Totaal aantal Berichten: 296
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Ik leest regelmatig dat er updates beschikbaar komen voor bepaalde problemen.
Hoe gaat een dealer daarmee om?
Wanneer ik mijn auto binnenbreng voor b.v. een service beurt, wordt hij dan automatisch voorzien van de
nieuwste versie, of moet ik daarom vragen.
Wordt er alleen nieuwe software geladen als er problemen zijn of gebeurd dit ook “ter preventie”?
Hoe zit de software in elkaar, is dat één groot pakket of zijn er diverse modules (airco, cruise control, enz)
Re: Hoe gaat een dealer met software updates om?
C4yourself schreef:Ik leest regelmatig dat er updates beschikbaar komen voor bepaalde problemen.
Hoe gaat een dealer daarmee om?
Wanneer ik mijn auto binnenbreng voor b.v. een service beurt, wordt hij dan automatisch voorzien van de
nieuwste versie, of moet ik daarom vragen.
De dealer kan zien of een auto (dmv VIN) een update heeft gehad, dus ik neem aan dat ze de auto updaten indien nodig.
Maar je kan er altijd om vragen!

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Mijn C4 heeft ook een paar updates gehad, ik meen 3 stuks. Slechts 1 was bij mij per brief aangekomen. Hierin stond dat ik bij de eerst volgende garage bezoek om deze update moest vragen als de dealer er zelf niet mee zou komen. Maar verder was het niet dringend. Toen het zover was dat ik bij de garage kwam, zei mijn monteur zelf dat hij ook een melding heeft gekregen. Hiervoor had ik geen rekening gehad. De andere 2 updates waren ook gratis omdat het hoorde bij het oplossen van een paar problemen. Wat weer onder de garantie viel. Dus, Uhl, naar mijn mening klopt je rekening niet. Overigens, van mijn monteur heb ik begrepen dat er wel meer updates “op de markt” zijn maar het hangt van je auto af (VIN nummer) of het erop komt of niet. Het hoort wel vooraf aan de klant verteld te worden. Tot slot werd me ook aangeraden om geen updates te doen voor de radio, navi of dergelijke, zo lang er geen problemen mee zijn.
daarnaast zijn er ook nog de geheime UPDATE"S die niemand je vertelt.
de XM had in de 1e maand na introductie al 10 tallen update’s aan zn broek hangen.
de meeste werden gedaan als hij van transport kwam, maar diverse zijn er later ook nog ingegaan nadat de auto verkocht was.
echter de klant wist hier niks van…
zou me niks verbazen als de huidige modellen dezelvde update’s krijgen, en niet alles aan de klant word gemeld..
mvgr wupke

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
“Zeker weten” doet tegenwoordig bijna niemand hé
Geheime updates heten dan ook niet voor niks geheim, toch…
Als er een dusdanig probleem is met een auto dat een bepaalde update uitgevoerd moet worden wordt zo’n auto uitgenodigd voor een zogenaamde terugroepactie. Dan krijgt de klant een brief en kan iedere dealer via het VIN nummer dit zien.
Ook zijn er updates die in principe alleen met problemen/klachten uitgevoerd hoeven te worden. Dit kan natuurlijk ook preventief gedaan worden, maar is niet verplicht.
Ook kan niet iedere update zomaar uitgevoerd worden. In sommige gevallen meot er dan ook een nieuw, ander merk/type, onderdeel op een auto (andere aansturing).
Alleen de verplichte updates moeten door iedere dealer uitgevoerd worden. De overige updates is per dealer verschillend hoe zij ermee omgaan.
@C4yourself: Niet iedere computer kan geupdate worden, en het is niet 1 groot pakket, maar je update, indien mogelijk, iedere computer apart.
rest de vraag
wat is/was de storing
mvgr wup
Uhl schreef:In aanvulling op eerder bericht.
Vandaag garage gebeld en uitgelegd dat het niet helemaal klopt. Excuus en een credit is het gevolg. Foutje dit valt onder de garantie
Toen kwam men met iets leuks. De fabrieksgarantie is 2 jaar. De auto is nu net hierbuiten. Omdat mijn klacht nooit opgelost is, had ik dit moeten melden bij Citroen Nederland en dan kan op dit ene punt een garantie verlenging krijgen ???? Omdat dit niet gedaan was…..(de rest zal ik jullie besparen).
Nu heb ik niets met Citroen Nederland te maken en heb (wel netjes hoor) uitgelegd dat ik de klacht nu al 2 jaar meld en het nu misschien verholpen kan zijn. Het knutselen met onze storing tot we buiten de garantie termijn zijn, daar heb ik niet voor gekozen. Ik blijf dus mijn garantie claimen bij de verkopende partij/dealer. Dat de dealer “vergeten” is dit voor mijn (of via mij) aan te vragen bij Citroen Nederland, daar heb ik dan geen boodschap aan.
Nu maar wachten of de storing weg is.
als jij de klacht heb ingediend binnen de garantie piriode moet de dealer dit oplossen ook al duurt het bijv 3 jaar verder mag je er eigelijk ook wel een termijn aan vast stellen dat de problemen verholpen zijn want al 2 jaar problemen is ook niet echt normaal naar mijn mening
ik weet niet of jij bijv ook de verlengde garantie heb op je auto zo ja moet citroen nederland helemaal niet zeuren