24 van de 34
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 februari 2010 11:02 PM
  [ # 346 ]

Idd een klein detail. Ik denk bij een VTS trouwens wel zwart, omdat het interieur ook donker is.

Dat klokkenspel is wel de moeite waard als je het mij vraagt. Dat is veel prettiger aflezen dan bij een Xsara 1 en 2.

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 16 februari 2010 11:06 PM
  [ # 347 ]

inderdaad, klokkenspel heeft net wat meer details, weet niet precies hoe je het moet zeggen maarja..

Ik vind de chrome strip rondom mijn tellers al mooi genoeg.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 februari 2010 11:09 PM
  [ # 348 ]

Het is fijner en strakker op 1 of andere manier.
Gewoon net wat beter kwaliteits gevoel en de juiste matrialen.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 februari 2010 05:51 AM
  [ # 349 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

De mistlampen in de voorbumper, zijn (inderdaad) de bedrading afgetapt van de mistlampen in de koplamp.

Gaat dat wel goed gaan? Je trekt dan namelijk twee keer zoveel stroom door de kabel…

Of heb je kabels verzwaard of relais gebruikt?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 februari 2010 05:54 PM
  [ # 350 ]
EW schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

De mistlampen in de voorbumper, zijn (inderdaad) de bedrading afgetapt van de mistlampen in de koplamp.

Gaat dat wel goed gaan? Je trekt dan namelijk twee keer zoveel stroom door de kabel…

Of heb je kabels verzwaard of relais gebruikt?

Ik heb het laten doen door een schadebedrijf EW. Ik ga ervanuit dat het goed gebeurd is.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2010 08:06 PM
  [ # 351 ]

Niet alles is vanzelfsprekend Wink

Ik zou het zeker even bekijken hoe alles zit.

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 17 februari 2010 09:46 PM
  [ # 352 ]

Ik ga denk ik niet voro de ph 2.5 ik ga rustig aan eens rondkijken of ik ergens een ph 3 VTS kan vinden;)

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 17 februari 2010 10:02 PM
  [ # 353 ]
mafkeessss schreef:

Ik ga denk ik niet voro de ph 2.5 ik ga rustig aan eens rondkijken of ik ergens een ph 3 VTS kan vinden;)

http://link.marktplaats.nl/320259862
Dit is de enige ph3 VTS die te koop staat, dan ook nog een 136 pk. Die wil je dus eigenlijk niet hebben.

Er heeft er een half jaar geleden een vts ph3 te koop gestaan in utrecht. Ik vermoed dat deze heel zeldzaam zijn, volgens autoweek is er helemaal geen 167pk ph3.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2010 10:03 PM
  [ # 354 ]

Er staat er nu 1 op marktplaats, een donkere kleur.
Wel 150k op de teller. Er staat niet bij of het 137 of 167 pk is..

Overigens heb ik het idee dat een type 3 koplamp beter licht geeft dan een type 2.
Er is immers meer ruimte in de unit.

Het kan ook zijn dat de vorige eigenaar andere lampjes heeft (laten) plaatsen, maar het lijkt beter dan bij mijn vorige Xsara. Terwijl daar op het laatst al beter lampjes in zaten.
Plus dat het stadslichtje veel mooier is Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2010 10:04 PM
  [ # 355 ]
j-wvb schreef:
mafkeessss schreef:

Ik ga denk ik niet voro de ph 2.5 ik ga rustig aan eens rondkijken of ik ergens een ph 3 VTS kan vinden;)

http://link.marktplaats.nl/320259862
Dit is de enige ph3 VTS die te koop staat, dan ook nog een 136 pk. Die wil je dus eigenlijk niet hebben.

Die bedoel ik ja.

Volgens mij maakt het aantal pk’s niet eens zoveel uit… Maar dat heb ik wel vaker gezegd.
Het scheelt amper een halve seconde.

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 18 februari 2010 01:35 PM
  [ # 356 ]

Ja als ik er 1 wil dan wel een 167 pk natuurlijk. Dus dat word goed zoeken denk ik. Anders ga ik mischien voor een C5 3.0 V6 alleen dan wel handgeschakeld en die zijn ook moeilijk te vinden.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 maart 2010 08:26 PM
  [ # 357 ]

Afgelopen vrijdag merkte ik bij het verwisselen van het resereveband naar een Vesuvius velg, dat de hitteschild boven de einddemper los zat..


Vandaag bleek dat hij helemaal los zat en op de eindemper ruste.


het losse hitteschild:



Op alle 3 de punten was het hitteschild gescheurd. Ik heb dus 3 plaatjes over de gaten gezet en daarmee het hitteschild vastgezet. Voor de montage de plaatjes even zwart gespoten, zodat roest niet meteen erop komt.


 

 


Een tijdje geleden is de bevestigingspunt van het luchtfilter verplaatst van de chasis naar de motor toe. Het blijkt dat een motor veel vrijheidsbeweging zit, waardoor de luchtfilter steeds bij de bevestigingspunt van het chasis los kwam.

 


Nieuwe bevestigingsplek:



ik heb vandaag gelijk een extra beugel gemaakt, die de luchtfilter ondersteund. Mocht hij ooit losraken dan zal het niet onderuit vallen.

 

 

 

 

En natuurlijk staat de Xsaar weer op haar zomersetup:

 

  gimme

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 21 maart 2010 08:32 PM
  [ # 358 ]

Ziet er weer goed uit. Plaatjes voor het hitteschild zijn wel echt een goed idee! Is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan weer een nieuwe moeten kopen, terwijl dit net zo goed is!!

Het blijft een voorbeeld xsara!!! nogmaals bedankt voor de ideeen;)

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 21 maart 2010 08:33 PM
  [ # 359 ]

Ziet er weer netjes uit zoals gewoonlijk gert! Je bent goed bezig geweest.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 maart 2010 08:38 PM
  [ # 360 ]

Het afscheuren van een hitteschild, schijnt wel vaker voor te komen bij een Xsara!

Bedankt jongens voor het compliment!

Profiel  
 
 
24 van de 34
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook