Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Weet er iemand wat de juiste onderhoudsintervallen voor de Saxo 1.1 zijn, want ik hoor verschillende zaken.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-11-2006
- Xsara Picasso 1.8I 16V
Volgens mij is dat gewoon elke 15.000 km een keer laten doen. althans bij de mijne uit ‘97 wel, 1.4i.
let’s go picasso!
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
The Counttt schreef:Volgens mij is dat gewoon elke 15.000 km een keer laten doen. althans bij de mijne uit ‘97 wel, 1.4i.
Voor het gewoon onderhoud zou dat kunnen ja, volgens iemand zou dat zelfs 20.000 km zijn?
Maar voor andere zaken zoals de distributieriem, bougies en dergelijke?
Ik dacht altijd dat de distributieriem om de 60.000 km vervagen moest worden, maar nu had ik gehoord dan dat 120.000 km zou zijn
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
oke, dank u.
Via mail lukte het precies niet
Maar ale nu is het toch gelukt.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Het laatste bericht in dit topic is al een heel tijdje geleden ik weet het, maar wou toch nog even iets zeggen.
Ik heb de gegevens over de onderhoudsintevallen van henny xm op mijne laptop staan, maar blijkbaar klopt er iets niet met wat er staat over het vervangen van de distributieriem!
Er staat dat dit moet om de 120.000 km, en verder niet, maar heb nu vandaag te horen gekregen dat dat om de 120.000 km of om de 10 jaar moet zijn
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik sta voor grote kosten met de Saxo. In september word hij 10 jaar en er staan bijna 60.000 km op de teller.
Vervangen van:
Knalpot van de uitlaat
Distributieriem (om de 120.000km of 10 jaar)
Luchtfilter vervangen
Remvloeistof verversen
Bougies vervangen
Brandstoffilter vervangen
Das al een heel lijstje, en heel wat kosten lijkt me!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
luchtfilter, remvloeistof en brandstoffilter kan je eigenlijk heel eenvoudig zelf doen.
De rest kan je met enige ervaring ook zelf…, maar distri-riem om die 10 jaar nog nooit gehoord eigenlijk.,..
Jaartal hangt af van het soort rubber dat er gebruikt wordt.
Als je naar een riem van een wasmachine kijkt na 10 jaar zie je soms kleine breuklijnen.
dus 10 jaar zou kunnen
120.000km is bij normaal gebruik
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
MalibuManiac schreef:luchtfilter, remvloeistof en brandstoffilter kan je eigenlijk heel eenvoudig zelf doen.
De rest kan je met enige ervaring ook zelf…, maar distri-riem om die 10 jaar nog nooit gehoord eigenlijk.,..
‘t is bij eene kennis dat ik dat allemaal laat doen (wat de kosten toch al drukt) en inderdaad luchtfilter en brandstoffilter ga ik waarschijnlijk zelf doen. (heb dat bij mijn vorige wagen ook zelf gedaan)
En die distributie riem, volgens de onderhoudsintervallen die henny xm hier heeft gezet (zie link hier iets hoger), moet het om de 120.000 km. Verder staat daar niks op (dus geen 10 jaar of zo), maar in een ander onderhoudsboekje staat die 10 jaar wel vermeld.
En die kennis van hierboven heeft dat ook op zijn computer staan!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
MalibuManiac schreef:luchtfilter, remvloeistof en brandstoffilter kan je eigenlijk heel eenvoudig zelf doen.
Remvloeistof kan je niet zomaar verversen als je daar geen ervaring mee hebt. Je doet zo iets verkeerd en dan kan je een sleepwagen bellen, zonder remmen rijden is erg vervelend namelijk.
Eveneens ben ik tevens ook.
das ook waar… anders de ANWB he.. :p
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
knight-rider schreef:Ik sta voor grote kosten met de Saxo. In september word hij 10 jaar en er staan bijna 60.000 km op de teller.
Vervangen van:
Knalpot van de uitlaat
Distributieriem (om de 120.000km of 10 jaar)
Luchtfilter vervangen
Remvloeistof verversen
Bougies vervangen
Brandstoffilter vervangenDas al een heel lijstje, en heel wat kosten lijkt me!
Al één onderdeel minder, de knalpot is vervangen, alles bij elkaar ben ik 208 euro kwijt! (203 euro stukken, 5 euro werk)
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
knight-rider schreef:knight-rider schreef:Ik sta voor grote kosten met de Saxo. In september word hij 10 jaar en er staan bijna 60.000 km op de teller.
Vervangen van:
Knalpot van de uitlaat
Distributieriem (om de 120.000km of 10 jaar)
Luchtfilter vervangen
Remvloeistof verversen
Bougies vervangen
Brandstoffilter vervangenDas al een heel lijstje, en heel wat kosten lijkt me!
Al één onderdeel minder, de knalpot is vervangen, alles bij elkaar ben ik 208 euro kwijt! (203 euro stukken, 5 euro werk)
Afgelopen woensdag uiteindelijk de Distributieriem laten vervangen, was tijd als ik de staat van de riem zag
Vervangen zaken: Distributieriem, V-riem en tegelijk olie verversen en nieuwe oliefilter. Kostprijs: 250 euro, valt goed mee.
Bougies, luchtfilter, brandstoffilter en remvloeistof waren nog goed, dus die kunnen nog een tijdje blijven
Heb wel ondervonden dat de wagen nu terug veel vinniger is, zou dat te meken hebben met die distributieriem
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
ik denk eerder de olie.
Brandstoffilter en remvloeistof wordt bij mijn weten nooit vervangen.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
K_saxo schreef:ik denk eerder de olie.
Brandstoffilter en remvloeistof wordt bij mijn weten nooit vervangen.
Wat bedoel je? De olie waardoor hij terug vinniger rijd? Die word nogthans geregeld vervangen en de andere keren nooit dit verschil gevoeld.
Remvloeistof volgens de gegevens die ik heb alle 60.000 km of alle 2 jaar (bij mij nog nooit vervangen).
Brandstoffilter volgens die zelfde gegevens 60.000 km of alle 4 jaar, maar ook bij mij nog nooit vervangen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
misschien hebben ze het luchtfilter schoongemaakt..
voor de rest denk ik eigenlijk eerder dat je denkt dat ie vinniger is…
van een D-riem vervangen gaat ie echt niet sneller rijden… of de riem moet er al die tijd een tand verkeerd opgelegen hebben….
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.