2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
iemand nog tips bij leeglopen banden progress velgen?
henkpol
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 07 augustus 2007 04:06 AM
  [ # 16 ]

Heb hetzelfde probleem gehad met LM velgen onder een GSA X3
Schoon laten maken helpt heel even
Extra goed schoonmaken en nieuwe banden helpt iets langer maar ook vervelend kort
Binnenbanden enige oplossing , ging jaren(ca 5 en 25.000km) goed.
Mag officieel niet , maar niemand kan mij vertellen waarom niet
En intussen hoeft ook niemand mij meer te vertellen dat dat niet kan/mag
Het is de enige oplossing en werkt zonder problemen

‘t mistig buiten, licht zou de felle kou mijn teer gestel bederven

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 augustus 2007 10:55 AM
  [ # 17 ]

Och ik heb dezelfde velgen voor me winterbandne en die zijn al 2 jaar (niet zacht)

Maar die heb ik eerst volledig geschuurt (de velgen) en alles GELAKT!!!! wat ze van oorsprong niet zijn Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 augustus 2007 12:35 PM
  [ # 18 ]
BX19trs schreef:
Citroenbx schreef:

iedereen heeft al GTi Crying or Very sad  Wink

Echter kunnen die ook flink oxideren en lekken natuurlijk, ik sluit me aan bij Kees Jr. stalen velgen met TZI doppen!

of gti doppen, net zoals ik Cool

Profiel  
 
Gepost: 07 augustus 2007 12:54 PM
  [ # 19 ]
MaartenH schreef:
BX19trs schreef:
Citroenbx schreef:

iedereen heeft al GTi Crying or Very sad  Wink

Echter kunnen die ook flink oxideren en lekken natuurlijk, ik sluit me aan bij Kees Jr. stalen velgen met TZI doppen!

of gti doppen, net zoals ik Cool

Die zijn mooi Exclamation

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 07 augustus 2007 02:18 PM
  [ # 20 ]

Nou, ik neig inderdaad wel naar stalen velgen.

De bandenspecialist is verder een prima zaak, nemen er echt de tijd voor en zijn goedkoop. Nog een reden om er heen te gaan, een gigantische poster van een BX16V velg Smile

Momenteel is één velg eigenlijk nog heel goed, één iets minder, de andere twee slecht en héél slecht.

Ik moet er nog even over “epibreren”.

Wél héél erg bedankt voor alle hulp tot zover Smile

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 03:18 PM
  [ # 21 ]

isse simpel.

haal alle velgen onder je tuut vandaan, en laat alle rubber ervanaf draaien.
neem de velgen en ga aan het schuren.
net zolang en met steeds fijnere korrel ,totdat alles bling bling is.

neem dan in de binnenkant aluminium primer, en spuit die op de binnenzijde velg, dus niet de achterkant!!

daarna spuit je de hele velg na GRONDIG ontvetten, met blanke lak.
neeem dan een goede kwaliteit, dus niet die goedkope prutspuitbusflesjes…

en leg een goede basic coating aan, herhaal dat procedee enkele keren.

laat de velgen nu 2 dagen bij de kachel uitharden,,, bij voorkeur 6 uur op 40 graden,, maar dan moet je een primitive oven ervoor maken.
2 dagen op dik 20 graden doet hetzelvde..

dan vers rubber erop laten draaien, en klaar…

of je brengt de velgen naar een specialist, die ze restaureert, en dan ben je iets van 50 euro tot 100 euro per velg kwijt (afhankelijk van staat waarin ze verkeren.

mvgr wupke:ow jah,, alle ventielen eruit halen, en naderhand nieuwe laten plaatsen..een dot talgpoeder in de band alvorens erop draaien wil ook wel eens helpen, hierdoor blijft het droog in de band.. Wink

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 07 augustus 2007 03:36 PM
  [ # 22 ]
Mechuccio schreef:

CO2 was toch meer vanwege het krimpen en uitzetten van de lucht (of CO2) wanneer banden door het rijden warmer worden en dus zo altijd (ongeveer) dezelfde spanning behouden, maar daar kan ik me weer in vergissen.
Het is trouwens niet zozeer het aluminium dat corrodeert maar die gekke magnesiumlegering die rottig gaat doen, het enige dat je eigenlijk bij die velgen kunt doen is het compleet kaalschuren en opnieuw coaten van de velgen, dan ben je er echt een hele tijd vanaf.

CO2??? waar komt dat fabeltje vandaan, dat komt oa uit je uitlaat…..
(iets met een klepel)

Stikstof bedoel je. echter zit dat in grote percentage’s ook al in de buitenlucht en is de werking ervan ook al behoorlijk over te discussiëren.

Emiel

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 07 augustus 2007 09:30 PM
  [ # 23 ]

De band van de velg af en dan de boel kaal schuren, opnieuw lakken en daarna met speciale lijm monteren. Dit heeft de bandenspecialist iig wel, deze lijm zet uit en zorgt er voor dat kleine lekjes alsnog dicht raken. Bij lichte corrosie wil lijmen alleen ook wel zorgen voor een goed afdichting.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 07 augustus 2007 10:08 PM
  [ # 24 ]
BX19trs schreef:

CO2??? waar komt dat fabeltje vandaan, dat komt oa uit je uitlaat…..
(iets met een klepel)

Stikstof bedoel je. echter zit dat in grote percentage’s ook al in de buitenlucht en is de werking ervan ook al behoorlijk over te discussiëren.

Emiel

Stikstof bedoelde ik inderdaad Surprisedops:
en ik heb een digitale klok met een zoemertje.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 augustus 2007 06:04 PM
  [ # 25 ]
abxsport schreef:

De band van de velg af en dan de boel kaal schuren, opnieuw lakken en daarna met speciale lijm monteren. Dit heeft de bandenspecialist iig wel, deze lijm zet uit en zorgt er voor dat kleine lekjes alsnog dicht raken. Bij lichte corrosie wil lijmen alleen ook wel zorgen voor een goed afdichting.

da’s een eenmalig spulleke,, en daarnaast kan de lijm niet voorkomen dat loslatende blankelak lagen en corrosie alsnog lucht laten ontsnappen..

mvgr wupke:schuren en opnieuw lakken is imo de enigste optie. Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 augustus 2007 09:37 PM
  [ # 26 ]
kreazyV8wuppo schreef:

mvgr wupke:schuren en opnieuw lakken is imo de enigste optie. Wink

JUP en het werkt echt Wink  (ook een aanrader want zulke velgen in knappe staat zijn niet alleen mooi maar worden ook zeldzaam Wink )

het kan van zo:

naar zo:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 20 augustus 2007 03:08 PM
  [ # 27 ]

Nou ik denk dat ik de velgen nog maar een jaartje extra hou. Bandenspecialist heeft de boel weer gladgemaakt en inderdaad dat speciale lijmgoedje erin gedaan. Hij heeft nog uitgelegd dat het corrosieprobleem in de velg ontstaat en dat b.v. lm velgen van Opel er óók last van hebben. Het ligt dus aan de legering.

Afgelopen weekend naar Zeeland geweest en de velgen blijven nu goed op druk.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 20 augustus 2007 04:50 PM
  [ # 28 ]
BX16TGI schreef:

Afgelopen weekend naar Zeeland geweest en de velgen blijven nu goed op druk.

De banden toch ook, hoop ik? Laughing  Wink

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 20 augustus 2007 07:35 PM
  [ # 29 ]

Rolling Eyes  Zucht, ja de banden…. Smile

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook