olie voor de voorste veercilinders
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 11 augustus 2007 12:46 AM

Ik heb wegens het krakend omhoog komen aan de voorzijde van mijn BX (serie 1, 1986) een beetje LHM langs het gaatje aan de zijkant van de veercilinder gespoten.
Er zijn twee gaatjes aan de zijkant, een daarvan (motorzijde) is met rubber van binnenuit afgedicht, de ander (wielkastzijde) is gewoon open.
Ik heb het open gat genomen.
Er lijkt geen werking zichtbaar, niet na lekker hobbelig rijden en een paar keer op en neer zetten.
Verkeerde gat? Of toe aan een andere veercilinder?

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
BX-newbee
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 17-04-2006

Gepost: 11 augustus 2007 01:19 AM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 augustus 2007 01:27 AM
  [ # 2 ]

Ik had er een halve bus teflon-spray voor nodig voordat ik verschil merkte. “Een beetje” LHM is dus misschien nog niet voldoende.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 augustus 2007 01:29 AM
  [ # 3 ]

ik heb hetzelfde gehad, smeren werkten soms een dag. vorige zondag een 2e hands setje veerpoten gemonteerd en dinsdag de bollen laten vullen. wat een gigantisch verschil is dit met vorige week Cool

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 11 augustus 2007 01:46 AM
  [ # 4 ]
BX-newbee schreef:

kijk hier eens

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=182109 Wink

groetjes

Peter

Ja ik zie duidelijk het gat op de foto. Maar dat is dus het gat aan motorzijde waar een rubber dop achter zit. Het geeft dus niet als ik de olie door het ANDERE gat heb gegooid, dus waar GEEN rubber dop in zit?
En ik zal er morgen nog eens een scheut olie ingooien en dan eens een paar honderd kilometer klinkerweg gaan rijden Razz Confused

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 augustus 2007 02:14 AM
  [ # 5 ]
maartenbokslag schreef:
BX-newbee schreef:

kijk hier eens

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=182109 Wink

groetjes

Peter

Ja ik zie duidelijk het gat op de foto. Maar dat is dus het gat aan motorzijde waar een rubber dop achter zit. Het geeft dus niet als ik de olie door het ANDERE gat heb gegooid, dus waar GEEN rubber dop in zit?
En ik zal er morgen nog eens een scheut olie ingooien en dan eens een paar honderd kilometer klinkerweg gaan rijden Razz Confused

Of niet in de hoogste stand gezet voordat je begon?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook