Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wil best even mijn mening geven.
ik weet niet precies waar je naar opzoek bent, maar onze bx 1.9 diesel is retebetrouwbaar. je kan ook niets anders verwachten van een 1.9d. in de stad komt zo’n auto lekker mee en op de snelwegen kan je toch niet hard meer rijden.
verder heb je natuurlijk al belastingvrije bx-en, wat weer een kostenpost scheelt. met een klassieker verzekering kan je ook goedkoper uit zijn. uiteraard zit je met een ouder exemplaar wel met wat oude onderdelen, maar die zouden ook al vervangen kunnen zijn in de loop der tijd.
zoeken naar een juiste auto zou tijd kunnen kosten, maar ik denk geen onmogelijke taak. in geval van twijfel kan je altijd hier wel een expert vinden die even mee wil gaan om te kijken.
Mijn BX 19D heb ik destijds voor 250 euro gekocht.
Inmiddels 62000 kilometer mee gereden. Kosten per maand, INCLUSIEF brandstof/onderhoud en exclusief WB en verzekering: 200 euro per maand.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
citroenc2 schreef:een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
Bij CCNL krijg je wel een bonus/malusverklaring aan het eind. Staat gewoon in hoe lang je schadevrij hebt gereden. Heb ik indertijd voor het afsluiten van de polis expliciet naar geinformeerd.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
Als je even terug leest, weet je dat je prima dagelijks kunt rijden met een klassiekerverzekering zonder km-beperking. Verder is het verkrijgen van schadevrijejaren veelal volledig onderhandelbaar tijdens het afsluiten van een nieuwe verzekering.
mpostma schreef:citroenc2 schreef:een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
Bij CCNL krijg je wel een bonus/malusverklaring aan het eind. Staat gewoon in hoe lang je schadevrij hebt gereden. Heb ik indertijd voor het afsluiten van de polis expliciet naar geinformeerd.
precies. Alleen je polis blijft al die tijd hetzelfde. In het begin erg gunstig, later ongeveer gelijk aan wat je bij anderen betaald.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
patje74 schreef:citroenc2 schreef:een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
Als je even terug leest, weet je dat je prima dagelijks kunt rijden met een klassiekerverzekering zonder km-beperking. Verder is het verkrijgen van schadevrijejaren veelal volledig onderhandelbaar tijdens het afsluiten van een nieuwe verzekering.
als je leest patje staat erbij bij de meeste verzekeringen
stoterstangen90 schreef:mpostma schreef:citroenc2 schreef:een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
Bij CCNL krijg je wel een bonus/malusverklaring aan het eind. Staat gewoon in hoe lang je schadevrij hebt gereden. Heb ik indertijd voor het afsluiten van de polis expliciet naar geinformeerd.
precies. Alleen je polis blijft al die tijd hetzelfde. In het begin erg gunstig, later ongeveer gelijk aan wat je bij anderen betaald.
dan vraag ik me af waarom men dat mij niet zegt toen ik me andere autos ook daar heen wou brengen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:patje74 schreef:citroenc2 schreef:een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
Als je even terug leest, weet je dat je prima dagelijks kunt rijden met een klassiekerverzekering zonder km-beperking. Verder is het verkrijgen van schadevrijejaren veelal volledig onderhandelbaar tijdens het afsluiten van een nieuwe verzekering.
als je leest patje staat erbij bij de meeste verzekeringen
Vele verzekeringen dus wel, waarmee jouw conclusie dat een klassiekerverzekering hierbij niet snel een uitkomst zou kunnen bieden, volstrekt onzin is. En dat is wat ik wilde vertellen, maar doorvoor hoef je niet eens goed te lezen.
patje74 schreef:citroenc2 schreef:patje74 schreef:citroenc2 schreef:een klassieker verzekering zou hier niet zo snel uitkomst bieden aan de ts vanwege het feit dat de meeste een dagelijkse auto willen zien en omdat je geen schadevrije jaren opbouwt vaak
Als je even terug leest, weet je dat je prima dagelijks kunt rijden met een klassiekerverzekering zonder km-beperking. Verder is het verkrijgen van schadevrijejaren veelal volledig onderhandelbaar tijdens het afsluiten van een nieuwe verzekering.
als je leest patje staat erbij bij de meeste verzekeringen
Vele verzekeringen dus wel, waarmee jouw conclusie dat een klassiekerverzekering hierbij niet snel een uitkomst zou kunnen bieden, volstrekt onzin is. En dat is wat ik wilde vertellen, maar doorvoor hoef je niet eens goed te lezen.
dat een verzekering je aanneemt daar zitten meer haken en ogen aan
oa leeftijdsgrens
woonplaats
eerste auto die nogal eens gevraagd wordt
enz enz dat er een paar zijn dit het wel doen maar tegen welke prijs dan
verder moet de ts eerst weten wat hij wil en of hij dat te verzekeren krijg tegen een leuk tarief
want een auto voor de deur hebben is 1 een auto rijden is 2
Tijd voor een apart verzekeringstopic om dit geneuzel af te kunnen splitsen? Deze discussie barst elke keer weer in alle hevigheid los.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En zo kunnen we nog veel meer zaken bedenken om dit draadje levendig te houden met diverse zooi. Feit is dat een klassiekerverzekering wel een optie kan zijn en dat er inderdaad haken en ogen aan zitten, weet iedereen wel.
Een eerste auto is veelal niet verplicht als de wagen middels een klassiekerverzekering gedekt wordt zonder kilometerbeperking.
mssl schreef:
Wat gek! Toen ik mijn verzekering afsloot heb ik nadrukkelijk gevraagd of ik WEL schadevrije jaren op zou bouwen en dit er bevestigd
Ik heb toevallig de verzekering opgezegd voor de 16V dus ik ben benieuwd
Dat zei ik al hierboven!! Het is dus ook gelul dat je geen schadevrijen jaren opbouwt bij Emerpark.
Hee TimoBX
Je weet het he. Ik heb de tzi nog voor je!!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
@ MSSL,
het is onderhand 4 jaar geleden dat mn pa de CX heeft weggedaan, dus mischien dat je nu wel schade vrije jaren op bouwt, dat het veranderd is?
Nou, vandaag op mijn werk heb ik alles laten bezinken, en er ook is over nagedacht. (Het was toch rustig )
Het aller liefste, heb ik gewoon een mooie TZI met stuurbekrachteging, electrische ramen etc. dan een simper 1.4 tje. (sorry, maar dat is het wel ops: ops: ) Maar door de vele reacties over dat je beter met een 1.4tje kunt beginenn, heeft me toch achtervolgt. Toen ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik de Cannes wel een grappig bakkie vind Maar natuurlijk het liefste een 1.6/1.9 TZI. Want ik kan dan wel een Cannes kopen, en na 2 jaar weer is kijken (of eerder, of later), maar dan is de BX weer 2 jaar ouder.. Het aller aller aller liefste heb ik gewoon een mooie witte of grijze TZI!
En wat robin zei, hij koopt een BX voor 250 euro en is gemiddeld per maand, 200 euro kwijt.. voor een diesel! Dat valt mij rete mee!
En die duscussie’s over die verzekeringen, vind ik juist rete interesant! ops: Dus ik heb er op zich niks tegen
Maar, ik kan tot nu toe wel een conclusie trekken, als ik alle reacties zo bekijk, de één positief, de ander negatief, dat het op zich nog wel te doen is voor een student?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”