starter raar geluid
sven1973
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 15 augustus 2007 06:11 PM

Hoi,
Sinds mijn terugkomst uit vakantie terwijl mijn picasso 2.0 hdi excl 2003 een weekje of 2 is blijven stilstaan heb ik op een week tijd al enkele keren een knarsend geluid gehoord bij het starten.
Nu is het moeilijk om hier het geluidje even te illustreren maar iedereen kent dat wel, de starter die even een knarsend lawaai maakt alsof je je contactsleutel niet ver genoeg gedraaid hebt.
Enkel de starter maakt dan even een lawaai, motor draait niet rond.
Als je het contact terug afzet en even wacht dan doet hij het wel.

starter of misschien wel contact ,of zelfs de sleutel ????? als het de anti-start zou zijn zou zelfs de starter niet aangaan ,...denk ik toch.
De starter nu al plakken lijkt mij toch ook wel vrij vroeg ???
Iemand een idee,

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 augustus 2007 06:16 PM
  [ # 1 ]

lijkt erop dat het rondsel niet in de starterkrans grijpt…
enigste remedie is de startmotor te vervangen, en hopen dat de krans niet teveel is beschadigt..

mvgr wupke Wink

Profiel  

sven1973
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 augustus 2007 05:19 PM
  [ # 2 ]

even een nieuwe gaan halen , 127.5euro en 45 voor de ruil dus netto ong 82 euro
valt goed mee, het steken was wat anders, wat een afbouw alvorens er goed aan te kunnen ??!!!

achteraf, na het aansluiten van de batterij en het starten kreeg ik altijd de foutcode op men display dat de airbag van de passegier een fout had.
enklele keren met men sleutel op en afgezet en hier en daar eens aan de fiches van de airbags gezeten en dat heuvel was opgelost(oef)

spijtig dat ik men obd2 interface niet kan aansluiten want deze werkt niet op men picasso

en nu volle gaaaaaaas.(voor hoe lang…....)

Profiel  

sven1973
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 augustus 2007 08:12 PM
  [ # 3 ]

....................niet te lang
te snel gesproken, dacht dat het opgelost was maar toen ik daarstraks vertrok kwam het er weer op, dus toch naar de garage om te laten uitlezen deze week.
wat kan je eigelijk nog zelf doen aan de auto’s van tegewoordig…
.........

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook