patje74 schreef:Maar ook daar zijn grote verschillen in.
Voor het geld dat ik in de BX heb gestoken, kan ik met gemak een Xantia op G3 kopen. Die Xantia zal zeker veel, maar dan ook echt veel goedkoper zijn in dehouderschapsbelasting, maar de verzekering zal wel weer een stuk duurder zijn.
Al met al zal het heel positief uitpakken voor de Xantia, die zal echt goedkoper zijn dan mijn BX.
Maar….. ik tuf liever in stijl. Maar ik zou een Xantia nooit uit gaan sluiten. Ook ik kan op enkele momenten mijn verstand laten spreken, ik heb zelfs wel eens achter eentje aangezeten.
ach een xantia is niet zo duur
190 euro per 3 maanden houderschapbelasting
+-60 euro verzekkering met max noclaim
en 1op 9 op lpg
citroenc2 schreef:patje74 schreef:Maar ook daar zijn grote verschillen in.
Voor het geld dat ik in de BX heb gestoken, kan ik met gemak een Xantia op G3 kopen. Die Xantia zal zeker veel, maar dan ook echt veel goedkoper zijn in dehouderschapsbelasting, maar de verzekering zal wel weer een stuk duurder zijn.
Al met al zal het heel positief uitpakken voor de Xantia, die zal echt goedkoper zijn dan mijn BX.
Maar….. ik tuf liever in stijl. Maar ik zou een Xantia nooit uit gaan sluiten. Ook ik kan op enkele momenten mijn verstand laten spreken, ik heb zelfs wel eens achter eentje aangezeten.ach een xantia is niet zo duur
190 euro per 3 maanden houderschapbelasting
+-60 euro verzekkering met max noclaim
en 1op 9 op lpg
400 PJ ALL RISK
wel max no claim ok,,, ops:
bij tijd en wijlen een drupke olie, filtertjes en elke 40,000 bougie’s.
de laatste Xant gekocht voor 400 euro, met een gebroken distributieriem.
280 euro aan materiaal (koppakkingset + 1 klep) olie en wat filters.
en 17000 kms gereden zonder ook maar 1 hik.
en verkocht voor 1750 euro
2x APK geen byzonderheden, direct goedgekeurt.
huidige Xant gekocht voor 1000 euro.
zou olie lekken, berucht probleem, miofilter verhaal.
kleppendeksel eraf, schoongemaakt, een dot vloeibare pakking eronder, slangen schoongemaakt .
en hoppa rijd nu nog 3000 kms al, geen olieverbruik, nog lekkage’s gezien.
Zilveren Xant van Hennie.
APK geen byzonderheden.
ATF ververst.
motorolie + filter.
gasklephuis schoongemaakt.
rondje bollen op druk.
Hydractief gerepareerd.
LHM ververst + spoelbeurt.
en ik wed dat deze Xant ook zonder problemen gaat rijden.
en zo kan ik het relaas van AL mijn Xantia’s hier posten.
maar met wat TLC en wat euro’s voor onderdelen, heb ik tot op heden ik weet nie gauw hoeveel KMS gereden , en elke Xantia zowat gratis gereden.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Timo-BX (Topic titel) schreef:BX rijden: duur?
Ik denk eigenlijk dat het gewoon het beste kan zeggen:
Auto rijden: duur.
(zonder vraagteken )
citroenc2 schreef:patje74 schreef:Maar ook daar zijn grote verschillen in.
Voor het geld dat ik in de BX heb gestoken, kan ik met gemak een Xantia op G3 kopen. Die Xantia zal zeker veel, maar dan ook echt veel goedkoper zijn in dehouderschapsbelasting, maar de verzekering zal wel weer een stuk duurder zijn.
Al met al zal het heel positief uitpakken voor de Xantia, die zal echt goedkoper zijn dan mijn BX.
Maar….. ik tuf liever in stijl. Maar ik zou een Xantia nooit uit gaan sluiten. Ook ik kan op enkele momenten mijn verstand laten spreken, ik heb zelfs wel eens achter eentje aangezeten.ach een xantia is niet zo duur
190 euro per 3 maanden houderschapbelasting
+-60 euro verzekkering met max noclaim
en 1op 9 op lpg
Ik betaal voor een BX diesel minder dan dan dat per 3 maanden, en een verbruik wat aanzienlijk gunstiger is…
Als je het een beetje treft kun je echt niet veel goedkoper dan met een BX diesel rijden, maar dat vereist wel enige zelfredzaamheid.
Een Xantia is gewoon niet mijn auto, maar als je een recent exemplaar koopt kun je vast wel enige jaren probleem-arm rijden tegen acceptabele kosten. Voor de aanschafprijzen hoef je het ook niet te laten.
Tel bij iedere BX die je te koop ziet staan maar rustig 1000 eur op voordat ie weer echt ok is, en dan zit je al rond de prijs van een perfecte Xantia.
Een BX moet je kopen om de stijl of “als neo-klassieker”, niet om goedkoop te rijden.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:citroenc2 schreef:patje74 schreef:Maar ook daar zijn grote verschillen in.
Voor het geld dat ik in de BX heb gestoken, kan ik met gemak een Xantia op G3 kopen. Die Xantia zal zeker veel, maar dan ook echt veel goedkoper zijn in dehouderschapsbelasting, maar de verzekering zal wel weer een stuk duurder zijn.
Al met al zal het heel positief uitpakken voor de Xantia, die zal echt goedkoper zijn dan mijn BX.
Maar….. ik tuf liever in stijl. Maar ik zou een Xantia nooit uit gaan sluiten. Ook ik kan op enkele momenten mijn verstand laten spreken, ik heb zelfs wel eens achter eentje aangezeten.ach een xantia is niet zo duur
190 euro per 3 maanden houderschapbelasting
+-60 euro verzekkering met max noclaim
en 1op 9 op lpgIk betaal voor een BX diesel minder dan dan dat per 3 maanden, en een verbruik wat aanzienlijk gunstiger is…
Als je het een beetje treft kun je echt niet veel goedkoper dan met een BX diesel rijden, maar dat vereist wel enige zelfredzaamheid.Een Xantia is gewoon niet mijn auto, maar als je een recent exemplaar koopt kun je vast wel enige jaren probleem-arm rijden tegen acceptabele kosten. Voor de aanschafprijzen hoef je het ook niet te laten.
Tel bij iedere BX die je te koop ziet staan maar rustig 1000 eur op voordat ie weer echt ok is, en dan zit je al rond de prijs van een perfecte Xantia.
Een BX moet je kopen om de stijl of “als neo-klassieker”, niet om goedkoop te rijden.
dat jij minder betaalt is nogal makkelijk verzekkering is bij iedereen anders daarbij heeft mijn xantia waarschijnelijk 1.5 keer zoveel gekost als de bx nieuw dan heb ik nog een verzekkering met onbeperkt aantal km en erg uitgebreid
verder woon ik in 1 van de 4 groote steden waarvoor je ook flink wordt voor gestraft
het verbruik is wel bij echt stevige door rijden als ik bijv normaal rij rij ik 1 op 10 en rustig mischien wel 1 op 11
daarbij is lpg hier 48 cent een liter diesel 104 cent
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:patje74 schreef:Al met al zal het heel positief uitpakken voor de Xantia, die zal echt goedkoper zijn dan mijn BX.
Maar….. ik tuf liever in stijl.ach een xantia is niet zo duur
Dat zeg ik!
Ik vind het bijna jammer dat ik ze niet leuk vind… Waardoor een Xantia voor mij altijd een verstandige keus zal zijn, en verstandige keuzes zijn niet leuk, zo ook de Xantia dus.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:citroenc2 schreef:patje74 schreef:Al met al zal het heel positief uitpakken voor de Xantia, die zal echt goedkoper zijn dan mijn BX.
Maar….. ik tuf liever in stijl.ach een xantia is niet zo duur
Dat zeg ik!
Ik vind het bijna jammer dat ik ze niet leuk vind… Waardoor een Xantia voor mij altijd een verstandige keus zal zijn, en verstandige keuzes zijn niet leuk, zo ook de Xantia dus.
Ligt eraan vanaf welk punt je het bekijkt
Jij vind een Xantia niet leuk, dus geen verstandige keuze.
GS vind je wel leuk, dus wel verstandige keuze
Goed portomonee denkt er natuurlijk precies het omgekeerde over
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Weer terug naar het prille begin van dit draadje:
Van iedereen uit mijn omgeving hoor ik dat een BX niks is voor een student. Kost veels te veel geld aan onderhoud, en je blijft sleutelen. en als je nog niet zo handig bent in sleutelen (zoals ik) blijf je naar een dealer heen en weer rijden, word mij verteld.
Denk als je niet zelf kunt sleutelen dus aangewezen bent op garage’s e.d. en je wordt ook nog geacht te studeren dat een BX niet de juiste auto voor je is. Ook op een goede Xantia loop je als student waarschijnlijk leeg..
Kijk uit naar een goedkoop AX-je ofzo. Vaste lasten zijn laag, onderdelen zijn goedkoop etc.
Zorg dat je snel je studie hebt afgerond, zoek een baan zodat je financieel wat meer armslag hebt en schaf je dan pas een “klassieke Citroen” aan.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
toniclight schreef:
Weer terug naar het prille begin van dit draadje:
Kijk uit naar een goedkoop AX-je ofzo. Vaste lasten zijn laag, onderdelen zijn goedkoop etc.Jeroen
Juist! zo kocht ik een jaar geleden noodgedwonen een Ax 1,5 Diesel. Kostte 220 euro. daar heb ik in een jaar tijd onwijs veel aan gesleuteld, maar dat kostte ook helemaal niets! Verbruik 1 op 22 a 23, WB per maand 33 euro. Verzekering 200 E per jaar, en een volle tank voor 40 euro. Goedkoper rijden kán niet!! Na een jaar bracht ie 1100 euro op….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
patje74 schreef:citroenc2 schreef:patje74 schreef:Al met al zal het heel positief uitpakken voor de Xantia, die zal echt goedkoper zijn dan mijn BX.
Maar….. ik tuf liever in stijl.ach een xantia is niet zo duur
Dat zeg ik!
Ik vind het bijna jammer dat ik ze niet leuk vind… Waardoor een Xantia voor mij altijd een verstandige keus zal zijn, en verstandige keuzes zijn niet leuk, zo ook de Xantia dus.
Precies!
Ich bin ein Breaker
waterman771 schreef:toniclight schreef:
Weer terug naar het prille begin van dit draadje:
Kijk uit naar een goedkoop AX-je ofzo. Vaste lasten zijn laag, onderdelen zijn goedkoop etc.Jeroen
Juist! zo kocht ik een jaar geleden noodgedwonen een Ax 1,5 Diesel. Kostte 220 euro. daar heb ik in een jaar tijd onwijs veel aan gesleuteld, maar dat kostte ook helemaal niets! Verbruik 1 op 22 a 23, WB per maand 33 euro. Verzekering 200 E per jaar, en een volle tank voor 40 euro. Goedkoper rijden kán niet!! Na een jaar bracht ie 1100 euro op….
Ja, maar jij kan sleutelen. Voor iemand die dat niet kan was die AX ook richting eeuwige jachtvelden gegaan.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ja, maar jij kan sleutelen. Voor iemand die dat niet kan was die AX ook richting eeuwige jachtvelden gegaan.
Exemplaar van Waterman waarschijnlijk wel
Maar ook als je aangewezen bent op garage’s is een AX een betaalbare auto.
Je kunt er terecht bij elke universeel bedrijf.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Maar goed, er moest dus hydropneumatiek in van de topicstarter…
Kort gezegd: als je als student een auto wil hebben maar je gaat voor elk wissewasje naar de garage, dan gaat dat gewoon niet, onafhankelijk van het type. Ben je bereid zelf de handen uit de mouwen te steken, dan kan er simpelweg opeens een hoop meer. Dus ook een BX.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
rb schreef:Ja, maar jij kan sleutelen. Voor iemand die dat niet kan was die AX ook richting eeuwige jachtvelden gegaan.
Als de TS niet kan sleutelen, of beginner is, moet ie zeker geen BX Tzi of Gti gaan kopen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
waterman771 schreef:rb schreef:Ja, maar jij kan sleutelen. Voor iemand die dat niet kan was die AX ook richting eeuwige jachtvelden gegaan.
Als de TS niet kan sleutelen, of beginner is, moet ie zeker geen BX of Gs gaan kopen
Ik ben/was ook beginner. Met jouw opmerking komt het er op neer dat alle wagens die ik in mijn bezit heb, niets voor mij zijn. En toch bevalt het mij prima!
Met een beetje aanleg, een paar boeken, een aardig gevulde gereedschapskist en dit forum kom je een heel eind, maar die aanleg moet je wel hebben. Ik denk dan ook dat je dat wil zeggen toch?
De TS heeft al aangegeven zelf te willen leren sleutelen, en dan vind ik een BX een heel goed begin. Want sleutelen zal je wel moeten met een beperkt budget!