Een voorraadje strips inslaan, voordat de dealer ze niet meer kan leveren.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet precies hoeveel ruimte er is, maar wellicht kan je het ergens mee inspuiten zodat je gewoon van het gezeur af ben
Misschien is WD40 of kruipolie al voldoende, het zal gewoon belangrijk zijn dat er geen vocht bij komt.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Ik vraag me meer af nudat je nieuwe heb je niet beter er iets eraan kan doen om de corrosie te voorkomen
Als ik lees dat jouw strips ongeveer 6jaar oud zijn . Dan zou ik over 5\6jaar weer nieuwe moeten hebben..
ik heb de Xsaar nu 2jaar en over 6jaar zit ik dan al aan een C4 VTS 180 PK?
ik denk dat je er weinig aan kan doen? om de corrosie tegen te gaan.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
En de BX dan?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:ik heb de Xsaar nu 2jaar en over 6jaar zit ik dan al aan een C4 VTS 180 PK?
Geen idee, dat moet je niet aan mij vragen
Ik hoop het niet voor je, want een Xsara is toch wel iets gaver
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
BasisBIX schreef:GWHENDRIKS2 schreef:Arjan Verkade schreef:Ik vraag me meer af nudat je nieuwe heb je niet beter er iets eraan kan doen om de corrosie te voorkomen
Als ik lees dat jouw strips ongeveer 6jaar oud zijn . Dan zou ik over 5\6jaar weer nieuwe moeten hebben..
ik heb de Xsaar nu 2jaar en over 6jaar zit ik dan al aan een C4 VTS 180 PK?
ik denk dat je er weinig aan kan doen? om de corrosie tegen te gaan.
En de BX dan?
Oja, die moet er ook nog komen… maar wanneer?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ziet er netjes uit die rubbers gert bij de mijne was me dit ook al vaak opgevallen het is ook wel een klein iritatipuntje bij mij hoor!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Arjan Verkade schreef:Netjes hoor die strip
Het probleem is dat het waarschijnlijk tijdelijk netjes is
Mijn Xsara uit 2003 heeft het ook een beetje.
Volgens mij die van mij ouders uit 2002 die altijd binnen staat ook!Wat kosten die stripjes eigenlijk?
Als het maar paar euro is vervang je ze dan gewoon nog een keer
Ik moet even iets recht zetten
Mijn Xsara uit 2003 heeft nog helemaal strakke rubbers
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vraagje?
Hoe haal je het kapje van de kentekenverlichting los? Volgens het boekje eventjes de schroeven losdraaien (volgens plaatje). Ehhhh welke schroeven dan
Via de binnenkant, is ook niet logisch. Want je moet dan de binnenbekleding loshalen. En dan kun je er nog niet bij!(Eventjes naar gekeken of het zo moest.)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Het lijkt erop dat hij geklikt zit als je dat sleufje aan de onderkant in het midden ziet zitten.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
heb nog geen roest plekje gevonden. maar misschien komt dat nog. hoop het niet want als het eenmaal begint is het moeilijk te stoppen de nissan patrol van mijn pa begon met een klein roest plekje en blijft maar door roesten
Nu:
C4 1.6 HDI 16v
Ex:
Xsara 1.6 16v VTR
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
mafkeessss schreef:Het lijkt erop dat hij geklikt zit als je dat sleufje aan de onderkant in het midden ziet zitten.
Schroevendraaier tussen kapje en rubbertje en voorzichtig draaien dan springt het kapje er van af,
ik heb hem een tijdje terug ook verwisseld. Wel oppassen voor de lak, je kunt uitschieten.
Na het verwisselen kun je het kapje weer terugklikken.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik haal de kofferbakbekleding er altijd af.
Ik wil er geen schroevendraaier tussen zitten, teveel kans op schade en kans dat het plastic kraakt/scheurt voor mijn gevoel.
Als je de bekleding eraf heb kan je aan de binnenkant de juiste lipjes indrukken dan komt die er wel af
Je moet ook even het witte isolatiespul los halen, maar dat plakt zo weer terug, dat zie je vanzelf.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ehmmmm nog steeds niet het kentekenverlichting verwisseld ops: ...
Maar ik heb wel vandaag even een aanpassing aan het lucht toevoer naar de motor toe gedaan.
ik had namelijk een setje Aluminium buizen gekocht. Om de luchtfilter meer van de motor vandaan te plaatsen.
Alleen vind ik het een beetje te opvallende buizen:
Even mooi zwart gespoten:
De boel vandaag gedemonteerd en de nieuwe op maat gemaakt. En gemonteerd:
Doordat ik hem zo geplaatst heb:
Krijgt hij vanaf de zijkant radiator. Voldoende kouwe luchttoevoer van buitenaf. Dan via zo’n lullige slangtje, die je ook nog onder de auto zag uitsteken:
Vraag me af of het aanzuiggeluid meer is of juist minder?
Alleen heb ik nu zo’n drukknop van een slang kapot gemaakt… ops: ops: Die slang komt vanaf de bovenkantblok. En gaat naar de lucht toevoer slang toe. waar dient dit eigenlijk voor?
Nouja, ik kan dus een nieuwe knop halen of anders een stuk nieuwe slang..
Trouwens ik heb ook een stuk van het ouwe luchtslang afgebroken, doordat ik loopte te klooien met die kapote knop. Daar zou ik ook een andere moeten halen, zou ik het ooit terug naar het orgineel gaan?
Ach morgen nog een beetje afbouwen (3 klemmen halen, alles nalopen). En hopen dat de veerpootbrug ooit nog eens een keertje komt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
gaaf hoor! ziet er goed uit. geeft een open luchtilter nog een beetje een goed geluid op een 16v? Bij mijn vorige 8v’s zowieso, maar een maat van me heeft een swift 16v en daar doet zo’n filter helemaal niks… Als dat bij de xsara wel zo is wil ik er wel een…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-