Momentum schreef:uit buitenland en dan de bpm etc.. klinkt als dure grap.
valt op zich mee bijv die rode v6 lage km stand en veel goedkoper dan hier en met 2 jaar garantie
bpm kan je uitreken vooraf dus je ziet vooraf precies hoe of wat
maar je moet je er wel even in verdiepen
Goed. Ik merk al dat er veel Activa rijders reageren..NOT
Een Activa is niet extreem ingewikkeld, als je iemand hebt die ‘m kent, danwel zelf de tijd investeert om ‘m te leren kennen. Waarom?:
- ‘Al die electronica’ die hier wordt te pas en onpas wordt genoemd heeft alleen betrekking op de hard/zacht stand van de stabilisatoren, want verder maakt Activa gebruik van de al aanwezige electronica van HA2. Die worden hier ook niet afgefikt.. Alleen die electroklep voor de stabi’s is toegevoegd voor Activa.
- De verdere werking / zijcorrectie zo je wilt is puur mechanisch. Daar kunnen onderdelen kapot gaan, waarvan de druk-trekcylinders die linksvoor en rechtsachter zitten de bekendste zijn; die zijn inderdaad niet goedkoop, reken normaliter op € 400 o.i.d. per stuk. M.i. nog steeds een koopje als je het vergelijkt met de prijzen van b.v. electronisch instelbare schokdempers bij andere merken.
- Het op punt zetten van een Activa kan inderdaad oplopen, als BEIDE activa cylinders lekken (2* € 400 + montage).
Verdere kosten:
- 10* bollen oppompen bij een Activa i.p.v. 8* bij HA2+anti-sink. (let erop dat een Activa vaak 3 zgn. multilaags ‘superbollen’ heeft á la C5 die niet opgepompt hoeven worden, indien kapot -> vervangen)
- Mechaniek zijcorrectie (is feitelijk een 3e hoogtecorrector, kost € 80 gereviseerd bij Chyparse)
- bedieningsstangen van dat mechaniek + geleidingsrubbers vervangen en activa instellen (laat het € 50 tot 100 zijn).
Dat is het. Niet meer, niet minder.
Natuurlijk zitten er meer leidingen onder die auto dan onder een 5 bols pré anti-sink 1.9D. Dat is dan ook een andere auto met een andere belevenis. Ik zal nooit beweren dat een Activa een simpele auto is of een aanrader voor beginnende Citroenisten.
De negativiteit zit ‘m vooral in onbegrip (een leek begrijpt al niet hoe een HP / HA2 /~3+ / ~4 werkt, laat staan een Activa), onbekendheid (van de reparateur) en is daarmee onbemind.
@ V8wuppo:
Vooraf: Ik respecteer je mening 100%! Jij vind het niets, best. Maar jij rijdt toch ook met HA2 rond?
ik kijk in ieder geval nog wel ff rond hier in hollanda.
zelfde km stand dat ik nu heb moet wel te vinden zijn ljikt me.
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:ik kijk in ieder geval nog wel ff rond hier in hollanda.
zelfde km stand dat ik nu heb moet wel te vinden zijn ljikt me.
idd het is snel te doen voor aparte modellen zoals v6 omdat ze daar veel meer verkocht zijn enz
kijk gewoon rustig rond want je heb tijd zat toch
Ja tijd zat maar ut kriebelt wel.
Zoiets als een klein kind voor een raam met snoep…
Het zoeken naar een auto is naar mij idee altijd het leukste.
C4 Cactus 1.2
Jammer voor Momentum..
En stom van zo’n garage om een auto aan te bieden die nieteens rijdbaar is.
En nog even over die andere Activa…
In mijn post zeg ik alleen dat daar een Activa staat, niet van Renard maar van een klant, in uitstekende (afgelikt en gepimpt schrijf ik) conditie voor het lieve sommetje van 8500.
Daaruit valt dus af te leiden dat niet Renard die prijs bepaald heeft, maar die klant…. en zoals met alles is het een vraagprijs.
