4 van de 34
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 oktober 2007 08:36 PM
  [ # 46 ]

Zo gisteravond voor de 2de keer, de bodem een texteal- behandeling gegeven.

Nu is het mooi dekkend en is deze project af!
Wilt nie zegen dat ik er nooit meer hoef te kijken. Gewoon voor de volgende winter 2008, zal ik effe weer een kijkeje nemen! ( toch handig een smeerput thuis!)

Mzzll Gert. Laat de winter maar komen!  Cool  Cool  Cool

Kijk voor de foto’s op mijn site: 

  |
  |
  |
  |
  |
\/

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2007 09:23 PM
  [ # 47 ]

Pfff nou dat heb ik bij de mijne niet gezien Confused

Ik heb alleen wat roest op die gele balk, volgens ziet daar de torsiestaaf in.
Maar die schijnt zo dik te zijn dat dat echt geen probleem is wat oppervlakkig roest aan dat ding Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 november 2007 07:18 PM
  [ # 48 ]

Zo vanmorgen naar mijn werk gereden. Merk ik dat de wagen opeens bij het stoplicht, na de afrit van desnelweg de motor ongemerkt ermee ophoudt.

Dus ik stond bij de stoplicht niks vermoeden te wachten. Keek effe naar de radio. Merkte ik op dat de middenconsol de verlichting zwak was. Vreemd dach ik nog.
Toen de lichten groen werd gaf ik gas en niks….... Toen merkte dat de toental op nul stond en de dagteller\dagtrip niet meer op scherm stond. Maar de rest deed het nog.

Gelukkig wij hij met een beetje tegenzin starten en kon ik de weg vervolgen.

Vrijdag gaat hij naar de Garage toe voor een uitlezing van de elektronica.

Nu denk ik dat het misschien:

Accu (Met kou weer moeilijk te starten.)
BSI ( Tis een Citroën Xsara kwaaltje)

Iemand enig idee of mij vermoeden klopt?

Mzzll Gert Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 november 2007 07:20 PM
  [ # 49 ]

Alles wat maar 1 keer voorkomt bij een Xsara moet je je niet te druk om maken Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 november 2007 07:22 PM
  [ # 50 ]

Ach ik heb garantie dusss. Nakijken kan geen kwaad!

Ik wil gewoon geen elektrische problemen hebben!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 november 2007 07:42 PM
  [ # 51 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 november 2007 12:43 PM
  [ # 52 ]

Ik denk dat het de accu is. Dit zou ook het moeilijk starten verklaren.

Hij start trouwens niet moelijk, maar de startmotor loopt langzaam waardoor het langer duurt. Ook zou je bijvoorbeeld zien dat als de motor nog niet loopt en je op het contact de ruitenwissers aanzet, ze erg langzaam gaan.

Als de accu slecht is (net zoals bij mijn vorige Xsara ongeveer een jaar geleden) en daardoor maar 10 volt levert bijvoorbeeld krijg je van dit soort gekke dingen te zien.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 november 2007 12:52 PM
  [ # 53 ]

Ik heb ook een keer een lege accu gehad Wink
Er kwam alleen maar geratel uit het dash, en de naalden sprongen wat heen en weer Laughing

Aanduwen en reed weer, helaas niet genoeg gereden om de accu weer vol te krijgen, dus volgende morgen weer aanduwen (het was weekend dus kon niet naar de garage).
Daarna is er toch snel een nieuwe accu ingekomen.
Overigens als je naar je dealer gaat kunnen ze je accu ook gewoon opmeten of die nog goed is Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 november 2007 08:15 PM
  [ # 54 ]

Zo vandaag heeft de Xsara zijn wintersloffen gekregen1

Vanmorge effe in Malden geweest bij Bart Ebben geweest, voor 16 wielbouten voor de staalevelgen.

Daar nog effe met iemand staan praten die met zijn Saxo daar ook was.
een mooie auto, een beetje een Saxo cup uitvoering. Vond ik wel mooi uit zien.

Maar goed… de winterbanden zitten eronder, uitgelijnt dus de wagen zal niet meer trillen bij 140 km\uur. Morge effe testen als ik naar een verjaardag ga.

Oja die storing waar ik over had, was niks.

Mzlll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 november 2007 09:24 PM
  [ # 55 ]

Zo vandaag ben ik de ton gepasseerd! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Nu naar de 2 ton!!

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 december 2007 05:17 PM
  [ # 56 ]

Ten eerste fijne feestdagen.

Zo tijd voor een update!

Vorige week had ik tijd om de kabels van de versterker\sub aan te leggen.

De signaalkabel van de radio en remote kabel waren al op de radio aangesloten. Deze hingen al onder de dashboard. Dus dat scheelde wat tijd om deze naar achter te werken. Zonder eerst aan de radio te monteren en dan via de dashboard naar de deur te trekken.

Alleen de voedingskabel viel echt tegen Evil or Very Mad !!

Ik zag al snel dat de ruitenwissers en de afwerkkap onder de voorruit verwijdert moest worden. Om bij de rubber te komen waar ik de voedingskabel doorheen wou prikken.
Omdat ik de ruitenwissers nie los kreeg. Ben ik naar iemand geweest, die mij meehielp om de wissers en afwerkkap te verwijderen.

Je moet ech wel speciaal gereedschap hebben Om de afwerkkap onder de de voorruit te verwijderen zonder de bevestigingspunten kapot te maken!


Maar goed, Omdat die kabel behoorlijk stug was en de voedingskabel behoorlijk dik was. Duurde het best wel lang, om het binnen de auto te krijgen ( Nadat de kennis van mij op het idee kwam om de zekeringskast om te klappen. Kon ik via de binnenkant de kabel, de wagen in krijgen. Terwijl hij via de motorruimte de kabel doorgaf.).

Het viel toch behoorlijk tegen, en dan begaf de accu het ook nog eens!
Gelijk maar een nieuwe besteld!~

Fotoverslag van het plaatsen van de versterker\sub kabels zie mijn site:
http://www.citroenxsaracoupe1982.spaces.live.com

Vraagje over de accu: Als je de accu verwisselt terwijl de auto loopt, is dit dan slecht voor de dyamo? ( Als de auto loopt blijft er stroom op de radio zitten, waardoor je niet opnieuw de radio in moet stellen!)

Zo, van de week zal ik wel een update plaatsen hoe ik de sub ga monteren, en gelijk de spullen (wielsleutel enz) in de kofferbak weg werk.

 

Mzzlll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 december 2007 05:22 PM
  [ # 57 ]

Accu wisselen terwijl de auto loopt?

Ik weet er het fijne niet van maar zo zie ik het:

Als de auto loopt wordt de accu opgeladen, er gaat dus behoorlijk wat power naar de accu…
Als je 1 van de kabels maar op een verkeerde plek legt dan heb je een probleem denk ik…

Verder weet ik ook niet of je tijdens het aansluiten een kleine stroompiek kan veroorzaken, wat weer als gevolg kan hebben dat je BSI eruit klapt Confused

Ik zou even lekker je radio opnieuw instellen Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 december 2007 05:24 PM
  [ # 58 ]
Arjan Verkade schreef:

Accu wisselen terwijl de auto loopt?

Ik weet er het fijne niet van maar zo zie ik het:

Als de auto loopt wordt de accu opgeladen, er gaat dus behoorlijk wat power naar de accu…
Als je 1 van de kabels maar op een verkeerde plek legt dan heb je een probleem denk ik…

Verder weet ik ook niet of je tijdens het aansluiten een kleine stroompiek kan veroorzaken, wat weer als gevolg kan hebben dat je BSI eruit klapt Confused

Ik zou even lekker je radio opnieuw instellen Wink


Heb ik ook maar gedaan de radio op nieuw ingesteld!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 december 2007 05:26 PM
  [ # 59 ]

Was het trouwens echt nodig om de achterbank eruit te halen, of leek je dat makkelijker?

Niet alle foto’s zijn van de Xsara zo te zien? Rolling Eyes

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 25 december 2007 05:38 PM
  [ # 60 ]
Arjan Verkade schreef:

Was het trouwens echt nodig om de achterbank eruit te halen, of leek je dat makkelijker?

Niet alle foto’s zijn van de Xsara zo te zien? Rolling Eyes

Het leek mij handig, zo had ik bij mijn eerste auto ook gedaan. Maar wat je zegt, volgens mij leek het achter af nie echt nodig om de achterbank te verwijderen huh !

Maar ach, Aldoende leer je!

mzzlll gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
 
4 van de 34
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook