Ik sta op het punt een nieuwe C3 te kopen.
Mijn oog is daarbij gevallen op de C3 1.6 Exclusive Automaat. Deze komt standaard met een radio uit de fabriek namelijk de RD4.
In mijn huidige C3 heb ik nog niet zolang geleden een Alpine IDA-X001 laten monteren. Een echte iPod radio (werkt overigens geweldig maar dat terzijde).
De verkoper wistt mij te vertellen dat het inbouwen van mijn Alpine geen probleem is maar ik zou wat functies missen:
- stuurwielbediening (Alpine biedt daar welliswaar een oplossing voor)
- geen displayaansturing (tijd moet je veranderen met de radio uit de fabriek)
- parkeersensoren werken niet
En met name de laatste optie is toch jammer te missen, immers je koopt het erbij. Ik heb op Internet al wel rondgekeken maar volgensmij zijn er maar halve oplossingen voor de RD4. Via de lijningang maar dan via de hoofdtelefoonuitgang van de iPod. Je moet daar dan de radio “onnodig hard” zetten om op een normaal niveau naar je iPod te luisteren. Verder mis je dan alsnog de stuurbediening naar je iPod (ik “zap” nogal vaak)..
Zijn er “serieuze” oplossingen om mijn Alpine (inclusief parkeersensoren) aan de gang te krijgen?
Of is er een goede oplossing voor de iPod met de af-fabriek radio? (stuurbediening dus)