31 van de 34
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2013 09:02 PM
  [ # 451 ]

Even aanduwen en kijken of dan alles werkt en vooral of je laadspanning goed is?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 februari 2013 01:14 AM
  [ # 452 ]

Lampen branden gewoon, geen probleem met de stroom Daan..

Morgen in daglicht wat Arjan zegd effe aanduwen, en dan denk ik, dumpen bij de garage..

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 07 februari 2013 08:54 AM
  [ # 453 ]

Aanduwen bij een auto met katalysator zou ik niet doen eventuele onverbrande benzine kan in de katalysator tot ontbranding komen.Ik zou eerst proberen een paar tikken met een hamer op de startmotor te geven,het kan zijn dat de bendix van de startmotor niet richting vliegwiel wil schieten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 februari 2013 09:20 AM
  [ # 454 ]

Ik vraag me af of je daar last van zou hebben als de startmotor niet rond gegaan is. Dan wordt er toch ook geen benzine ingespoten?

Mijn vorige Xsara heb ik 2 keer aangeduwd van wege een platte accu, dat ging zonder problemen.
Slaat ook gewoon heel makkelijk aan als de auto verder goed is.

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 07 februari 2013 02:46 PM
  [ # 455 ]

Ik heb het van horen zeggen als je internet erop naslaat zijn de meningen nogal verdeeld over het aanduwen van een auto met katalysator.Als ik vroeger alleen een tik hoorde bij het starten gaf ik als eerste een tik met een hamer op de startmotor,wat meestal resulteerde in een startende motor.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 februari 2013 07:37 PM
  [ # 456 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

dumpen bij de garage..

Te lui of te lam om er zelf even een andere startmotort in te hangen?  Smile

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 februari 2013 07:56 PM
  [ # 457 ]
BasisBIX schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

dumpen bij de garage..

Te lui of te lam om er zelf even een andere startmotort in te hangen?  Smile

Dat laatste Coen.. Laughing .....

@Serieus, ik ben de komende dagen carnaval aan het vieren (jubileumjaar voor ons carnavalsgroep en we leveren de prins en adjudant), waardoor ik geen tijd heb om het zelf te doen..

 


Maar goed, vanavond kans gezien om de Xsaar weer tot leven te krijgen.. Ons pa achter het stuur en ik en me broer de Xsaar duwen…

Werkt perfect, gelijk de Xsaar bij de garage gebracht.. Morgen weet ik exact de oorzaak.. Want daar starte ze weer zonder problemen.. Wordt nog een échte Citroën met karakter ben ik bang..

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 09 februari 2013 09:58 PM
  [ # 458 ]

Bij mij was, van de ene op de andere dag, mijn accu stuque.

Niet eens in de winter, dus niet koud: Op een woensdag 500 km gereden, donderdag 100 km gereden, en vrijdag wilde het ding niet starten. Alleen een tik. Accuspanning was 12,nogwat. Dat is te laag.

Aanduwen wilde wel gewoon. (Voor het eerst dat ik dat moest doen, was nog een beetje tricky, als je dat niet eerder gedaan hebt.) Met lopende motor stond er netjes 14,4 volt op de accu. Na anderhalf uur stationair draaien ging ik maar eens testen. Motor uit… En niet meer aan.

Gewoon dus de accu van de ene op de andere dag dood. Nieuwe gehaald bij de lokale kwikfit (fout, dat doen we de volgende keer bij de lokale garage, die zijn vaak goedkoper) en met de nieuwe accu was er niets meer aan de hand.

Dus een accu-check zal verstandig zijn…

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 februari 2013 05:53 PM
  [ # 459 ]

manta400, het klopt dat je een auto niet moet aanduwen, ivm de katelysator.die dan wordt vernietigt door de onverbrande gassen, die daar wel verbranden, eveneens als de kat, schade is dan +500euro. maar als je zeker weet dat het aan de startmoter ligt, dan kan een duwtje geen kwaat, want hij start dan immers snel, het mag alleen niet bij lege accu, er is geen stroom meer voor electronica en pomp. en als de moter niet start op de startmoter, en zoals hendriks blijven rijden met een moter die maar op 3pitten draait, dan ben je snel die 500euro armer, vaak pas te bemerken bij de apk, omdat dan de co-waarde niet meer klopt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 februari 2013 08:15 PM
  [ # 460 ]

Vandaag de Xsaar opgehaald..

Zaterdag was ze al klaar, bleek vuiligheid te zijn, koolborstels waren nog prima.. Vandaag maar eens de tijd genomen om haar op te halen…

Kunnen we eens verder rijden…..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 februari 2013 08:19 PM
  [ # 461 ]
Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 13 februari 2013 08:31 PM
  [ # 462 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Vandaag de Xsaar opgehaald..

Zaterdag was ze al klaar, bleek vuiligheid te zijn, koolborstels waren nog prima.. Vandaag maar eens de tijd genomen om haar op te halen…

Kunnen we eens verder rijden…..


Mag jij al weer rijden dan?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 februari 2013 08:37 PM
  [ # 463 ]

Uhm…. zei de garagehouder ook al..


Ben gelukkig héél thuis gekomen…. Laughing

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juni 2013 12:49 AM
  [ # 464 ]

Goh, wordt een beetje een saaie topic zo…..


Maar goed, sinds een tijdje had de Xsaar een nieuwe eigenaar tot afgelopen vrijdag.. Sindsdien ben ik weer de eigenaar..

Aangezien ik een auto nodig had om wat zooi mee te nemen, was de keuze makelijk:

Eerlijk gezegd nooit gedacht, dat ik bij de Xsaar dit zou doen.. De Xsaar is nu meer een reserve/pekelbak/uitleen…./bertje (oftewel enne Berlingo) geworden..


Maar goed voordat ze weer de pekel mag zien, eerst de stalling in, nadat ze eens goed gewassen is en voorzien is van stallingsbanden..:

(Foto nog zonder stallingsbanden)

Maar goed, voor haar leeftijd (12jaar) ziet ze er nog erg netjes uit.. Hoewel de kilometerstand nu rap naar de 2ton gaat.. In december met 173duizend opgehaald en nu weggezet mét 184duizend Shocked .. in een half jaar effe 10duizend erbij gezet..


Wordt vervolgt in de pekeltijd!!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 05 juni 2013 09:31 AM
  [ # 465 ]

Ruilen? Kun je nog veel meer mee Wink
Of nee: geen LPG Sad

10dkm in een half jaar is toch niet zoveel hoor.

Profiel  
 
 
31 van de 34
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook