Grrrrr. Ik heb mijn voorruit laten vervangen omdat er een grote scheur in het zichtveld zat. Bij het vervangen werdt geconstateerd dat de ruit recentelijk ook al was vervangen, ik heb de xantia sinds 6 weken.
Een nieuwe ruit met groene balk erin was geen probleem verder.Heb de auto na de reparatie niet verplaatst of zo om hem even een paar uurtjes te laten uitharden. ‘s avonds wilde ik gaan rijden en zag tot mijn stomme verbazing een nieuwe scheur op de zelfde plek maar dan iets korter dan de vorige. Volgens de ruitenboer kan dat komen door een laasnaad of iets dergelijks in het raamframe waardoor de ruit onder druk komt te staan en barst. De barst ontstaat precies achter de linkerruitenwisser. Vervangen valt nu nog onder garantie van de plaatser, maar ik ben bang dat als ie hierna weer barst ik gedoe krijg met de verzekering. Weet iemand hier meer van ? Is dit ook een Xantia kwaal of is er een oplossing voor? Help ik vind dit heeeeel erg raar.
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96
volgens mij is het geen xantia kwaal
is de ruit echt goed geplaats als deze verkeerd geplaats wordt kan deze ook scheuren
verder kan er bijv ook een produktiefout in de ruit hebben gezeten
wat betreft die lasnaad als men de ruit eruitheeft ken hier men naar kijken of het inderdaad zo is kwa naad
veel suc6 in iedergeval met de nieuwe ruit
Nah, tis waarschijnlijk een slecht raam geweest want er zit sinds vanaochtend weer een nieuwe in en die houdt zich tot nu toe prima. (maar ik juich nog niet te vroeg)
bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96