Chinco schreef:Maar meestal is dat NOS voorzien van vliegroest en wat butsjes. Niet echt nieuwstaat, dus.
Maar dan weet je wel wat je in handen hebt, geen geplamuurde rotzooi die netjes lijkt. Dan heb je geen geld uitgegeven aan een deur vol verrassingen.
als je nieuwe onderdelen wil voor een goede prijs dan moet je gewoon veel geduld hebben.. in de loop der jaren heb ik behoorlijk veel nieuwe delen gekocht en meestal tegen redelijke prijzen, nieuwe dueren (oud type) voor tussen de 30 en 50 euro, ik heb nog 5 nieuwe achterspatborden staan voor niet meer dan 50 de stuk.. maar afgelopen weekend bij citroretro koste een nieuwe deur ook 100 euro en een nieuwe motorkap 250 (zakte tot 200 na hevig afdingen) kortom voor mij, student, veel te duur
Je moet inderdaad uitkijken naar blutsen maar de vliegroest is een slecht argument. Je schuurt/straalt het stuk plaatwerk gewoon helemaal kaal en behandelt het dan.
‘t Is waanzin om 250 Euro aan een spatbord te geven, daar had ik er toch graag 5 voor gehad. Zoeken en blijven zoeken.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
stralen, schuren werkt niet tegen roest…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:stralen, schuren werkt niet tegen roest…
wat dan wel?
Stralen
Schijt aan originaliteit.
Nee, owatrol. Stralen op dyaneplaatwerk… (fubar)
edit: vul “(fubar)” maar in op skype, weet je wat ik bedoel…
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
nog niet geleerd dat die lapmiddeltjes niet werken????????
Tegenwoordig is het trouwens Medium stralen, ipv zandstralen, aangezien er geen zand meer gebruikt word.
Ik kan een dak stralen zonde het een plooi doet…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Mocht er nog ergens interesse zijn; ik heb nog een Dyane achterklep liggen in AC 639 (Hemelsblauw) en een km teller van Jaeger. De heeft, zoals velen wel roest rond het raam…
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Citroenbx schreef:nog niet geleerd dat die lapmiddeltjes niet werken????????
Tegenwoordig is het trouwens Medium stralen, ipv zandstralen, aangezien er geen zand meer gebruikt word.
Ik kan een dak stralen zonde het een plooi doet…
moet ik eens naar komen kijken, ben al lang van plan om het te kopen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
tenminste iemand die weet dat owatrol niet werkt…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
haha, het is geen lapmiddeltje.
Jij hebt er overduidelijk nog niet genoeg van gezien. Mijn ex-rode bx break rijdt al 4 jaar met een klein roestplekje bij de a-stijl dat nog nooit groter is geworden. Het conserveert stukken beter dan wat ook en je hebt stukken minder plamuur nodig om het strak te krijgen. Plus dat het veel beter hecht… EN het barst niet, zoals plamuur, waardoor de plekken er toch weer door komen.
Stralen is denk ik op de langere termijn niet altijd DE oplossing. Roest hoeft geen vijand te zijn, gebruik het. Denk je dat ze in de scheepvaart hun schepen elk jaar stralen voor het verven?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
in de scheepvaart hebben ze offerblokken, dus die dingen roesten niet als de pest.
Als Toon de beun een poutrel straal ding neemt en even zijn “leuke eend” gaat stralen schiet er niet veel van over ja.
Daarintegen, als je het door een professionele vakman laat doen, met de juiste middelen vervormt je plaat NIET en heb je GEEN maanlandschap(raar hé???)
Dus géén plamuur of toestanden…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Gaat mij ook meer om de putroest, daar zul je toch altijd plamuur voor nodig hebben?
En juist zout water laat de boel roesten, he?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ooit van tin gehoord???
Offerblok gaat eerst op VOOR dat het metaal word aangetast.
Zolang er een offerblok aanhangt komt er niets aan het metaal
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.