28 van de 34
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 februari 2012 11:59 PM
  [ # 406 ]

Tja voor een airco controle naar GlasGarage, en door naar dé garage…. hmz

Kennis van mij merkte op, dat er lucht in de koelvloeistof zat, en de fan snel aansloeg.. Dat laatste viel me ook al een tijdje op, stom dat ik daar niks verders aandacht aan gaf..

Maar goed, de thermostaat is kapot aldus hem, de garage bevestigde dat ook.. Dus dat wordt nu eerst gemaakt en dan terug naar de andere garage voor de aircocheck..

Nou rij ik weer in de Slopel, maar binnenkort wil ik weer eens gaan zweven, en staat de Xsaar wel wat vaker stil… Mr. Green (maar dan niet met pech..)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2012 12:39 AM
  [ # 407 ]

Volgens mij kan die lucht in je systeem niet door een kapotte thermostaat komen, tenzij die niet op tijd opengaat bedenk ik me net…. Maar in dat geval zou de motor dus te warm geworden zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 28 februari 2012 07:50 AM
  [ # 408 ]

Inderdaad. Lucht in de koelvloeistof kan alleen als er koelvloeistof uit is of als de vorige keer niet goed is ontlucht.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 28 februari 2012 08:44 AM
  [ # 409 ]

Of nog erger…..

Thermostaat vervangen e.d. is nog wel zelf te doen. En met de colaflestruc is zelf ontluchten ook goed te doen.
Maar als je toch naar de garage gaat, laat het koelsysteem evt. eens afpersen….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 28 februari 2012 06:27 PM
  [ # 410 ]

Mmm, ik zal eens vragen als de auto klaar is of er geen lucht meer in de koelsysteem zit..

(Hopelijk is het niet goed onlucht door de geweldige vorige garage.. Grrrr )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 februari 2012 07:37 PM
  [ # 411 ]

Laat de radiator even controleren als je die nog niet vervangen heb, bij mij beide Xsara’s was die lek rond de 140k.
De KVS loopt eerst in wat gootjes voordat het ook echt op de grond valt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 februari 2012 07:40 PM
  [ # 412 ]
JKER schreef:

Of nog erger…..

Thermostaat vervangen e.d. is nog wel zelf te doen. En met de colaflestruc is zelf ontluchten ook goed te doen.
Maar als je toch naar de garage gaat, laat het koelsysteem evt. eens afpersen….


Of nog erger…... hmz

Het ziet ernaar uit dat de koppakking eruit ligt..


De garage kwam met dit conclusie, na het vervangen van de (inderdaad) kapotte thermostaat. Bleef de motor te heet worden…
De garage zag iets van bloemkooleffect?/aanslag op een cilinder zitten.. Het kan dus dat de motor ooit te heet is geworden waardoor de koppakking kapot is.

Het vreemde is, bij mijn weten is hij nooit te heet geworden? Geen lampje gaan branden of dergelijke! En na een lange rit met petjes gedraag, altijd de motor min of 2 laten nalopen voor het afzetten..

Morgen krijg ik te horen of het indd de pakking eruit ligt. De garage wou het even gaan testen..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 februari 2012 07:42 PM
  [ # 413 ]

....en eigenlijk wou ik nog z’n 2jaar mee doorrijden zonder onnodigen kosten.. Dat gaat me niet lukken blijkbaar.. De Xsaar gaat ook karakter tonen… broken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 februari 2012 07:46 PM
  [ # 414 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 februari 2012 07:50 PM
  [ # 415 ]

Geen idee Arjan..

ik zal het morgen eens vragen als hij weer belt. Hij had iets nodig om te testen of de koppaking inderdaad kapot is. Dat komt morgen binnen..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 februari 2012 07:52 PM
  [ # 416 ]

Vooral de olie wordt namelijk volgens de meter erg heet (als die erin zit)
Bij mij is 140 graden echt geen uitzondering namelijk.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 februari 2012 07:54 PM
  [ # 417 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Het ziet ernaar uit dat de koppakking eruit ligt..

De garage zag iets van bloemkooleffect?/aanslag op een cilinder zitten….

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 februari 2012 07:59 PM
  [ # 418 ]

Jaja, in iedergeval zat er schade aan een cilinder…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 februari 2012 08:08 PM
  [ # 419 ]

En heeft die garage dan IN de cilinder kunnen kijken?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 februari 2012 09:24 PM
  [ # 420 ]

bloemkool aan de rand van de cilinderkop denk ik…

Profiel  
 
 
28 van de 34
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook