bij Ducati hebben ze dat ook om de Monster in de winter niet te laten bevriezen
nu heb je al een hoop keuze
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Blooper1963 schreef:Hoe zit de oliekoeler op de motor?met slangen?
Anders is het simpel hoor: een magneetventiel,met de juiste doorlaatdiameter in de leiding installeren en de 12 volts spoel met een thermostaat bedienen,maar zo makkelijk zal het niet wezen zeker?
helaas, die zit direct op het carter met 2 rubber pakkingringen ertussen, dus je zou ‘m met banjobouten en een leiding op een andere plaats moeten monteren of intern in de koeler een thermostaat plaatsen maar dat lijkt me ook geen makkelijke klus….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even zonder gekheid, is dit niet allemaal een beetje overdreven?
Ik bedoel, natuurlijk valt er een berg te optimaliseren aan dit heerlijk-karaktervolle blokje. Maar de marges binnen het blok zijn toch berekend om lager olietemperaturen? Een GS blok loopt bij normaal onderhoud en dagelijks gebruik ook gewoon 3 ton.
OK, het is een leuk project, maat ik zou mijn tijd liever steken in de conservering van de koets.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
patje74 schreef:Even zonder gekheid, is dit niet allemaal een beetje overdreven?
Ik bedoel, natuurlijk valt er een berg te optimaliseren aan dit heerlijk-karaktervolle blokje. Maar de marges binnen het blok zijn toch berekend om lager olietemperaturen? Een GS blok loopt bij normaal onderhoud en dagelijks gebruik ook gewoon 3 ton.
OK, het is een leuk project, maat ik zou mijn tijd liever steken in de conservering van de koets.
Mee eens. Ik denk dat ik dus ook ga kiezen voor een simpele oplossing in de vorm van een afdek-plaatje o.i.d.
Het eerste wat nu op ‘t programma staat is de plaatsing van een 2e lpg stift. Om de bevriezing van de verdamper te voorkomen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
kom je ‘r nog een keer showen als ze af is?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Evan schreef:kom je ‘r nog een keer showen als ze af is?
Tuurlijk! Dat staat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
mooi, ik hoop dat tegen die tijd de 1300 ook af is….
CX GTi Turbo 2 - All Black
Hee, Waterman moet je die vergrendel haken nog hebben of is het al gelukt? had je namelijk een pb gestuurd maar weet niet of die aangekomen is
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citrospeeds schreef:Hee, Waterman moet je die vergrendel haken nog hebben of is het al gelukt? had je namelijk een pb gestuurd maar weet niet of die aangekomen is
O ja! Graag!! Ik heb die haken zeker nodig…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
‘t is even stil rond de GS. ‘t ding doet ‘t gewoon heel erg goed, en gisteren hebben we de 80.000 km gehaald
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is vast niet de eerste keer dat de GS die km stand ziet
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Dat is vast niet de eerste keer dat de GS die km stand ziet
Mooi dus wel hé! Ik heb de boekjes! hahahaaa
En net de eerste montage spanrollen en distributieriemen vervangen. Dus….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha, dat is niet verkeerd dan
driemen hebben toch ook een maxleeftijd qua aantal jaren?
Daar was die dan wel flink overheen
Goed als je volledige history heb, dan had het er wel in moeten staan
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Haha, dat is niet verkeerd dan
driemen hebben toch ook een maxleeftijd qua aantal jaren?
Daar was die dan wel flink overheenGoed als je volledige history heb, dan had het er wel in moeten staan
Ik geloof niet in vervangen na een X-aantal jaren. Gewoon rijden, en bij 80.000 vernieuwen. Ik heb overigens nergens in de historie van de GS kunnen vinden dat die riemen ooit eens vernieuwd waren, dus wat dat betreft heb je gelijk. Ik moet ook zeggen dat die originele riemen erg slap stonden, maar de spanrollen waren eigenlijk nog helemaal ok. Ik heb ze natuurlijk wél vernieuwd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn riemen waren na 76.000km optisch best nog prima! En ik heb het vermoeden dat die ook nooit eerder vervangen waren. De spanrollen waren bij mij wel was smoezelig door roest aangetast en liepen niet helemaal soepeltjes meer.