Dag Forummers,
Aan de hand van de handleiding van Wupke heb ik geprobeerd mijn gasinstallatie af te stellen.
1. kraan op de slang helemaal open
2. bout op verdamer opendraaien tot toeren dalen
3. bout op verdamper dicht tot max stationair toerental is bereikt
4. motor 2500toeren/m kraan op slang dichtdraaien tot toeren dalen.
Echter bij punt 4 gaat het fout. Als ik de kraan op de slang dichtdraai, dan gaat het toerental omhoog.
Is het zo dat ik punt 3 niet goed begrijp en moet dat het max toerental zijn dat je wilt kunen halen (dus niet stationair) of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eeh ja. Je wil bij punt drie max toerental STATIONAIR vinden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: afstellen gas
Kees76 schreef:Dag Forummers,
Aan de hand van de handleiding van Wupke heb ik geprobeerd mijn gasinstallatie af te stellen.
1. kraan op de slang helemaal open
2. bout op verdamer opendraaien tot toeren dalen
3. bout op verdamper dicht tot max stationair toerental is bereikt
4. motor 2500toeren/m kraan op slang dichtdraaien tot toeren dalen.
Echter bij punt 4 gaat het fout. Als ik de kraan op de slang dichtdraai, dan gaat het toerental omhoog.
Is het zo dat ik punt 3 niet goed begrijp en moet dat het max toerental zijn dat je wilt kunen halen (dus niet stationair) of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ben geen voorstander van het LPG afstellen op het gehoor zonder de juiste co-meter. Staat ie te arm gaat je kop 2x zo snel naar de haaien. De methode van Wupke is wel juist, maar zonder die Co meter weet je nog niet wat ie doet….
Co van een DS op LPg stationair 0,50 tot 1,5 en op de genoemde 2500 toeren rond de 1,0%. Overigens, als je stationair Co niet goed staat, dan krijg je het CO op toeren ook nooit goed!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is het dan niet vreemd dat als ik de gastoevoer op de slang dichtdraai, het toerental omhoog gaat of maak ik hier een denkfout?
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is vreemd ja. Het lijkt op een tye rijk mengsel stationair. Hij moet wel eerst op benzine warm netjes 800-850 RPM stationair lopen!.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kees76 schreef:Is het dan niet vreemd dat als ik de gastoevoer op de slang dichtdraai, het toerental omhoog gaat of maak ik hier een denkfout?
Dan krijgt ie dus te veel mengel via de stationair-co schroef op de verdamper. Eerst stationair afstellen, daarna opnieuw proberen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat doet die dan weer wel. Misschien begint de verdamper gaar te worden. Zal maar eens langs lpg-inbouw-station-situatie gaan..
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kees76 schreef:Dat doet die dan weer wel. Misschien begint de verdamper gaar te worden. Zal maar eens langs lpg-inbouw-station-situatie gaan..
Dat is misschien wel zo verstandig…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste