18 van de 39
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2011 03:53 PM
  [ # 256 ]
Robin Visser schreef:

Patrick die nu voor mij aan het plaatwerken is, had nog een andere optie: tectyl een beetje verdund met afgewerkte olie….

Dat is wel zo’n onzettende beunmethode! Afgewerkte olie bevat zuren, wat denk je dat dat met staal doet??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 07 januari 2011 05:56 PM
  [ # 257 ]

Dat is nou het mooie van het forum. Je hoort dingen en deelt dat met elkaar. Daar komen reacties op en met de informatie-uitwisseling doet iedereen zijn voordeel. Het leek zo ideaal.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 07 januari 2011 06:09 PM
  [ # 258 ]
waterman schreef:
Robin Visser schreef:

Patrick die nu voor mij aan het plaatwerken is, had nog een andere optie: tectyl een beetje verdund met afgewerkte olie….

Dat is wel zo’n onzettende beunmethode! Afgewerkte olie bevat zuren, wat denk je dat dat met staal doet??

Niet waar. Waarom blijft het met oliedoordrenkte subframe aan de voorzijde roestvrij, in tegenstelling tot achter, denk je.

Profiel  
 
Basss
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-05-2009

- C2 1.1 Ligne Ambiance
- GS/GSA GSA club
Gepost: 07 januari 2011 06:13 PM
  [ # 259 ]

Daarbij is afgewerkte olie gebruiken ook nog ranzig.

In het chassis van mn lelijke eend heb ik t gebruikt, na een dag uitdruppen was dat over.
Maar de eerste keer dat het buiten 30 graden was, zag ik weer olie onderaan t chassis hangen.
EN zoals gezegd, olie heeft zuren in zich, gaat met het aanwezige vuil/stof/roest samenplakken
en wordt een traag vloeibare vieze derrie. Niet doen dus!

Robin Visser schreef:

Dat is nou het mooie van het forum. Je hoort dingen en deelt dat met elkaar. Daar komen reacties op en met de informatie-uitwisseling doet iedereen zijn voordeel. Het leek zo ideaal.

lovecitro

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2011 07:25 PM
  [ # 260 ]
cxj schreef:
waterman schreef:
Robin Visser schreef:

Patrick die nu voor mij aan het plaatwerken is, had nog een andere optie: tectyl een beetje verdund met afgewerkte olie….

Dat is wel zo’n onzettende beunmethode! Afgewerkte olie bevat zuren, wat denk je dat dat met staal doet??

Niet waar. Waarom blijft het met oliedoordrenkte subframe aan de voorzijde roestvrij, in tegenstelling tot achter, denk je.

Omdat het subframe gespoten is heeft het zuur (wat veroorzaakt wordt door zwavel resten die bij verbranding vrij komen en in de olie achterblijven ,dit vormt samen met water zwavelzuur) veel minder invloed, maar zorgt het vettige goedje wel dat er geen water in kan komen. Dorpels, deurstijlen enz zijn van binnen niet gespoten en dus kan dat zuur wat in afgewerkte olie zit lekker zijn gang gaan. Overigens heb ik genoeg Bx’en en Cx’en gezien met kuisverrotte subframes én vette olielekkage. Afgewerkte olie voldoet bewezen niet als antiroestmiddel. Het spul is chemisch afval en moet ook als zodanig worden verwerkt. En dus niet als anti-roest in een auto. In de jaren 60 en 70 deed men het veel, voljanken met afgewerkte olie. Zeg mij eens: hoeveel origineel Nederlandse CX’en en Ds’sen zijn er nog als keiharde roestvrije auto in omloop?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 07 januari 2011 09:17 PM
  [ # 261 ]

Nou ik ga niet met die afgewerkte olie aan het werk. Het zal vast redelijk werken, maar ik kan me die zaken die Waterman noemt al te levendig voorstellen, vooral in felsranden en deuren..

Voor zover ik kan nagaan zit er weinig of geen verschil in de werkwijze van beide bedrijven, dus ik denk dat de prijs gewoon de doorslag gaat geven. Vanaf begin maart kan ik dan veilig door ‘s lands plassen scheuren. lijkt me heerlijk. clap

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 07 januari 2011 09:48 PM
  [ # 262 ]

Gelijk heb je.

Nog even wat betreft de olie; een aantal jaren terug heb ik na alle tegenstrijdige berichten die de ronde deden de proef op de som genomen.
Ik heb een strookje blank plaatmateriaal geknipt, de ene helft onbehandeld gelaten en de andere helft in de afgewerkte motorolie gezet. Vervolgens een tijdje in weer en wind gelegd en zie daar; het onbehandelde was mooi bruin geworden en het behandelde nog niet eens een beetje bruin.

In een duits autoblad heeft men onlangs verschillende soorten anti-roestbehandelingen getest. Alleen Mike Sanders fett scoorde goed.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 januari 2011 09:52 PM
  [ # 263 ]

Nee hoor, een aantal producten scoren goed, allen was Mike Sanders in die test nummer één. Voor zover ik weet is Mike Sanders geen totaalpakket. Ze hebben voor zover ik weet geen product voor in de wielkasten en de bodem van de auto.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 07 januari 2011 10:05 PM
  [ # 264 ]

iemand heeft nog eens een linkje geplaatst, kan hem zo gauw niet vinden. Mij staat bij dat de rest matig tot redelijk was in het beste geval. Wie weet het?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 januari 2011 10:16 PM
  [ # 265 ]

Hier is de bewuste test te vinden.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 07 januari 2011 10:25 PM
  [ # 266 ]

Lijnolie liever nog standolie ( is gekookte lijnolie ) warm maken een paar druppeltjes siccatief ( dit is een kobalt verbindig ) toevoegen in de holle ruimtes vernevelen en het roest nooit meer het vreet a.h.w de roest op het komt overal tussen pakt alles wat er ligt b.v zand, stof etc in.
Dit is geen flauwekul-verhaal, de vissers gebruiken het al jaar en dag voor hun schepen zij smeren het gewoon over de roest en het roest niet verder.

O,ja het vormt een filmlaagje en doordat het langzaam droogt en flexibel blijft bereik je minstens hetzelfde als Mike Sandersvet, het zou mij niet verbazen als hierin een portie lijnolie in is verwerkt met een verdikkings-middel.

Al die mooie namen en merken je betaalt gewoon teveel, lijnolie kost een paar Euro de liter

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 07 januari 2011 10:31 PM
  [ # 267 ]

Ik heb even een blik op die test geworpen en Mike Sanders eindigt als 2e met de beste prijs-kwaliteit verhouding. Een middel met de naam TimeMax eindigt als eerste.
Jammer dat ze geen Caprotech producten hebben getest, dat zit er bij mij in/onder namelijk….

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 januari 2011 10:32 PM
  [ # 268 ]

En RX 5 is toch op basis van lijnolie of ben ik nu abuis?

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 07 januari 2011 10:39 PM
  [ # 269 ]

Ik heb geen idee…..
Dibert gebruikt het, misschien weet hij het?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 januari 2011 10:44 PM
  [ # 270 ]

RX5 is een product op basis van lijnolie, alkydharsen en oplosmiddelen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
18 van de 39
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook