Nu ben ik vandaag even weze kijken voor een Activa met 180k op de teller.
Bij het zien van de auto viel me op dat hij plat met de buik op de grond lag.
Hij stond al een lange tijd stil en dat was ook wel een beetje te zien. Laag stof, bladeren en weet ik veel wat nog meer op de auto.
Maar is het normaal dat deze na zo’n lange tijd op de buik ligt?
Ik keek in de auto en hij stond nog gewoon in rijstand.
Nu heb ik dus geen ervaring met een Activa kwa rij gedrag.
Ik ga deze week een proef rit maken en wilde dus graag weten wat nu anders is en dus waar ik op moet letten. Tenopzichte van de standaard Xantia die ik nu heb uit 98.
C4 Cactus 1.2
kijk heel erg uit voor een activa de meeste dealers hebben er geen kaas van gegeten wat betreft activa daarbij is het redelijk uitgebreide techniek dus vaak ook duurder dan een gewone xantia
uit welk jaar was de xantia en wat moest deze nog kosten
1999 en 4500. Moet er 2000 bij leggen met inruil van de mijne. Die heeft 157k op de teller
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:1999 en 4500. Moet er 2000 bij leggen met inruil van de mijne. Die heeft 157k op de teller
met 6 maanden garantie?
Over garantie is niet gesproken. Wel staat hij bij een Citroen Dealer.
Mocht dat nog wat uitmaken tegenwoordig
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:Over garantie is niet gesproken. Wel staat hij bij een Citroen Dealer.
Mocht dat nog wat uitmaken tegenwoordig
gewoon 6 maanden eisen en de auto bijv voor verkoop eerst laten cheken op activa probblemen
Jep lijkt me wel verstandig.
Ben wel zeer benieuwd hoe dit rijdt.
C4 Cactus 1.2
als je wil pb even de auto anders
done
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
http//www.autoonline.nl/cust/showAllImages.asp?Language=dut&carID=72278670&MaxNumberOfImages=4
Dit zal ‘m wel zijn…..
Bij Jansen wel meer activa’s gezien. Of met garantie voor 4500 of menemen voor 3500 en bij Renard in Beneden Leeuwen het activa systeem lekker laten fixen.
Domme vragen bestaan niet.
Ik zie dat’ie leren bekleding heeft?
Da’s wel heel mooi én zeldzaam…
Voor een Activa C.T. is het wel aardig aan de prijs hoor, 4500.
Dat’ie op de grond ligt hoeft niet persé veel te zeggen, die auto kan er best al meer dan een half jaar staan.
Het is zelfs waarschijnlijk dat hij er al lang staat.
Zelfs een Activa voor 3000 of minder staat vaak maandenlang te koop.
Advies:
regel een proefrit (als je nog nooit Activa gereden hebt… niet schrikken!)
Informeer naar de onderhoudshistorie, distributie etc., stabilisatorstangen, evt. de turbo…
en doe ze een bod om’m zo mee te nemen.
Doel is dan om bij 3000-3250 uit te komen.
Dan ermee naar Renard (of een andere toonaangevende bollenspecialist / garage met grote citroën kennis)..., je zult daar bepaalt niet de eerste Activa zijn die tot leven gewekt moet worden.
Maar ga er zeker vanuit om bovenop de aanschaf nog zo’n 1000-1500 meer uit te geven aan onderhoud.
Dan zit je dus alsnog op de 4500….
Activa’s zijn niet goedkoop te berijden, het is een (veer)technisch heel ingewikkelde auto die nogal gevoelig is voor kleine afwijkingen.
Uiteindelijk is het een computer gekoppelt aan een verdubbeld hydraulisch systeem…. maar rijden is een belevenis.
Trouwens, bij Renard staat nog een Activa V6-24 met leren bekleding te koop…. in perfecte staat… maar die is niet van Renard zelf, is van een klant. Vr. pr. €8500, al helemaal gepimpt en afgelikt, in rood.
en elke 100,000 nieuwe dwars cilinders/stabidingen eronder..
de cilinders die de dwarsbeweging doen om de auto rechtop te houden in de bochten..meen ik toch dacht ik ops:
daarnaast iets van een bol of 16,, ongeveer,, precies weet ik het nie maar 3 per veerpoot, + een bak voorraadbollen, en meer van datte..
tja, dan de electronica,, legio sensoren + een comp die dat allemaal bij moet houden..
hmm,, als het werkt leuk,, maar hou je vast als het kaduuk gaat..
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Maar elke kilometer is genieten…
Ga gewoon eerst eens rijden. Mocht je overigens hulp nodig hebben, ik heb zelf altijd een V6 activa gereden, dus kan je wel op weg helpen en woon aardig in de buurt.
Pb maar als je hulp nodig hebt.
Domme vragen bestaan niet.
8500 euro voor een xantia met 250000km waar alleen andere velgen onder zitten
ik denk dat als je een echt nette activa wilt je beter iets meer kan uitgeven en bijv in duitsland gaan zoeken naar een eerste eigenaars auto met minder km dan
citroenc2 schreef:8500 euro voor een xantia met 250000km waar alleen andere velgen onder zitten
Het is wel duidelijk dat je helemaal niets van die Activa weet…
citroenc2 schreef:ik denk dat als je een echt nette activa wilt je beter iets meer kan uitgeven en bijv in duitsland gaan zoeken naar een eerste eigenaars auto met minder km dan
Daar zit wat in, maar is ook niet 1,2,3 geregeld.
En het vanuit nederland beoordelen van de staat van een duitse auto blijft een probleem…. vooral vanwege het specifieke Activa deel.
2Black schreef:citroenc2 schreef:8500 euro voor een xantia met 250000km waar alleen andere velgen onder zitten
Het is wel duidelijk dat je helemaal niets van die Activa weet…
In plaats van zo’n opmerking kan je ook zeggen wat er nou zo goed aan is. Ik ben het namelijk helemaal met citroenc2 eens dat 8500 euro een godsvermogen is voor een oude xantia met meer dan 250.000 km aan ervaring. En daar staat het activa plaatje buiten…
Xsara Coupe