Heb hetzelfde probleem gehad met LM velgen onder een GSA X3
Schoon laten maken helpt heel even
Extra goed schoonmaken en nieuwe banden helpt iets langer maar ook vervelend kort
Binnenbanden enige oplossing , ging jaren(ca 5 en 25.000km) goed.
Mag officieel niet , maar niemand kan mij vertellen waarom niet
En intussen hoeft ook niemand mij meer te vertellen dat dat niet kan/mag
Het is de enige oplossing en werkt zonder problemen
‘t mistig buiten, licht zou de felle kou mijn teer gestel bederven
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Och ik heb dezelfde velgen voor me winterbandne en die zijn al 2 jaar (niet zacht)
Maar die heb ik eerst volledig geschuurt (de velgen) en alles GELAKT!!!! wat ze van oorsprong niet zijn
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
BX19trs schreef:Citroenbx schreef:iedereen heeft al GTi
Echter kunnen die ook flink oxideren en lekken natuurlijk, ik sluit me aan bij Kees Jr. stalen velgen met TZI doppen!
of gti doppen, net zoals ik
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
MaartenH schreef:BX19trs schreef:Citroenbx schreef:iedereen heeft al GTi
Echter kunnen die ook flink oxideren en lekken natuurlijk, ik sluit me aan bij Kees Jr. stalen velgen met TZI doppen!
of gti doppen, net zoals ik
Die zijn mooi
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Nou, ik neig inderdaad wel naar stalen velgen.
De bandenspecialist is verder een prima zaak, nemen er echt de tijd voor en zijn goedkoop. Nog een reden om er heen te gaan, een gigantische poster van een BX16V velg
Momenteel is één velg eigenlijk nog heel goed, één iets minder, de andere twee slecht en héél slecht.
Ik moet er nog even over “epibreren”.
Wél héél erg bedankt voor alle hulp tot zover
isse simpel.
haal alle velgen onder je tuut vandaan, en laat alle rubber ervanaf draaien.
neem de velgen en ga aan het schuren.
net zolang en met steeds fijnere korrel ,totdat alles bling bling is.
neem dan in de binnenkant aluminium primer, en spuit die op de binnenzijde velg, dus niet de achterkant!!
daarna spuit je de hele velg na GRONDIG ontvetten, met blanke lak.
neeem dan een goede kwaliteit, dus niet die goedkope prutspuitbusflesjes…
en leg een goede basic coating aan, herhaal dat procedee enkele keren.
laat de velgen nu 2 dagen bij de kachel uitharden,,, bij voorkeur 6 uur op 40 graden,, maar dan moet je een primitive oven ervoor maken.
2 dagen op dik 20 graden doet hetzelvde..
dan vers rubber erop laten draaien, en klaar…
of je brengt de velgen naar een specialist, die ze restaureert, en dan ben je iets van 50 euro tot 100 euro per velg kwijt (afhankelijk van staat waarin ze verkeren.
mvgr wupke:ow jah,, alle ventielen eruit halen, en naderhand nieuwe laten plaatsen..een dot talgpoeder in de band alvorens erop draaien wil ook wel eens helpen, hierdoor blijft het droog in de band..
Mechuccio schreef:CO2 was toch meer vanwege het krimpen en uitzetten van de lucht (of CO2) wanneer banden door het rijden warmer worden en dus zo altijd (ongeveer) dezelfde spanning behouden, maar daar kan ik me weer in vergissen.
Het is trouwens niet zozeer het aluminium dat corrodeert maar die gekke magnesiumlegering die rottig gaat doen, het enige dat je eigenlijk bij die velgen kunt doen is het compleet kaalschuren en opnieuw coaten van de velgen, dan ben je er echt een hele tijd vanaf.
CO2??? waar komt dat fabeltje vandaan, dat komt oa uit je uitlaat…..
(iets met een klepel)
Stikstof bedoel je. echter zit dat in grote percentage’s ook al in de buitenlucht en is de werking ervan ook al behoorlijk over te discussiëren.
Emiel
De band van de velg af en dan de boel kaal schuren, opnieuw lakken en daarna met speciale lijm monteren. Dit heeft de bandenspecialist iig wel, deze lijm zet uit en zorgt er voor dat kleine lekjes alsnog dicht raken. Bij lichte corrosie wil lijmen alleen ook wel zorgen voor een goed afdichting.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
BX19trs schreef:
CO2??? waar komt dat fabeltje vandaan, dat komt oa uit je uitlaat…..
(iets met een klepel)Stikstof bedoel je. echter zit dat in grote percentage’s ook al in de buitenlucht en is de werking ervan ook al behoorlijk over te discussiëren.
Emiel
Stikstof bedoelde ik inderdaad ops:
en ik heb een digitale klok met een zoemertje.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
abxsport schreef:De band van de velg af en dan de boel kaal schuren, opnieuw lakken en daarna met speciale lijm monteren. Dit heeft de bandenspecialist iig wel, deze lijm zet uit en zorgt er voor dat kleine lekjes alsnog dicht raken. Bij lichte corrosie wil lijmen alleen ook wel zorgen voor een goed afdichting.
da’s een eenmalig spulleke,, en daarnaast kan de lijm niet voorkomen dat loslatende blankelak lagen en corrosie alsnog lucht laten ontsnappen..
mvgr wupke:schuren en opnieuw lakken is imo de enigste optie.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kreazyV8wuppo schreef:
mvgr wupke:schuren en opnieuw lakken is imo de enigste optie.
JUP en het werkt echt (ook een aanrader want zulke velgen in knappe staat zijn niet alleen mooi maar worden ook zeldzaam )
het kan van zo:
naar zo:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou ik denk dat ik de velgen nog maar een jaartje extra hou. Bandenspecialist heeft de boel weer gladgemaakt en inderdaad dat speciale lijmgoedje erin gedaan. Hij heeft nog uitgelegd dat het corrosieprobleem in de velg ontstaat en dat b.v. lm velgen van Opel er óók last van hebben. Het ligt dus aan de legering.
Afgelopen weekend naar Zeeland geweest en de velgen blijven nu goed op druk.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BX16TGI schreef:Afgelopen weekend naar Zeeland geweest en de velgen blijven nu goed op druk.
De banden toch ook, hoop ik?
Zucht, ja de banden….