Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Met dank aan Egbert.
Trouwens leuk die stelling dat de DS nooit een waardige opvolger heeft gehad. Het aantal reacties spreekt boekdelen over de (on-)waarheid ervan….... (iedereen hapt)
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Re: waardige opvolger
mark15 schreef:Lucas de Haan schreef:Hoezo raar?
Omdat de opvolger van de DS de CX was en de opvolger van de CX de XM is en de opvolger van de XM de C6 is dus.
Er zijn wel mensen die roepen dat de ds nooit een waardige opvolger heeft gehad maar officieel wel.
Gr mark
wat de bedenker van deze serie bedoelt is dat de ds nooit een echte opvolger heeft gehad kwa sucses want de ds is nog steeds 1 van de best verkochte autos in 1 dag
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: waardige opvolger
citroenc2 schreef:mark15 schreef:Lucas de Haan schreef:Hoezo raar?
Omdat de opvolger van de DS de CX was en de opvolger van de CX de XM is en de opvolger van de XM de C6 is dus.
Er zijn wel mensen die roepen dat de ds nooit een waardige opvolger heeft gehad maar officieel wel.
Gr mark
wat de bedenker van deze serie bedoelt is dat de ds nooit een echte opvolger heeft gehad kwa sucses want de ds is nog steeds 1 van de best verkochte autos in 1 dag
Klopt! bij de lancering van de DS,konden ze de productie niet aan,en nu als er een nieuw model uit komt,moeten ze op hun knieën vallen om ze te verkopen
Totaal aantal Berichten: 751
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Net als bij de introductie van de DAF 600 in 1958. Daar werden er op de Rai zoveel besteld (4000 stuks!) alleen in Nederland dat DAF de fabriek/productielijn moest verbouwen om vervolgens pas in 1959 te kunnen leveren. Zet die 4000 in Nederland af tegen de 12000 van een DS in Frankrijk en je weet gelijk wat een prestatie DAF hier neerzette. Het zijn dan ook allebei revoltutionaire auto’s geweest…
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Heb de aflevering vandaag gezien met dank aan Egbert. De stelling is trouwens dat de DS geen opvolger heeft gehad. Ze hebben het niet eens over waardige.
Wie hapt als volgende ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Citroen op TV
Egbert schreef:Als er meer belangstelling is en patje een verhuisd is en meer uitleg kan geven, wil ik er best mee verder gaan. Vooralsnog middels PB met Bartjes opgelost.
Het is trouwens een verhuizing van webhoster. Als we het nu gaan uploaden dan kan het maar zo zijn dat het morgen weg is.
Dit is afhankelijk van het verloop van de verhuizing, mijn oude hoster wil mij niet kwijt blijkbaar, en werkt een beetje tegen…
Sjaak de Bollenboer schreef:2. Atlantic nogiets uit 1936, erg vage auto waarvan er maar 4 zijn gemaakt en naar mijn mening niet echt mooi.
Bugatti Atlantic, inderdaad niet echt sierlijk
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik was,zoals bijna altijd met dit soort uitzendingen,nèt te laat om de Ds te zien….wel de Bugatti,de E-type en de Dino.
Merde!
Ik weet dat deze serie continue wordt herhaald,maar ik ‘grijp’ telkens mis.
heeft iemand dit op film,want ‘Uitzending gemist’ doet alleen de publieke zenders,en ook de home-site van Discovery geeft niet thuis.
‘Spirit of avant-garde’
Simone
Nu op RTL5 de film Simone met een DS
DS; "Objet de Culte"
Pascal schreef:Ik was,zoals bijna altijd met dit soort uitzendingen,nèt te laat om de Ds te zien….wel de Bugatti,de E-type en de Dino.
Merde!
Het stukje over de DS staat op citroworld.tk:
Sjaak de Bollenboer schreef:
in de E-type en DB-5 rijd je je zelf bij de eerste bocht dood.
Check !!
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
@Pjotr: bedankt!
@Lucas: mooi hè als ze de woestijn inrijden op zoek naar de locatie vanwaar ‘Simone’ een talkshow-verbinding zou hebben gehad…
Een mooie tweede neus,blijkbaar mocht dat wèl zonder ‘aanpassingen’ in de US.
‘Spirit of avant-garde’
Kan natuurlijk ook een Europees model zijn dat later is ingevoerd.
Ik kon ook niet zo gauw verschillen ontdekken.
Ik moet bekennen dat ik die film alleen maar uitgezeten heb omdat ik me nog kon herinneren dat er een DS in voor kwam. Maar toendertijd (twee/drie jaar geleden) een beetje langs me heen laten glijden.
Zo heel erg tof vond ik het verhaal nou ook niet… ops:
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl