ik rijd relaxed (automaat he)
dus ik rijd max zo ongeveer 140…sporadisch, normaliter zo’n 5 a 10 km boven de max toegestane snelheden.
heb geen zin om de staatskas meer te spekken dan strikt noodzakenlijk.
jakkeraars aan 150 en meer verklaar ik als compleet gestoort.
je wint er nagenoeg niks mee(lees je gemiddelde snelheid zal niet erg veel hoger zijn dan de mijne).
dus verschil in tijd van aankomst is marginaal, denk eerder in minuten dan uren..
dat maakt dat het mijn leven, en dat van andere de moeite niet waard oom hard te gaan gassen.
is nog duurder ook nog..
dus ik kom liever heel aan, dan of NIET, of met een berg boete’s en een hoge brandstofrekening.
ergo, meer dan ruim voldoende redenen om niet te gaan hardrijden.
mvgr wupke
Desperado schreef:Dat van mij was overigens @Malle Pietje. (mensen gaan daar ineens allerlei berichten tussen proppen…)
En het was geen verwijt, of iets anders onvriendelijks.
Ik zou niet durven!
Dat haalde ik er ook al uit!
Enne, ik heb het ook twee keer noodgedwongen gedaan, met de trein naar het werk, maar het is me slecht bevallen, niet in de laatste plaats omdat ik een vroege afspraak had en te laat kwam doordat de tram oponthoud had, en de tweede keer omdat ik naast een nogal vatsige dame zat die zonder schroom haar volwassen mannen ontbijt naar binnen werkte waarbij ze blijkbaar moeite had met kouwen getuige de opening van de lippen die ze daarbij tentoonspreide….
Enfin, de grote gele .... taxi is gewoon niks voor mij.
Over de staatskas spekken, als je harder wilt rijden dan is toegestaan, moet je de risico’s accepteren of beperken. Ik heb voor het laatste gekozen en heb me gewapend tegen de struikrovers, mijn waakhond ruikte ze al op 350m afstand
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
T(h)ijs schreef:In de CX rijd ik gewoon 120 op de teller. En omdat er kleinere banden op liggen is dat 100 op de GPS geloof ik. Harder hoef ik niet
EDIT: op de snelweg he, verder houd ik me meestal wel aan de snelheid.
Als je 100 op de GPS rijdt dan houd je je toch ook aan de snelheid op de snelweg
Op de 120 stukken zit je er zelfs nog onder
kreazyV8wuppo schreef:ik rijd relaxed (automaat he)
dus ik rijd max zo ongeveer 140…sporadisch, normaliter zo’n 5 a 10 km boven de max toegestane snelheden.heb geen zin om de staatskas meer te spekken dan strikt noodzakenlijk.
jakkeraars aan 150 en meer verklaar ik als compleet gestoort.
je wint er nagenoeg niks mee(lees je gemiddelde snelheid zal niet erg veel hoger zijn dan de mijne).
dus verschil in tijd van aankomst is marginaal, denk eerder in minuten dan uren..
dat maakt dat het mijn leven, en dat van andere de moeite niet waard oom hard te gaan gassen.
is nog duurder ook nog..dus ik kom liever heel aan, dan of NIET, of met een berg boete’s en een hoge brandstofrekening.
ergo, meer dan ruim voldoende redenen om niet te gaan hardrijden.
mvgr wupke
Dat zal het zijn, ik rijd ook een automaat en dat in combinatie met cruise control is een heerlijke combinatie. Radiootje aan, cc op 125 en lekker op weg naar mijn werk. Ik snap ook niet waarom mensen vooral s’ochtends zoveel haast hebben om naar hun werk te gaan. Dan ben je al gestressed voordat je op je werk bent en dan moet je werkdag nog beginnen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Heb ik niet zo’n last van. Voor mij is af en toe lekker hard rijden juist ontspanning. Maar ja, ieder z’n meug.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
kreazyV8wuppo schreef:ik rijd relaxed (automaat he)
Dito hier, ook automaat, heerlijk relaxed cruisen. Geloof dat ik in de laatste 3 jaar 1 bekeuring heb gehad voor snelheid…
Die ene keer had ik haast. Beter gezegd, ik was te laat vertrokken. Dan denk je het goed te kunnen maken, terwijl ik gewoon weet van de test Amsterdam-Maastricht met slechts 11 minuten aankomsttijd-verschil (1 aan de max snelheid gehouden, 1 snelheid zonder beperking)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In het holst van de nacht wil het nog wel eens schelen om door te rijden. Ik moest een keer naar NY vliegen en zou een vroege vlucht nemen vanuit Brussel. Daarom moest ik rond zes uur ‘s morgens in Eindhoven zijn. Vanuit hartje nijmegen over de A50 naar mijn werk kost in de spits een uur, die ene morgen heb ik er nagenoeg plankgas all the way slechts 25 minuten over gedaan.
Verder is het denk ik over het algemeen niet zo zinnig continu hard te rijden. Mijn laatste snelheidsbekeuring is dan ook van mei 2005, maar dat zou wel eens kunnen veranderen als ze 24 uurs controles gaan uitvoeren
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het ligt eraan hoeveel je te hard rijdt. Vaak schiet 140 nog wel op, maar voegt 160 niets meer toe.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Als ik rustig aan rij doe ik over een enkeltje ouders 2h15minuten. Als ik mn eigen snelheid aanhou, doe ik er 1uur en 45 minuten over. En dat vind ik bovendien relaxter rijden. Dat het in Nederland zogenaamd niets zou uitmaken, hoe hard je rijdt, is natuurlijk onzin.
Het gaat er niet zozeer om of het uitmaakt, want dat doet het altijd, het gaat er om dat het voor velen te weinig uitmaakt, en ze het dus niet de moeite waard vinden.
5 minuten eerder aankomen is het voor mij meer dan waard, als ik daarmee niet als laatste een vergadering inloop (zoals gewoonlijk). En een kwartier eerder thuis zijn is het helemaal waard!
Daar staat bovendien nog naast dat het ‘niet waar zijn’ impliceert dat harder rijden dus vervelend is, niet goed is of wat dan ook. En dat is precies waar het bij mij dus ook al niet meer klopt, want ik vind hard rijden vaak leuk, zeker de keren dat het lekker rustig is. En aangezien dat laatste zo weinig voorkomt maak ik er ten volste gebruik van als het wel zo is!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Als ik rustig aan rij doe ik over een enkeltje ouders 2h15minuten. Als ik mn eigen snelheid aanhou, doe ik er 1uur en 45 minuten over. En dat vind ik bovendien relaxter rijden. Dat het in Nederland zogenaamd niets zou uitmaken, hoe hard je rijdt, is natuurlijk onzin.
Het gaat er niet zozeer om of het uitmaakt, want dat doet het altijd, het gaat er om dat het voor velen te weinig uitmaakt, en ze het dus niet de moeite waard vinden.
5 minuten eerder aankomen is het voor mij meer dan waard, als ik daarmee niet als laatste een vergadering inloop (zoals gewoonlijk). En een kwartier eerder thuis zijn is het helemaal waard!
Daar staat bovendien nog naast dat het ‘niet waar zijn’ impliceert dat harder rijden dus vervelend is, niet goed is of wat dan ook. En dat is precies waar het bij mij dus ook al niet meer klopt, want ik vind hard rijden vaak leuk, zeker de keren dat het lekker rustig is. En aangezien dat laatste zo weinig voorkomt maak ik er ten volste gebruik van als het wel zo is!
Zo’n groot verhaal, terwijl het gewoon hierop neer komt: wat eerder van huis gaan
(maar ik houd ook wel van doorrijden hoor )
malle pietje schreef:Als ik rustig aan rij doe ik over een enkeltje ouders 2h15minuten. Als ik mn eigen snelheid aanhou, doe ik er 1uur en 45 minuten over. En dat vind ik bovendien relaxter rijden. Dat het in Nederland zogenaamd niets zou uitmaken, hoe hard je rijdt, is natuurlijk onzin.
Het gaat er niet zozeer om of het uitmaakt, want dat doet het altijd, het gaat er om dat het voor velen te weinig uitmaakt, en ze het dus niet de moeite waard vinden.
5 minuten eerder aankomen is het voor mij meer dan waard, als ik daarmee niet als laatste een vergadering inloop (zoals gewoonlijk). En een kwartier eerder thuis zijn is het helemaal waard!
Daar staat bovendien nog naast dat het ‘niet waar zijn’ impliceert dat harder rijden dus vervelend is, niet goed is of wat dan ook. En dat is precies waar het bij mij dus ook al niet meer klopt, want ik vind hard rijden vaak leuk, zeker de keren dat het lekker rustig is. En aangezien dat laatste zo weinig voorkomt maak ik er ten volste gebruik van als het wel zo is!
Thuiskomen zonder ongelukken is ook heel wat waard!!
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:malle pietje schreef:Als ik rustig aan rij doe ik over een enkeltje ouders 2h15minuten. Als ik mn eigen snelheid aanhou, doe ik er 1uur en 45 minuten over. En dat vind ik bovendien relaxter rijden. Dat het in Nederland zogenaamd niets zou uitmaken, hoe hard je rijdt, is natuurlijk onzin.
Het gaat er niet zozeer om of het uitmaakt, want dat doet het altijd, het gaat er om dat het voor velen te weinig uitmaakt, en ze het dus niet de moeite waard vinden.
5 minuten eerder aankomen is het voor mij meer dan waard, als ik daarmee niet als laatste een vergadering inloop (zoals gewoonlijk). En een kwartier eerder thuis zijn is het helemaal waard!
Daar staat bovendien nog naast dat het ‘niet waar zijn’ impliceert dat harder rijden dus vervelend is, niet goed is of wat dan ook. En dat is precies waar het bij mij dus ook al niet meer klopt, want ik vind hard rijden vaak leuk, zeker de keren dat het lekker rustig is. En aangezien dat laatste zo weinig voorkomt maak ik er ten volste gebruik van als het wel zo is!
Thuiskomen zonder ongelukken is ook heel wat waard!!
Dat heeft gewoon te maken met je gedragen, normaal rijden, anticiperen en iedereen in zn waarde laten.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Frank, nooit overwogen Den Haag - Amersfoort met de trein te doen? 58 minuten…
Matthijs2006 schreef:Frank, nooit overwogen Den Haag - Amersfoort met de trein te doen? 58 minuten…
kom op, dat is toch geen alternatief??
op de snelweg rij ik eigenlijk standaard 140, dus 20 te hard.
op vierbaans-80-km-wegen(niet zijnde snelweg) rijdt ik tussen de 90 en 100.
op de 80-km wegen ongeveer 90.
in de bebouwde kom 50. maar op de minder doorgaande wegen binnen de bebouwde kom wel zachter. mede ook omdat meer fietsers ed zijn.
bij drukkere momenten en/of gevaarlijke situaties pas ik mijn snelheid aan en bij wegwerkzaamheden hou ik me aan de snelheid.
nu moet ik wel een opmerking maken over welke snelheid je het precies hebt. ik heb het zelf nu over snelheid op de teller gehad, niet over de werkelijke snelheid. zoals TomTom bijvoorbeeld bijna precies aangeeft.
als ik op de teller 140 rij, dan zegt tomtom dat ik +-133 rij.
dus zoals iemand al eerder in dit topic aangeeft dat hij netjes 120 rijdt (op de teller) rijdt hij mss in werkelijkheid 115 ofzo, dus eigenlijk 5 km zachter als dat je maximaal zou mogen. dus is de kans al groter dat hij wordt ingehaald.
en dat van de snelheid met de caravan. 80 is belachelijk, zeker 80 op de teller.
mijn rijwijze hierin is als het wat drukker is op de weg:
achter een vrachtwagen aanrijden die een prettige snelheid heeft, +- 95 km (op de teller). het scheelt je sowieso in je brandstof.
afgelopen vakantie op vrijdagochtend vertrokken, dus veel verkeer. van zeeland naar limburg over belgie. achter een vrachtwagen aangereden en als hij inhaalde ging ik mee. met een gangetje van iets minder als 95.
de terugweg was op zaterdagavond. geen vrachtwagen te bekennen. in belgie mag je 120 km met caravan (<3500kg). met 110 op de teller (103 op de tomtom) naar huis. ging lekker vlot, maar het verbruik lag een stuk hoger.
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004