Remmen (achter) trillen weer
astroniels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 10 augustus 2007 10:50 PM

Hallo,

Mijn Xsara coupe 2003 1.6 bevalt mij uitstekend. Zelf heb ik heb 2e hand gekocht in Maart van dit jaar en heb er nu zelf een goede 6 duizend kilometer mee gereden.

Het enige waarvoor ik tot nu toe bij de garage ben geweest is dat de auto op een gegeven moment iets begon te trillen / schokken met remmen. Dat was begin juli van dit jaar.
Dat gingniet hard maar wel met de snelheid waarmee de wielen rond draaiden.

Bij mij garage heeft een monteur even een stukje gereden en nadat er even met de handrem was geremd werd bekend dat het probleem achter zat. Probleem was netjes verholpen door de garage en viel onder de garantie. Achter 2 nieuwe remschijven gekregen (tenminste, dat hebben ze mij gezegd), de remschijven waren namelijk iets krom.
Ze zeiden ook dat de remschijven afdraaien niet meer veel nut heeft voor achter omdat ze dan al snel te dun worden.
Ik heb er verder een goed gevoel bij.

Ik dus weer helemaal blij en klaar voor de grote vakantie. In de vakantie heerlijk naar zuidfrankrijk gereden en weer terug zonder problemen.
Nu ben ik net een weekje thuis en vandaag merkte ik opeens weer precies hetzelfde euvel. Nu is het dus begin augustus, een maand later nadat ik de auto weer piekfijn van de garage mee kreeg.

Het was overigens geen citroen garage, maar een allround bovag & Bosch garage. Staat hier in de regio bekend als een heel goede garage / autobedrijf.

Ik vind het wel vreemd dat zoiets zo snel weer kan gebeuren… en waardoor gebeurd zoiets?

Ik zal denk ik maar weer contact opnemen met de garage. Ik voel me dan wel een beetje een zeikerd… Maar ja er zit nu nog garantie op toch?!

Zijn er meer van deze gevallen bekend?

Groeten Niels.

Een inspraak zonder inzicht is een uitspraak zonder uitzicht.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2007 11:00 PM
  [ # 1 ]

Re: Remmen (achter) trillen weer

astroniels schreef:

Ik zal denk ik maar weer contact opnemen met de garage. Ik voel me dan wel een beetje een zeikerd… Maar ja er zit nu nog garantie op toch?!

Zijn er meer van deze gevallen bekend?

Groeten Niels.

Als het niet goed meer is, dan is het niet goed meer Wink

Zolang er garantie op zit zou ik daar zeker blijven proberen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook