2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
bx op gazzzzzzzz….
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 04:44 PM
  [ # 16 ]

standaard LPG systeem incluus inbouw kost rond de 750 euro.
persoonlijk zou ik opteren voor de 1400.
de TZI is een giga rampenbak met electrostoringen.
zeker nu het spul ouder word.

kaal op een carb is nagenoeg de meest probleemloze manier van LPG tuffe.
daarnaast op een 14 lekker goedkoop qua gewicht/belastingstarief.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 augustus 2007 04:48 PM
  [ # 17 ]

Voor 10.000 km per jaar zou ik me niet druk gaan maken. Ook niet met een andere auto. De verschillen zijn dan met andere oplossingen dermate klein dat het nooit opweegt tegen de financiele risico’s die je met een andere BX weer loopt.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 augustus 2007 04:48 PM
  [ # 18 ]

Ik krijg steeds meer zin om m’n BX ook om te bouwen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 07 augustus 2007 04:49 PM
  [ # 19 ]

Injectie is een ramp kan ik concluderen?

ik weet een 1.6 tgi break uit 1994 te staan voor 1250 euro…
niet doen dus?

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 augustus 2007 04:53 PM
  [ # 20 ]
Eric schreef:

Injectie is een ramp kan ik concluderen?

ik weet een 1.6 tgi break uit 1994 te staan voor 1250 euro…
niet doen dus?

Ja, in de regel is gas en injectie weinig veelbelovend. Het KAN best goed gaan hoor… maar het kan ook een hoop gezeik geven.

hoeveel kms? En is ie net zo goed als de jouwe? Of moet je er eerst pakweg 500 eur of meer aan reparaties insteken, waarmee het voordeel gelijk weer verdampt.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 04:55 PM
  [ # 21 ]
Eric schreef:

ha ha ha…ja, ik zag iemand die bijna zijn nek verrekte, in een rood monster, met achterom kijken… Wink

en i.d.d. geen injectie

ik denk dat ik rond de 10.000 km per jaar ga rijden.

jup dat was ik na een week vakantie had ik wel zin toen ik thuis kwa om hem even uit te laten Very Happy

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 04:57 PM
  [ # 22 ]
kreazyV8wuppo schreef:

standaard LPG systeem incluus inbouw kost rond de 750 euro.
persoonlijk zou ik opteren voor de 1400.
de TZI is een giga rampenbak met electrostoringen.
zeker nu het spul ouder word.

kaal op een carb is nagenoeg de meest probleemloze manier van LPG tuffe.
daarnaast op een 14 lekker goedkoop qua gewicht/belastingstarief.

mvgr wupke Wink

is 750 niet een beetje laag om het te laten inbouwen op een cx kost het al 1000 euro Confused

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 augustus 2007 04:58 PM
  [ # 23 ]
citroenc2 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

standaard LPG systeem incluus inbouw kost rond de 750 euro.
persoonlijk zou ik opteren voor de 1400.
de TZI is een giga rampenbak met electrostoringen.
zeker nu het spul ouder word.

kaal op een carb is nagenoeg de meest probleemloze manier van LPG tuffe.
daarnaast op een 14 lekker goedkoop qua gewicht/belastingstarief.

mvgr wupke Wink

is 750 niet een beetje laag om het te laten inbouwen op een cx kost het al 1000 euro Confused

Ik denk dat ik het zelfs zelf ga inbouwen (dat mag bij ongeregelde systemen).

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 07 augustus 2007 05:01 PM
  [ # 24 ]

wat zou je aan onderdelen kwijt zijn? Als jij nou van elke stap een foto maakt, en op het net zet. Doe ik synchroon mee.

workshop lpg inbouwen…

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 augustus 2007 05:05 PM
  [ # 25 ]

Voorlopig begin ik er nog niet aan, ff andere prioriteiten.

Topic met meer info: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162938&postdays=0&postorder=asc&start=0

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 augustus 2007 05:19 PM
  [ # 26 ]

ok dan heb je de goedkoopste, maar de betere LPG systemen kosten 900 plus inbouw.
http://www.vogelsautogas.nl/

het hangt deels ook af van welk type auto.

zelf inbouw zou ik me niet aan wagen.
je bespaart ongeveer 2 a 300 euro MAX, en je moet er nog steeds mee naar de RDW.
en dat kost ook geld.
zelfs meer als ze je auto afkeuren, dan mag hij nm niet de weg op.
dus je moet er al heen op de autoambulance.
dan bij HERkeur weer op de ambulance erheen.

en neem van mij an, bij het RDW keuren ze echt op alles, dus als er maar 5 mm te kort of te lang een leiding bij je uitlaat vandaan zit hang je al…

nee geen aanrader om even handig zelf geld te besparen , zeker het gesleep met auto , afspraak maken bij het RDW de extra kosten gezeik bij herkeur en weet ik wat meer,, NIET DOEN…. het is de moeite niet.

bij inbouw breng je hem sávonds weg en de volgende dag haal je hem laat in de middag op, met tijdelijk kentekenbewijs, en RDW gekeurd.
het nieuwe aangepaste kenteken valt een paar dagen later in de bus..

mvgr wupke:die zelf ook geen LPG inbouwt, het loont simpel de moeite niet Wink

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 07 augustus 2007 05:23 PM
  [ # 27 ]

ik ga er eens allemaal over prakezeren.
Morgen eerst eens adals vervangen.
En dan heb ik echt alles gehad.

(krijg net lagersetjes van postbode)

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 07 augustus 2007 06:54 PM
  [ # 28 ]

Ik heb nu mijn 2e BX op gas, eerst een TGI (253000 KM) en nu een 16V (320000 KM) beide auto’s hebben me gasgewijs niet in de steek gelaten, bij de TGI had ik wel regelmatig last van backfires, maar na het terugplaatsen van het luchtfilter kon ik gewoon weer terugrijden, bij de 16V heb ik het in het begin wat gehad, maar sinds ik een kortere luchtfilterslang heb geplaatst heb ik hier geen last meer van gehad.
Hoe dan ook, zoals al aangegeven zou ik het ook gewoon in de 14 laten bouwen, daarvan weet je wat je hebt, en een nieuwe BiX aanschaffen kost ook geld natuurlijk en meestal heb je dan ook nog het een en ander aan onderhoud weg te werken.
In ieder geval kan ik zeggen dat mijn ervaringen met LPG in een BiX tot nog toe goed waren.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 augustus 2007 07:06 PM
  [ # 29 ]

Idem als Mechuccio, een 16 TGI op gas gereden tot +/- 290k. Mijn eerste autotje en deed het eigenlijk altijd, alleen ook wel eens een backfire. Dan schoot luchtfilter slang eraf en maakte het zon lekker rauw geluidje Wink

Bij 250k is er wel een nieuwe kop op gekomen omdat er 2 kleppen gesneuveld waren maar daarna reed ie weer als de brandweer. Het ding heeft na de 290k nog een aantal jaar rondgereden.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 augustus 2007 07:30 PM
  [ # 30 ]

Zelf inbouwen loont inderdaad niet, ik zou er zo’n €200,- ofzo mee kunnen besparen. Echter komen er dan wel weer RDW-keuringskosten bij. Mooi laten doen zou ik dus zeggen.

Vogels kwam bij mij trouwens met een hogere offerte aanzetten dan het door Wup genoemde bedrag. Ik weet niet meer hoeveel ze vroegen, maar het was volgoende om naar een ander te gaan, overigens ook in Eindhoven.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook