wisselende stroomsterkte koplampen
Gerard B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-08-2007

Gepost: 18 augustus 2007 05:12 PM

Hallo, ik heb sinds enkele weken een C5 Break HDI (2003); na mijn Xantia die 325.000 gereden heeft. C5 rijdt echt super. Ik heb twee vragen:

1. Bij brandende koplampen zie ik dat de lichtsterkte af en toe een fractie minder wordt; net alsof er dan stroom wordt weggezogen naar iets anders.

2. Mijn linkerachterportier hapert af en toe bij de automatisch ver- en ontgrendeling. Kan ik dit zelf eenvoudig verhelpen?

Dank voor alle tips!
Gerard

Profiel  
 
nsdj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 18 augustus 2007 05:16 PM
  [ # 1 ]

Hallo Gerard,

1:  Dit komt daar het inslaan van je electrische pomp voor de vering, die neemt nogal wat stroom en heb je even een dipje wat je weer kunt zien in je verlichting. als dit niet te hinderlijk is is dit heel normaal voor een c5

2: Als je portiervergrendeling soms hapert dan is hoogstwaarschijnlijk het slot van de desbetreffende deur op zijn eind, enige remedie is dan slot vervangen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en vele plezierige kilometers gewenst in de c5.

greetz, Niels

Profiel  
 
Gerard B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-08-2007

Gepost: 18 augustus 2007 08:14 PM
  [ # 2 ]

Bedankt Niels. Misschien zegt het ook iets over de staat van de accu of de dynamo?

Als het slot versleten is, is dat - auto is 4 jaar - wel snel.

groet Gerard

Profiel  
 
nsdj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 14-12-2006

Gepost: 19 augustus 2007 04:27 PM
  [ # 3 ]

doordat de veerpomp zoveel stroom neemt krijg je een dipje, je kunt het een beetje vergelijken met thuis. als je het ligt aan hebt en je doet bijvoorbeeld je monitor aan dan heb je als je goed kijkt ook even een klein dipje in de verlichting. als je geen crt scherm maar een tft hebt moet je de fituurpan maar eens aanzetten ook dan heb je even iets minder ligt. ergo het hoeft dus niet zoveel te zeggen over je accu en dynamo.

Wat betreft de sloten die gaan wel eens wat eerder stuk dan gewenst. zo heeft elk merk zn gebrek zal ik maar zeggen

greetz, Niels

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 19 augustus 2007 09:37 PM
  [ # 4 ]

1. Zoals de anderen hierboven al zeiden, de veerpomp neemt veel stroom, vandaar.
2. Bij mij was het de rechterachterportiervergrendeling die vroeger soms haperde, maar sinds ik de betreffende deur eens keihard dichtgeslagen heb heeft de vergrendeling nooit meer gehaperd (en dat is toch al zo’n twee jaar geleden denk ik).

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Gerard B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-08-2007

Gepost: 20 augustus 2007 02:16 AM
  [ # 5 ]

Over het portier: ook al is het een bak vol moderne electronica en technische hoogstandjes, een flinke hengst doet dus altijd nog wonderen ....  dank voor de tip

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook