21 van de 34
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5463

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 november 2009 12:02 PM
  [ # 301 ]

Ik krijg zin om het te gaan monteren, alleen jammer dat de Xsaar een weekje is uitgeleend aan me broer…

Profiel  

J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 08 december 2009 05:05 PM
  [ # 302 ]

Hoi Gert,

Die chroomstrips aan de voorkant die je er af hebt gehaald, hoe zijn die los te halen?
Mijn volgende klus wordt namelijk die coating er af halen. Ik wil niets beschadigen,
en ik wil graag je advies.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 december 2009 07:39 PM
  [ # 303 ]

Ik heb ze zelf niet losgehaald, maar volgens mij is het een soort kliksysteem.
Ik denk als je het zelf bekijkt, dat je vanzelf ziet hoe het in elkaar zit. Anders zou ik de Citroën-garage om advies vragen.

(Ik kan het zelf niet zien, want de Xsaar is nog steeds uitgeleend!)

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 december 2009 10:50 PM
  [ # 304 ]

Tja, mijn dashboardkastje gaat niet meer open terwijl hij niet op slot zit. Was dit bij meerdere Xsara weleens gebeurd?

Morgen kan ik dus het dashboardkastje, met beleid openbreken.. very angry . En het ergste is mijn radio ligt daarin…..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 10:55 PM
  [ # 305 ]

Paar klappen geven?

Ik weet niet meer hoe dat zat bij de Xsara, of de spullen in het kastje nu het slotje kunnen blokkeren.

Overigens kan je beter geen gebruik maken van het slot. Als ze inbreken in je auto en het zit op slot dan zijn ze extra nieuwsgierig wat erin zit en breken ze het open. Dus extra schade.
Erin kijken doen ze toch wel of je die nu op slot zit of niet.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 december 2009 11:00 PM
  [ # 306 ]

Helaas hielp het niet een paar klappen geven Arjan.
Ik meende dat je het kastje alleen van binnenuit kon demonteren..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 11:04 PM
  [ # 307 ]

Er zitten volgens mij torx schroeven bij de rand waar het deurtje tegenaan zit, dus ja daar kan je nu niet bij.
Ook al kan je in het kastje verwijderen kan je nog niet bij het slot, want het kastje is dan nog steeds dicht Wink

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 december 2009 12:04 AM
  [ # 308 ]

Je moet met een beetje beleid de hele strip (waar ook de hendel en het slot in zit) van het kastje trekken. Met een platte schroevendraaier bijvoorbeeld, rechts beginnen. Als hij eenmaal los is kun je de vergrendeling zo naar binnen schuiven en valt hij weer open.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 11 december 2009 12:09 AM
  [ # 309 ]

Soms kan het voorkomen dat het kastje te ´vol´ is, waardoor de pennetjes van het slot niet vrij kunnen komen. Even met wat kracht tegen het kastje drukken en dan het slotje proberen te ontgrendelen wil ook nog weleens werken. Als er bijna niets in je kastje zit kun je dit overigens wel uitsluiten!

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 december 2009 01:21 PM
  [ # 310 ]
DigiDaan schreef:

Je moet met een beetje beleid de hele strip (waar ook de hendel en het slot in zit) van het kastje trekken. Met een platte schroevendraaier bijvoorbeeld, rechts beginnen. Als hij eenmaal los is kun je de vergrendeling zo naar binnen schuiven en valt hij weer open.

En dat heb ik zojuist gedaan! Bedankt voor de tip Daan.

In plaats van een schroevendraaier heb ik een soort beitel gebruikt, waardoor je geen deuk in het front van de klep duwt.

Tja en dit zat er los in! Enig idee hoe deze stuk plastic terug kan plaatsen?

Hij moet op een manier vast te komen zitten met het andere stuk plastic, die nog op zijn plek zit.

Maar ik ben bang dat het toch een andere klep word.
Gelukkig heb ik de strip heel af weten te halen.

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 11 december 2009 01:26 PM
  [ # 311 ]

Gert, als je dat voor elkaar krijgt krijg je van mij de eer van de beste prutser van het jaar. Wij zijn daar ook aardig lang mee aan prutsen geweest. Uiteindelijk maar een nieuw kastje ingezet Smile

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 december 2009 01:27 PM
  [ # 312 ]

Smile

Ai, ik ben bang dat ik de sloop een bezoekje ga brengen…

Maarre heeft iemand een fotootje van het dasboardkastje, zodat ik het kan zien hoe het plastic gemonteerd zit? Of anders gezegd wie wilt zijn dashboardkastje openbreken…. whistle

Profiel  

Gepost: 12 december 2009 01:42 AM
  [ # 313 ]

Stop je radio voortaan in ´t vakje onder ´t klepje van de armsteun van je deur, als je klepje dat niet meewerkt heb je in ieder geval nog muziek! Wink

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 december 2009 08:09 PM
  [ # 314 ]

Van de week een 2dehandse dashbordkast gekocht, en vandaag gemonteerd:

Het verschil is dat behalve de notensierlijst (Duh!),het kwaliteit van het materiaal zachter is dan het orginele:

De ouwe is van hard plastic.

Bij de nieuwe is de onderlaag voorzien van een soort isolatie, waardoor de klep zacht aanvoelt.
Dus waarschijnlijk heb ik een Phase III dashboardkastje (Bij phase III ging men namelijk zachtere materialen toepassen voor het interieur)?

En natuurlijk eventjes van sierlijst gewisseld:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Nou ik toch goed bezig was, gelijk de veerpootbrug gemonteerd.

Zo moest hij komen nadat ik de volgende dingen aanpaste:

Bevestigingspunt van de gasveer moest omhoog, anders zat de veerpootbrug in
de weg.

En deze computer achter de accubak moest omlaag, anders kon ik de
veerpootbrug niet gemonteerd krijgen.

Zo gezegd, zo gedaan!

En vervolgens een nieuwe bevestigingsplaat voor de gasveer gemaakt:

Eventjes zwart spuiten, voor de kleine details zeg maar.. en monteren.

En 2 bevestigingshoeken voor om de accubakplaat waar de computer vast aanzit, goed vast te maken. De orginele bevestigings was nou niet echt héél meer…. whistle

En dan eindelijk de veerpootbrug monteren! De enigste wat ik nog moet doen, is de linker afdekplaat aan te passen. Zodat deze terug gemonteerd kan worden. Misschien pas ik de rechter ook aan, hij zit naar mijn mening niet echt mooi…

En hoe rijdt het?

En dat moet ik jullie nog verschuldigd blijven…. Het weer nodigd niet uit om een stuk te rijden.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 december 2009 08:16 PM
  [ # 315 ]

En natuurlijk wat sneeuw foto’s   X-mas   :

Profiel  

21 van de 34
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook