Ik heb nog wel een tip voor je om iets anders voor je te laten opletten, kan jij je ogen op de weg houden. (en nee, dat wordt niet opgemerkt door mensen die juist de flitsers langs de kant neerzetten).
Ik ben benieuwd…!
Citroënloos
XMine schreef:Ik heb nog wel een tip voor je om iets anders voor je te laten opletten, kan jij je ogen op de weg houden. (en nee, dat wordt niet opgemerkt door mensen die juist de flitsers langs de kant neerzetten).
Ik ben benieuwd…!
Het is een wel bekende oud hollandse oplossing voor de verstopte radar apparatuur, omwikkeld in een jasje en heerlijk warm achter de bumper verwerkt, zodat jij naar gelang je eigen snelheid kan aannemen, Bello in het dashboard op tijd waarschuwt voor gevaar en de jas ervoor zorgt dat de politiie ondanks haar geavanceerde opsproringstechnieken en de waarschuwende vinger van dhr K.Spee niet ontdekt wordt!
Met andere woorden, een radar detector met een filter tegen de radar-detector-detector!
En néé, het is geen lulverhaal, ja, het werkt echt, en nee, de politie kann ook dat niet opsporen
Oh, en ja, het is inderdaad niet toegestaan. Maar dat is geen richting aangeven ook niet. En links plakken. En handheld bellen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ik weet nog goed, het was zaterdagmiddag, lunchtijd. Reed relaxed op de A16 bij HI Ambacht, u weet wel dat baanvak met vier rijstroken, met een vaartje of 130 km/u op de meest rechter strook, verbaasde me nog dat er zo weinig verkeer was op de weg…
Toen, zag ik iets op de vangrail staan… busje ernaast, er flitst nog door me heen: oja ik zit op de autosnelweg + vier stroken breed + weinig verkeer + dit is Nederland dus 100 km-limiet... Snel! Vol in de ankers…! Piepende banden, rookwolken…
Helaas nét te laat, blijkt vandaag, ik reed nog 109 km/u…
Zit nog een flyer bij de beschikking vh CJIB in de envelop met titel: Te snel… Waar gáát het over?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik registreer de ‘extra belasting’ niet echt meer. Al die onzinnige 5km te hard en 3 km te hard en dat soort complete bullshit besteed ik geen aandacht meer aan, het komt binnen, ik betaal het, het gaat nergens over. Als er vanwege dat een volksopstand komt doe ik mee, maar ik besteed er verder geen tijd aan. Dat soort bekeuringen denk ik niet meer over na. Ik zorg dat ik aardig weet waar de flitsers staan en ik rem er voor af, en ik rijd op de snelweg eigenlijk altijd 20km/h boven de toegestane snelheid, behalve in trajectcontroles natuurlijk.
Maar die overtredingen tot 10km/h te hard maakt de overheid volstrekt ongeloofwaardig als ordehandhaver. De orde die gehandhaafd wordt is diegene die simpel op te sporen is en geld in het laatje brengt. Datgene wat het gevaar veroorzaakt (afstand houden dus) wordt geen noemenswaardige aandacht aan besteed. Ook fietsers, die eigenlijk zonder licht voornamelijk een gevaar voor zichzelf zijn, zijn ook zo’n leuke melkkoe. Intussen is de integriteit van de overheid heel ver te zoeken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Tuurlijk zijn de controle’s bullshit..
De rede die ze opgeven, nl. verkeers veiligheid heeft er niets mee te maken… Of je moet het veilig vinden dat:
A. Men liever de ogen op de vangrails houdt ipv op de weg.
B. Men plostklaps op hun remmen gaan staan omdat er een verdachte auto op een verdachte plek staat.
Etc. etc.
De boetes gaan volgend jaar met 20% omhoog…
Niet omdat dat veiliger is(kijk naar de brandstofprijs, het rijst de pan uit maar we rijden geen meter minder) maar omdat het rijk geld te kort komt.
Ergenswaar las ik trouwens ook dat per dodelijk verkeersongeluk door snelheid 180.000boetes worden uitgeschreven, terwijl dat bij ongelukken door alcohol slechts 38.000 is.
Waar hebben we het dan over?
Ik rij meestal gewoon de snelheid die op dat moment het relaxed is.
Op een weg waar 50 is toegestaan en de meeste 70/80(heerlijke snelheid voor een doorgaande weg) rijden ga ik me niet aan de regels houden.
Doorstroming vind ik belangrijker dan dat zogenaamde veiligheid.
Op de snelweg rijdt ik meestal tussen de 120 en de 140, met af en toe pieken naar boven als het kan.
Want, Ja mensen, echt waar, je kan in Nederland nog gewoon 130 rijden in de rechterbaan
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Sinds maanden weer eens post van het CJIB…
En dan gelijk drie (3) stuks in een week wanneer je vakantie hebt!
Ooit 6 stuks op 1 dag binnen gehad. allemaal uit dezelfde gemeente waar ze alles op scherp hadden staan, ter waarde van 180 euro. Ik reed er sochtends en savonds een keer doorheen. In beroep gegaan, voor de rechter vroeg ik waarom ze geen videocamera hadden gebrruikt, en elke seconde hadden bekeurd.
ik ben wel nieuwsgierig hoe dat is afgelopen.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat staat er denk ik niet voor niets niet bij…
Ik blijf het overigens waanzin vinden dat inkomsten uit verkeersboetes begroot worden. Ik vind het bezopen dat er vooraf een ‘streefbedrag’ vastgesteld wordt, in plaats van dat het als een extraatje beschouwd wordt. Burgerlijke gehoorzaamheid prediken maar hopen op het tegendeel, hoe hypocriet…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
helemaal mee eens. ik begreep dat ze nu de verhoging van de boetes gaan gebruiken voor het onderwijs. nu werk ik daar en we kunnen inderdaad wel wat extra loon gebruiken maar het blijft inderdaad vreemd. willen ze nu dat we minder achter het stuur gaan bellen?
ik rij meestal 100 tot 110 maar dat komt omdat ik een auto heb die max 150 kan… ik probeer altijd minimaal 30 km/h onder de max snelheid van de desbetreffende auto te zitten ivm behoud van de auto
als ik een snelle auto zou hebben dan vrees ik dat ik ook sneller zou gaan rijden… maar 140 km/h is wel maximaal (in NL). ik moet geen retesnelle auto hebben; ik vrees dat ik met te vaak niet kan inhouden ops: en ben schijtsbenauwd mijn rijbewijs te verliezen en (en dat vergeten vele mensen) ik weet niet wat ik moet doen in een slip, laat staan bij 160 km/h…
op 80 en 100 wegen rij ik ook 110 als het kan (weinig verkeer)
en in de bebouwde kom nooit harder dan 50 (vaak zelfs langzamer) omdat ik meestal fiets binnen de bebouwde kom en dan aan den lijve ondervind hoe irritant en gevaarlijk het is als… je verzint het zelf maar
enige echt grote irritatie is dat Nederlanders in het algemeen de meest egoïstische automobilisten zijn die ik ooit ben tegen gekomen. FR, D, Turkije, Egypte, VS. iedereen in die landen kijkt en denkt mee aan weggebruikers. what’s in a name. we zijn alle gebruikers van die weg. leg dat een NL maar eens uit met z’n “ikke eerst” mentaliteit
meest geniale is Egypte; daar is een vierbaans weg bij grote drukte gewoon een vijf- of zesbaans weg. heerlijk, anarchie wat werkt!!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
ik heb in Cairo eens de taxi genomen . . . Daar steek je niet je arm uit het raam. Die gaat eraf!
lopen was in Cairo overigens sneller. die anarchie werkt niet helemaal.
da’s waar grote steden problemen heb je overal
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
volgend jaar in .BE nog eens 50 camera’s bij op ringwegen en snelwegen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ik rij nooit harder dan de max snelheid, eerder 100 dan 120
maar op 30-zones wel eens 50 ofzo
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
ik ben wel nieuwsgierig hoe dat is afgelopen.
3 x raden. De rechter was van mening dat ik na elke overtreding zelf zo wijs had moeten zijn om mijn gedrag te verbeteren…...
Voor de rest heb ik ook geen goed woord over voor alle controles, en dat ze er zouden zijn voor de veiligheid is natuurlijk bullshit. Getuige het feit dat ze steeds geniepiger apparatuur opstellen om je te pakken, waarbij digitaal, zonder flits, natuurlijk het neusje van de zalm is….