En er zit wel wat meer nieuws aanvast dan die bling-bling velgen (in licht antraciet, evenals het lijstwerk)....
Maar gelukkig zal iemand die écht graag een Activa V6 wil hebben uiteindelijk de moeite nemen om naar zo’n auto te komen kijken en ‘m op z’n waarde te schatten. Of dat €8500 is zal uiteindelijk wel blijken, dat is gelukkig ook niet mijn probleem…
Maar het (mijn) punt is dat een Xantia Activa V6-24 in rood metallic met leren interieur nu eenmaal wel de ultieme Activa is…., 250.000km of niet, en dat is dus (voor de oprechte liefhebber die het kan betalen cq. het ervoor over heeft) hoe dan ook een zeldzaamheid die uiteindelijk geld kost en mag kosten.
Die groeien ook in Duitsland niet aan een boom.
Aan Momentum’s Activa avontuur valt af te lezen wat ik ookal schreef, Activa’s staan vaak lang te koop… er zijn weinig kopers te vinden voor iest waarvan duidelijk is dat het geen auto is waar je “een tijdje voor weinig” in gaat rijden.
De vraag is hier toch niet een “welke Xantia is het makkelijkst en goedkoopst te onderhouden en berijden?”...
rb schreef:Goed. Ik merk al dat er veel Activa rijders reageren..NOT
Precies….
Die V6 in Munster staat plusminus een jaar te koop en is bepaald niet goedkoop, anders was ie allang verkocht. Reëel gezien moet daar minimaal nog een € 1000 tot 2000 vanaf. Tel ook nog maar € 1500 aan BPM en overige kosten op + natuurlijk enkele verbruiksonderdelen die niet onder garantie vallen..
@momentum. Als het een break moet zijn: er is een overmaat aan V6 breaks (zowel handgeschakeld als automaat) in Duitsland en die dingen kosten ook niet veel in aanschaf. Onderhoud (distributieriem) is duurder dan een simpele 4 cylinder maar daar krijg je een gigantische glimlach tijdens het rijden voor terug. Qua verbruik valt het mee, doorsnee 1: 9,5 á 10 is goed te doen.
V.w.b. 8 kleppers: een Turbo-CT is altijd een 8kleps motor. Anders gewoon een 2.0 16v nemen.
op de site van renard staat totaal nix dat de auto van een klant is
als ik bijv voor deze auto zou gaan kijken aan de hand van de site vind ik dat toch een grote afknapper
tuurlijk mag je een prijs bepalen maar wees wel reeel een auto van 10 jaar oud met 250000km op de klok de zijn echt heel weining mensen die ooit dit bedrag zullen betalen
zelfde als de velgen en het lijstwerk wat dat ook mag zijn brengen deze auto niet in waarde omhoog om eerlijk te zijn
citroenc2 schreef:op de site van renard staat totaal nix dat de auto van een klant is
als ik bijv voor deze auto zou gaan kijken aan de hand van de site vind ik dat toch een grote afknapper
tuurlijk mag je een prijs bepalen maar wees wel reeel een auto van 10 jaar oud met 250000km op de klok de zijn echt heel weining mensen die ooit dit bedrag zullen betalen
zelfde als de velgen en het lijstwerk wat dat ook mag zijn brengen deze auto niet in waarde omhoog om eerlijk te zijn
Iemand die écht persé een een Activa V6 wil, in tegenstelling tot CitroenC2 dus kennelijk, komt dus gewoon wél kijken en staart zich niet blind op de prijs en de kilometerstand.
En doe gerust een internet zoekopdracht naar een Activa V6 met leren bekleding en alle andere opties hoor… die ga je dus niet vinden voor weinig.
Mijn gok is dat je er 3 à 4 zult vinden in Nederland voor prijzen variërend tussen de 6 en 9000 eurotjes en dan weet je nog niets over de staat van onderhoud.
