LHM-niveau
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 17 augustus 2007 10:42 PM

Vandaag oliepijl van de Xantia even gecheckt. Zag daarbij LHM op het LHM-reservoir liggen. Kan zijn dat onlangs bij een kleine beurt de garage het LHM heeft bijgevuld en geknoeid. Voor de zekerheid het LHM niveau gecheckt.

Motor draaien, auto in de hoogste stand. Volgens het instructieboekje moet het gele schijfje precies tussen de 2 rode lijnen in staan. Daarbij staat een tekening van zo’n schijf (model paddestoel) die tussen de lijntjes in staat. Zie hier:

Echter, dat ding wat op het schema in het instructieboekje staat, en geel zou moeten zijn is bij mij rood/oranje…. Daaronder zit wel een geel schijfje met een platte vorm (zoals ook op het tekeningetje staat in het instructieboek). Zie hier het peil in normale rijstand.

In de hoogste stand staat de rode paddestoelschijf precies op het bovenste rode lijntje (kan geen kwaad las ik op het Xantiaforum, is eigenlijk prima). Die gele daaronder staat precies op de onderste rode lijn. Kijkt u maar mee:

Rara hoe zit dit? Gewoon kleurverschil van de ‘paddestoel’ als je het mij vraagt. Indien ja, dan is het niveau keurig.

P.S Een xantia heeft 4 hoogten:
1 laagste stand
2 rijstand
3 1 streepje boven rijstand
4 hoogste stand

Of ik de hendel nou in de hoogste stand zet of 1 streepje boven de rijstand: ik zie geen verschil in wagenhoogte. Of ik hem nou zet van 4 naar 3 of van 3 naar 4, de wagen blijft op dezelfde hoogte.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 17 augustus 2007 10:47 PM
  [ # 1 ]

voel dan maar eens tussen de standen

bij 3 moet de auto nog veren dus even met de handen drukken en voelen of hij beweegt

bij 4 einde veerweg dus totaal geen veren Wink

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 18 augustus 2007 12:45 AM
  [ # 2 ]
citroenc2 schreef:

voel dan maar eens tussen de standen

bij 3 moet de auto nog veren dus even met de handen drukken en voelen of hij beweegt

bij 4 einde veerweg dus totaal geen veren Wink

Aha, dat zou zo maar kunnen idd!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook