Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
B_iks schreef:Volgens mij zitten we wel heel erg offtopic?! Of maakt die ene ruitenwisser het bx-rijden nu zo veel duurder?
Daar heb je gelijk in. maar ik was gewoon ff nieuwschierig ops: En om nou een nieuw topic te openen..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Arjan Verkade schreef:
Busjes die achterop helemaal dicht zijn icm het missen van dode hoek spiegels zijn een veel grotere uitdaging
jup, ik ken het. aan je passagier vragen of hij iemand ziet op het fietspad wat 2 meter naast de weg ligt. (mercedes 413 bakwagen)
B_iks schreef:Volgens mij zitten we wel heel erg offtopic?! Of maakt die ene ruitenwisser het bx-rijden nu zo veel duurder?
Mmm, het is, als je ‘m niet goed vet houdt, wel een frequent voorkomend vervangingsdeel vanwege slijtage op de as. Maar verder valt het wel mee denk ik
Ich bin ein Breaker
karel schreef:macnail schreef:Ach, Mercedes heeft ook een tijd maar 1 ruitenwisser op de voorruit gehad, dus het idee zal echt zo slecht niet zijn.
Morgen komt er bij mijn BX weer een nieuwe voorruit in, dus het zicht zal dan ook weer wat beter zijn.
De vorige ruit zat er toch al weer ruim 1 jaar in!!!!En hij was al bijna vuil zeker; sja, dan maar beter een nieuwe
Zo duur is BX rijden nou. Zeker ieder jaar een nieuwe ruit. Bij een xaNtia hoeft dat waarschijnlijk niet.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Back ontopic:
De vorige eigenaar van mijn bx GTi, toch zeker niet de allergoedkoopste bx heeft een compleet financieel overzicht van wat ie kost en/of koste op
http://www.citroensite.nl
Hier kan je ook mijn kosten vinden.
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Re: Back ontopic:
Gospel schreef:De vorige eigenaar van mijn bx GTi, toch zeker niet de allergoedkoopste bx heeft een compleet financieel overzicht van wat ie kost en/of koste op
http://www.citroensite.nlHier kan je ook mijn kosten vinden.
Zoiets (excl brandstof) houd ik ook bij, kun je ook mooi zien wat de verschillen zijn met zelfdoen en laten vervangen, bijvoorbeeld de APK waarbij een stuurhuishoesje vervangen werd, samen met gangbaar maken van de achterremmen en het vervangen van de remblokken voor een niet misselijke 500 euro, dat doe je zelf toch een flink stuk goedkoper.
hier het lijstje van mijn 16V
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Toch heeft iets me toch nog aan het denken gezet, en begin in toch wel te twijfelen..
kan er echt veel verschil in kosten zitten tussen een 1.4tje of bijvoorbeeld een 16 TZI? Of is het eigenlijk bijna te verwaarlozen, of, wat al eerder gezegt is, je moet ‘mazzel’ hebben..?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:Toch heeft iets me toch nog aan het denken gezet, en begin in toch wel te twijfelen..
kan er echt veel verschil in kosten zitten tussen een 1.4tje of bijvoorbeeld een 16 TZI? Of is het eigenlijk bijna te verwaarlozen, of, wat al eerder gezegt is, je moet ‘mazzel’ hebben..?
door goed te kijken wat je koopt, kun je de hoeveelheid mazzel wel vergroten.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Een kundig iemand meenemen scheelt ook als je zelf a-technisch bent Dan is de kans op een tegenvaller gelijk weer wat kleiner
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ok. dus als ik het goed begrijp, weinig verschil?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gaat een beetje moeilijk heh als 17 jarige..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Op de bijrijders stoel ja
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik heb zelf ook nog nooit gereden in een BX (1x gereden in Daf 33(was ook de enigste keer)), maar ik vind een 16 wel mooier dan 14 dus weet dat ik geen 14 wil. Het liefst wil ik een 19 GTi (16v), maar met een 16 Chic of TZi ben k ook wel tevreden.
Autofan schreef:Ik heb zelf ook nog nooit gereden in een BX (1x gereden in Daf 33(was ook de enigste keer)), maar ik vind een 16 wel mooier dan 14 dus weet dat ik geen 14 wil. Het liefst wil ik een 19 GTi (16v), maar met een 16 Chic of TZi ben k ook wel tevreden.
Als je zelf niet kan sleutelen loop je leeg op een 16v. Een GTi is nog wel te behappen dan. (Ik zeg dus als je niet kan sleutelen vraag maar aan Willem )
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Autofan schreef:Ik heb zelf ook nog nooit gereden in een BX (1x gereden in Daf 33(was ook de enigste keer)), maar ik vind een 16 wel mooier dan 14 dus weet dat ik geen 14 wil. Het liefst wil ik een 19 GTi (16v), maar met een 16 Chic of TZi ben k ook wel tevreden.
Als je zelf niet kan sleutelen loop je leeg op een 16v. Een GTi is nog wel te behappen dan. (Ik zeg dus als je niet kan sleutelen vraag maar aan Willem )
Ja ik kan het weten. Koop geen 16v als je zelf niks kan. Je moet dan al helemaal geen 2 bx-en hebben. Dan gaat het erg hard met je portmonnee.
Als ik nu vraag om mijn saldo staat er steeds kanloos failliet!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.