/weekje/maandje erop laten liggen. Af en toe even invegen.

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 augustus 2007 05:50 PM
  [ # 4 ]

dat krijgt toch nooit iets uit de stenen, het is geen plas, maar kringen.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 augustus 2007 07:36 PM
  [ # 5 ]

cement. gebruiken ze op circuits ook.

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 06 augustus 2007 09:00 PM
  [ # 6 ]
MaartenH schreef:

we hebben van die ouderwetse straatstenen onder de carpoort, wat op zich een aardige sleutelplek is Laughing.
Afwasmiddel heb ik al geprobeerd, maar dat werkte niet.
jij bedoeld dit?

HG olievlekkenreiniger verwijdert olie en vetten van vervuilde oppervlakken zoals beton, cement, baksteen, grindtegels, sierklinkers en plavuizen. De reiniger is zeer geschikt voor het schoonmaken van opritten en garagevloeren e.d. Giet HG olievlekkenreiniger op het vervuilde oppervlak. Bij matige vervuiling tot maximaal 1:5 met water verdunnen. Goed schrobben en 3 tot 5 minuten laten inwerken en dan met veel water naspoelen.

Dat spul inderdaad. Het werd wel een stuk minder, de stenen werden er wel erg mooi schoon van, alleen op rode klinkers krijg je het dus niet 100% weg.
Kattebakkorrels kan ook wel, alleen moet je er wel zeker van zijn dat het droog blijft, als het regent heb je er niets aan.
Ik heb me echt het zweet uit de naad staan schrobben.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 06 augustus 2007 10:59 PM
  [ # 7 ]

Olievlekken moet je binnen een uur verwijderen mbv kattenbakkorrels en evt. een chemisch middel wat een verbinding aangaat waarna je het met heet water weg kunt spoelen.
Als je het een dag later wilt doen kun je je beter de moeite besparen en 2e hands stenen zoeken en gewoon schone erin leggen.
Als ik bestrating doe bij particulieren, laat ik altijd de reststenen achter zodat de stenen gewisseld kunnen worden, wanneer nodig.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27933

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2007 11:13 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij hebben we wel eens eerder zo’n topic gehad.

Kan me herinneren dat Patje74 het toen over een gasbrandertje had Wink

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 06 augustus 2007 11:54 PM
  [ # 9 ]

Of de siersteentjes of tegels omdraaien werkt ook erg goed Cool 
als je erg knoeit is dat op een gegeven moment ook geen oplossing meer.
Maar in ieder geval even geen oorlog met de wederhelft very angry

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 07 augustus 2007 12:00 AM
  [ # 10 ]
citrospeeds schreef:

Of de siersteentjes of tegels omdraaien werkt ook erg goed Cool 
als je erg knoeit is dat op een gegeven moment ook geen oplossing meer.
Maar in ieder geval even geen oorlog met de wederhelft very angry

Siersteentjes of tegels omdraaien heeft geen zin, want er zit bijna altijd een onderkant en bovenkant op. Laughing

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 07 augustus 2007 12:31 AM
  [ # 11 ]

Tegels hebben inderdaad vaak een randje maar siersteentjes niet altijd
altans bij mij niet dan.
Heb het al meer dan eens omgedraaid en zijn precies hetzelfde.
Nadeel is alleen dat er wel een beetje kleurverschil in zit maar dat vind ik minder erg dan vlekken en trekt wel weer weg. Cool

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 07 augustus 2007 12:42 AM
  [ # 12 ]

Aceton op gieten en dan met een gasbrander als de Aceton geen plas meer is zo doe ik het
werkt ook niet 100% maar wel redelijk goed

garagestmarien schreef:

cement. gebruiken ze op circuits ook.

kan je daar iets meer over zeggen, hoe en wat

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 augustus 2007 10:13 AM
  [ # 13 ]

nou gewoon, bij vlekken op onze nog niet geschilderde betonnen vloer, gooien we er puur cement op. regelrecht uit de zak geschept. laat maar een nachtje liggen en regen, of niet, je veegt, of krabt het cement weg en het grootste deel van de olieën is verdwenen.
op circuits, na een opgeblazen motor, zie je ook wel dat ze er een goedje opstrooien. een witte streep over het circuit waar de olie ligt. dat is ook gewoon cement.

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 08 augustus 2007 08:32 PM
  [ # 14 ]

vanalles geprobeerd, het lijkt er op dat pure vloeibare wasmiddel het beste werkt, gewoon een flinke scheut er overheen en lekker 24 uur in laten drogen.

Nu zitten er alleen zeepkringen, maar dat regent nog wel weg denk ik. En een paar stenen die als nieuw lijken Laughing

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 augustus 2007 08:40 PM
  [ # 15 ]
Arjan Verkade schreef:

Kan me herinneren dat Patje74 het toen over een gasbrandertje had Wink

Haha! Dit los je het beste op door op alle tegels een laagje olie te smeren, ik hoef daar zelf weinig moeite voor te doen behalve mijn 4 wagens op de oprit te parkeren en af en toe even te verplaatsen.  Wink  Helaas helpt het niet tegen het onkruid…  Very Happy

Maar goed, een brander wil inderdaad goed werken hoor!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook