Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vandaag de subframes met de carrosserie verbonden (het “huwelijk” ) en een borgpen voor de veercilinder vóór gevonden en geplaatst.
Plaatje van de reparatie linksachter:
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Langzamerhand komt er leven in het oude beestje:
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het motortje heeft al weer gedraaid vandaag, voor het eerst in de “nieuwe” koets.
Het ventilator/kachelhuis zit er ook weer in:
De kinnebak en het masker zitten erop:
En de rechterdeuren zitten er weer in (ging heel snel: Alleen even de spanstiften in de scharnieren terug tikken):
Morgen weer verder.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nog even en ‘t is weer een auto
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep, in zo’n vakantie kan je ff lekker door werken!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Laat je baas ‘t maar niet horen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sterker nog: Het nieuwe thema voor mijn 1e-jaars mentorklas wordt “Oude auto’s opknappen/moderniseren”.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Wat was precies de reden het oude torretje te vervangen?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De orginele motor uit deze GSA X1 doet al weer een tijdje dienst in mijn GS X3.
Ik was bezig met de opbouw van een GS(A)-1300 blok, maar toen ik de rode GSA Spécial kon kopen, vond ik het gemakkelijker om de gehele techniek van deze Spécial over te zetten op de GSA X1, inclusief subframes, wielophangingen, tank, leidingen, enz.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
‘t is maar wat je “gemakkelijker” noemt Petje af voor dit karwei.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt!
Ongeveer 4 jaar geleden begonnen aan deze klus en echt alles gedemonteerd, schoongemaakt en gereviseerd waar nodig. Maar ga dan maar eens alle onderdelen bij elkaar zoeken en assembleren na zo veel tijd.
Nee, dit was echt de snellere optie!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Helder. Al enig idee wanneer deze X1 de weg weer op kan?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Niet precies, mijn vakantie zit er bijna op, dus dan heb ik minder tijd voor deze auto. Weet zeker dat ie rijdt, maar als ie klaar is, moet er nog APK op, en eerst de papieren nog vinden.
Ik laat het weten hier.
Citroen!