2Black schreef:citroenc2 schreef:op de site van renard staat totaal nix dat de auto van een klant is
als ik bijv voor deze auto zou gaan kijken aan de hand van de site vind ik dat toch een grote afknapper
tuurlijk mag je een prijs bepalen maar wees wel reeel een auto van 10 jaar oud met 250000km op de klok de zijn echt heel weining mensen die ooit dit bedrag zullen betalen
zelfde als de velgen en het lijstwerk wat dat ook mag zijn brengen deze auto niet in waarde omhoog om eerlijk te zijn
Iemand die écht persé een een Activa V6 wil, in tegenstelling tot CitroenC2 dus kennelijk, komt dus gewoon wél kijken en staart zich niet blind op de prijs en de kilometerstand.
En doe gerust een internet zoekopdracht naar een Activa V6 met leren bekleding en alle andere opties hoor… die ga je dus niet vinden voor weinig.
Mijn gok is dat je er 3 à 4 zult vinden in Nederland voor prijzen variërend tussen de 6 en 9000 eurotjes en dan weet je nog niets over de staat van onderhoud.
een xantia v6 activa met garantie en leer
een xantia v6 activa met pas 100000km bij een citroen dealer
en ik weet niet over welke andere opties je het heb op de xantia maar leer is zo snel te zien de eninge optie
Dan wel weer jammer dat ze niet met het nieuwe neusje er zijn
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:Dan wel weer jammer dat ze niet met het nieuwe neusje er zijn
nieuwe neusje is iets moeilijker omdat je ook toen de aut kreeg wat ook zeer goed rijdt
maar zoals je ziet zijn er dus geneoeg mogelijk heden voor een xantia tot tegenstelling wat 2 black beweerdt
rb schreef:Ik zal nooit beweren dat een Activa een simpele auto is of een aanrader voor beginnende Citroenisten.
De negativiteit zit ‘m vooral in onbegrip (een leek begrijpt al niet hoe een HP / HA2 /~3+ / ~4 werkt, laat staan een Activa), onbekendheid (van de reparateur) en is daarmee onbemind.@ V8wuppo:
Vooraf: Ik respecteer je mening 100%! Jij vind het niets, best. Maar jij rijdt toch ook met HA2 rond?
ik vind het voor mij persoonlijk niks,,, staat er ook expliciet bij.
ergo, ik heb geen zin aan een sportiefgeveerde rechtopbochtenwerkende auto.
daarnaast het mogenlijke financiele plaatje,wat wel eens duur uit kan vallen..
dat risico wil ik PERSOONLIJK niet aangaan, +dat ik het veerkarakter niet prettig vind.
staat er ook expliciet bij dat het mijn persoonlijk idee gevoel en gedachte is aangaande een Activa.
dat ik een Ha II rijd klopt, maar die is mechanisch omzeil zodra deze storingen gaat geven.
ergo, hij rijd en veert goed, zolang die dat doet fine by me,, als niet, ff klepjes omdraaien, en klaar..
om aan te geven, staat hier een xant met HaII ,en van de euhh hoeveel sensoren zitten erin? zijn er 6 die foutmelding geven..
stuursensor remdruksensor veerslagsensor, afijn te veel om ff leuk te gaan vervangen..
even plunjer omgedraaid voor en achter, en huppa, continu comfort stand.
ja te maken is het, en ik kan het ook maken, maar de klant wil comfort, en al die sensoren + de uren , heeft hij geen trek aan, nog zin in.
daarnaast is de meest gemaakte opmerking van vele citroenisten… ik snap niet wat ze met dat sport systeem willen, wij willen comfort punt uit…
afijn, zal altijd een discussie punt zijn, maar als je idd gek bent van de Activa en zn veersysteem , be my guest,, maar als ie dan ff een X duur is , alweer in de garage ,, ga dan ook niet zitten miepen dat het een dure bak is en of dattie wel vaak kapot is ...
mvgr wupke