Hoe gaat een dealer met software updates om?
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 10 augustus 2007 01:00 PM

Ik leest regelmatig dat er updates beschikbaar komen voor bepaalde problemen.
Hoe gaat een dealer daarmee om?
Wanneer ik mijn auto binnenbreng voor b.v. een service beurt, wordt hij dan automatisch voorzien van de
nieuwste versie, of moet ik daarom vragen.
Wordt er alleen nieuwe software geladen als er problemen zijn of gebeurd dit ook “ter preventie”?
Hoe zit de software in elkaar, is dat één groot pakket of zijn er diverse modules (airco, cruise control, enz)

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 10 augustus 2007 02:10 PM
  [ # 1 ]

Re: Hoe gaat een dealer met software updates om?

C4yourself schreef:

Ik leest regelmatig dat er updates beschikbaar komen voor bepaalde problemen.
Hoe gaat een dealer daarmee om?
Wanneer ik mijn auto binnenbreng voor b.v. een service beurt, wordt hij dan automatisch voorzien van de
nieuwste versie, of moet ik daarom vragen.

De dealer kan zien of een auto (dmv VIN) een update heeft gehad, dus ik neem aan dat ze de auto updaten indien nodig.

Maar je kan er altijd om vragen!

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 11 augustus 2007 02:24 AM
  [ # 2 ]

Mijn C4 heeft ook een paar updates gehad, ik meen 3 stuks. Slechts 1 was bij mij per brief aangekomen. Hierin stond dat ik bij de eerst volgende garage bezoek om deze update moest vragen als de dealer er zelf niet mee zou komen. Maar verder was het niet dringend. Toen het zover was dat ik bij de garage kwam, zei mijn monteur zelf dat hij ook een melding heeft gekregen. Hiervoor had ik geen rekening gehad. De andere 2 updates waren ook gratis omdat het hoorde bij het oplossen van een paar problemen. Wat weer onder de garantie viel. Dus, Uhl, naar mijn mening klopt je rekening niet. Overigens, van mijn monteur heb ik begrepen dat er wel meer updates “op de markt” zijn maar het hangt van je auto af (VIN nummer) of het erop komt of niet. Het hoort wel vooraf aan de klant verteld te worden. Tot slot werd me ook aangeraden om geen updates te doen voor de radio, navi of dergelijke, zo lang er geen problemen mee zijn.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 augustus 2007 02:31 AM
  [ # 3 ]

daarnaast zijn er ook nog de geheime UPDATE"S die niemand je vertelt.
de XM had in de 1e maand na introductie al 10 tallen update’s aan zn broek hangen.

de meeste werden gedaan als hij van transport kwam, maar diverse zijn er later ook nog ingegaan nadat de auto verkocht was.
echter de klant wist hier niks van…

zou me niks verbazen als de huidige modellen dezelvde update’s krijgen, en niet alles aan de klant word gemeld..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 11 augustus 2007 02:35 AM
  [ # 4 ]

“Zeker weten” doet tegenwoordig bijna niemand hé  Wink
Geheime updates heten dan ook niet voor niks geheim, toch…

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 11 augustus 2007 12:16 PM
  [ # 5 ]

Als er een dusdanig probleem is met een auto dat een bepaalde update uitgevoerd moet worden wordt zo’n auto uitgenodigd voor een zogenaamde terugroepactie. Dan krijgt de klant een brief en kan iedere dealer via het VIN nummer dit zien.
Ook zijn er updates die in principe alleen met problemen/klachten uitgevoerd hoeven te worden. Dit kan natuurlijk ook preventief gedaan worden, maar is niet verplicht.
Ook kan niet iedere update zomaar uitgevoerd worden. In sommige gevallen meot er dan ook een nieuw, ander merk/type, onderdeel op een auto (andere aansturing).
Alleen de verplichte updates moeten door iedere dealer uitgevoerd worden. De overige updates is per dealer verschillend hoe zij ermee omgaan.  Wink

@C4yourself:  Niet iedere computer kan geupdate worden, en het is niet 1 groot pakket, maar je update, indien mogelijk, iedere computer apart.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 augustus 2007 03:33 AM
  [ # 6 ]

rest de vraag
wat is/was de storing

mvgr wup Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 augustus 2007 10:14 PM
  [ # 7 ]
Uhl schreef:

In aanvulling op eerder bericht.

Vandaag garage gebeld en uitgelegd dat het niet helemaal klopt. Excuus en een credit is het gevolg. Foutje dit valt onder de garantie

Toen kwam men met iets leuks. De fabrieksgarantie is 2 jaar. De auto is nu net hierbuiten. Omdat mijn klacht nooit opgelost is, had ik dit moeten melden bij Citroen Nederland en dan kan op dit ene punt een garantie verlenging krijgen ???? Omdat dit niet gedaan was…..(de rest zal ik jullie besparen).

Nu heb ik niets met Citroen Nederland te maken en heb (wel netjes hoor) uitgelegd dat ik de klacht nu al 2 jaar meld en het nu misschien verholpen kan zijn. Het knutselen met onze storing tot we buiten de garantie termijn zijn, daar heb ik niet voor gekozen. Ik blijf dus mijn garantie claimen bij de verkopende partij/dealer. Dat de dealer “vergeten” is dit voor mijn (of via mij) aan te vragen bij Citroen Nederland, daar heb ik dan geen boodschap aan.

Nu maar wachten of de storing weg is.

als jij de klacht heb ingediend binnen de garantie piriode moet de dealer dit oplossen ook al duurt het bijv 3 jaar Wink verder mag je er eigelijk ook wel een termijn aan vast stellen dat de problemen verholpen zijn want al 2 jaar problemen is ook niet echt normaal naar mijn mening

ik weet niet of jij bijv ook de verlengde garantie heb op je auto zo ja moet citroen nederland helemaal niet zeuren Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook